2017-11-21 17:54


Constatarea lui Remus BORZA: „ Sunt mulți ciocoi în Țara Românească...”. La ce se referă deputatul

 |  21:40
Constatarea lui Remus  BORZA: „ Sunt mulți ciocoi în Țara Românească...”. La ce se referă deputatul

Deputatul independent Remus Borza a criticat luni, în plenul Camerei Deputaților, "inechitatea flagrantă" din MAI reprezentată de cumulul pensiei cu salariul și a apreciat că "imoralitatea de a se fi generat categorii privilegiate" este imputabilă întregii clase politice.

"Sunt mulți ciocoi în Țara Românească și, din păcate, cei mai mulți sunt în instituția pe care dumneavoastră o conduceți. Mă îngrijorează faptul că Ministerul Afacerilor Interne are una dintre cele mai mari alocări bugetare - 11,2 miliarde de lei și la rectificare acum în septembrie am mai dat vreo 10 miliarde lei - în primul rând le-am luat de la investiții, în special de la Ministerul Transporturilor și Ministerul Dezvoltării ca să le dăm în salarii la MAI, unde ați avut cea mai mare alocare", a declarat Borza la dezbaterea "Ora guvernului", la care a fost prezent ministrul Afacerilor Interne Carmen Dan, informează Agerpres.

El s-a declarat îngrijorat și consideră că și reprezentanții MAI ar trebui să fie îngrijorați de faptul că sunt peste 600.000 de dosare penale cu autori necunoscuți, multe fiind violuri, tâlhării, furturi și chiar crime.

"În egală măsură mă îngrijorează prostul management al resursei umane care considerați că e puțină. (...) Sunt foarte multe direcții supradimensionate, excedentare de personal. (...) În mijloacele de transport în comun unde românii sunt buzunăriți în fiecare zi, la nivelul comunelor și micilor orașe - aici cred că ar trebui să interveniți dumneavoastră. (...) Salariul minim la nivel de instituție e de 3,7 ori mai mare decât salariul minim pe economie, e o maximă imoralitate, nu sunteți dumneavoastră de vină. (...) Această imoralitate ne este în egală măsură imputabilă tuturor pentru că am generat astfel de categorii privilegiate. (...) Nu mai vorbesc de această inechitate flagrantă, de a cumula pensia cu salariul", a mai spus Remus Borza.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2017-10-16

TAGURI: remus borza, ciocoi, tara romaneasca, deputat, mai, carmen dan



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


PREMIER
17 Oct 2017

Sa vedem ce au facut dragnea,psd si acum tudose in 2017:au marit pretul nejustificat la energie electrica datorita mafiei condusa de petcu de la alde ministru energiei si havilet anre,au marit pretul la benzina si motorina in romania acest pret este printre cele mai mari din ue depasind chiar pretul din luxemburg care are cel mai mare pib din ue,0 km de autostrada si asa va ramane(ce au facut cu taxele si impozitele romanilor?),nu au construit nici un obiectiv important la nivel national,inflatia a crescut,robor crescut,leul destrus de isarescu(ce nemernicie sa tii in functie 27 de ani asemenea tradator dovedit de tara),atitudine de oligofreni la tv a3 si rtv ,presa promoveaza aceste nulitati umane gen nicolicea,iordache,serban,codrin stefanescu,tariceanu,lideri de sindicat retardati.de fapt a fost si va fi o scadere a veniturilor oamenilor simpli .salarii imense ale bugetarilor fara sa li se ceara performanta.angajari de pensionari cu pensii speciale si salarii uriase in special la mai de catre carmen dan care a prins tupeu de cand s-a cocotat in functia de ministru.cu misa si tudose lipsiti de simtul realitati ,mincinosi si prosti dovediti.dar cel mai mare rau il face romaniei presa si sclavii de ziaristi care promoveaza asemenea golani in loc sa ii ia intrebari si sa faca anchete care sa demaste mafia acestor animale.
MIMI
17 Oct 2017

Mdaaa...e om mare acest Dinu Paturica!
MAREAN
17 Oct 2017

Promovarea in functie precum si avansarea in grad profesional, in baza procedurilor statuate de bunul plac al unor factori cu putere discretionara de decizie sau de influenta din minister ori din afara acestuia (in mod preferential a personalului ce desfasoara activitati sau servicii colaterale celor de baza - operative si care trebuiau externalizate din sistem conform angajamentelor luate de autorităţile romane fata de cele europene) constituie cauze principale ce afecteaza atat independenta cat si integritatea profesionala. In acest mod s-a dezvoltat intens dependenta unor lucratori de factorii nocivi (politizare, traficul de influienta, santaj etc.) bunului mers al sistemului de ordine publica si a celui judiciar, iar camelionismul, obiedienta si clientelismul au devenit (sunt) stari de normalitate in cadrul relatiilor profesionale. Avansarea in grad, la „exceptional” fara just temei, cu usurinta, fara examene exigente si fara a se tine cont totdeauna de varsta si vechimea ori experienta in munca a personalului, a condus la situatia pardoxala ca, in cei 26 de ani parcursi dupa 1989, in randul efectivelor de cadre sa predomine nr. celor cu grade superioare. Aplicarea acestor proceduri discretionare a permis de asemenea avansarea in mod exceptional si fara scrupule a unor agenti sau subofiteri la grade de ofiter, inclusiv de chestor ceea ce a determinat mentinerea submediocritatii in sistem precum si realizarea de contraperformante in munca operativa specifica, definite de critici ca rezultate caracteristice ori specifice unui sistem neperformant. Tot in cei 27 ani de „democratie originala” nu a fost dat publicitatii nici un caz de avansare (FARA NUMAR) in grad profesional, de general sau chestor pentru fapte remarcabile (de eroism ori in domeniul stiintei) ori pentru vreo lovitura (grea sau usoara) data marii infractionalitatii ori rezolvarii unor situatii de criza a sistemului. Scopul multor dor
MILITARU
17 Oct 2017

Scopul multor doritori de a obtine gradul de general (chestor) la cerere a fost fie sa-si prelungeasca sederea in activitate (pentru a asigura spatele unor afaceri necurate) fie pentru a-si crea anumite imunitati (anchetarea sa fie de competenta instantei superioare) in cazul in care abuzurile si ilegalitatile lor ar putea fi descoperite. De asemenea au fost avansati la exceptional (FARA LIMITA) din diverse interese neligitime, in detrimentul celor merituosi sau profesionistilor cu rezultate, cadre care nu au nimic comun cu munca operativa, acestea activand in structurile, de asigurare tehnico-materiala si financiara, in domeniile serviciilor publice administrative, eliberari permise si inmatriculari auto, pasapoarte, evidenta populatiei si cultural-sportive sau artistice, care de multe ori prin comportamentul lor necorespunzator in public au adus prejudicii grave imaginii si autoritatii institutiei politiei. Categoriile de personal mentionate, din domeniile serviciilor publice administrative sunt purtatori abuzivi de uniforme si grade profesionale destinate celor cu statut special si afecteaza grav munca operativa slabind in acelasi timp autoritatea judiciaristilor si proximistilor din Politia Nationala. Ocuparea functiilor manageriale pe baza altor criterii decat cele de competenta, integritate si moralitate a condus in multe situatii la compromiterea actului de conducere si a celui decizional precum si la cresterea apetitului semidoctilor de a accede in posturi managerile. Astfel in multe cazuri exercitarea functiei de conducere este similara cu manifestarea unor atitudini de „caprarie specifice societatii de tip retro a epocii de aur” fata de subordonati sau cu cosmetizarea raportarilor excesive de situatii eronate ori de date statistice aberante. In alte situatii aportul mangerial „al conducatorilor de paie” consta doar in corectari banale de natura morfologica si gramaticala sau completari cu sino
MIMI
17 Oct 2017

In alte situatii aportul mangerial „al conducatorilor de paie” consta doar in corectari banale de natura morfologica si gramaticala sau completari cu sinonime a materialelor de lucru din care unele sunt umplutura pentru a justifica sarcinile de serviciu fictive ale „pilosilor”. Multi asa zisi manageri din structurile centrale sau operative indeplineasc doar rolul unor curele de transmisie sau cozi de topor ce contribuie la banalizarea actului managerial ori disolutia autoritatii structurilor. Starea de fapt existenta in sistem datorata conditiilor favorabile nefiresti mentionate, au oferit posibilitatea de a se forta in mod nejustificat infiintarea a tot mai multe functii de conducere si drept urmare in structurile interne au fost create foarte multe forme (organizatorice) fara fond, ceea ce a determinat cresterea in mod daunator a proportiei functiilor platite pentru manageriat si auxiliare in totalul posturilor. Situatia descria a condus la sporirea cheltuielilor inutile de resurse, iar starea de fapt negativa afecteaza atat eficienta rezolvarii problemelor operative cat si procesul de descentralizare a activitatii sistemului. Folosirea unor astfel de proceduri discretionare, neprincipiale, aberante de promovare in cariera ori de a forma inalti functionari publici a redus in mod categoric posibilitatea elaborarii de decizii pertinente ori de politici publice adecvate, care sa conduca la performarea sistemului de ordine si siguranta publica. In ultimii 27 de ani s-a promovat o politica de cadre interna ce a incurajat goana dupa functii de conducere si sporirea nr. acestora in detrimentul specializarii personalului pe diferite domenii si linii de munca specifice sistemului si care presupune un singur sens al evolutiei (ireversibile) in cariera spre cote superioare pana la un nivel de competenta pe care il poate atinge(dovedi) fiecare dupa pregatirea si capacitatile sale intelectuale ceea ce ofera si un cadru de stabil
CETATEANUL
17 Oct 2017

Asemenea deficiente au generat multe anomalii (chiar daca se spune ca functia bate gradul, avansarea in grad, in multe cazuri fara noima si promovarea in functie pe alte criterii decat cele de competenta), care au indus sistemului de ordine si siguranta publica mult regres, obtinandu-se rezultate mediocre (submediocre) si a instituit in cariera profesionala a multora (unii chiar nevinovati care puteau constitui corpuri de elita) trasee cu multe urcusuri si coborisuri de tip dinti de fierastrau in locul unor evolutii ascendente de tip plan inclinat cu unghi constant sau variabil in sens pozitiv. Ponderea celor cu functii si grade superioare in randul efectivelor este foarte mare si are consecinte negative atat in detrimentul muncii de conducere, conceptie cat si al celei de executie, toate acestea au fost posibile datorita dezvoltarii unui sistem clientelar (coruptibil), care a permis oricarui factor de decizie mai ales din societatea politica sa dispuna cu privire la ocuparea oricand si de catre oricine a unei functii publice (mai ales de conducere) bineinteles cu achitarea obligatiilor impuse (destul de insemnate si periculoase) care au constat in bani, bunuri de mare valoare ori alte favoruri sau amenintari-santajari. Neajunsurile mentionate sunt determinante din cauza perpetuarii si mentinerii procesului de cameleonizare politica a functionarilor publici cu statut special si slabirea eficientei sistemului ceea ce se reflecta in final in cresterea nesigurantei publice a cetatenilor si banalizarea actului de justitie.
EMIGRANTUL
17 Oct 2017

Reputatia si demnitatea lucratorilor din sistemul MAI, implicit independenta, integritatea si competenta sunt grav afectate de manifestarile unor categorii de personal cu atitudini patimase care nu au discernamantul necesar pentru a pretui si cultiva valorile democratiei, deoarece mai exista in unele structuri cadre ce poarta pecetea sistemului de instruire cazon, perimat, retrograd, neconform cu noile cerinte ale modernitatii in domeniul administratiei, ordinii publice si mai ales judiciar . Persistenta acestor situatii se datoreaza, mostenirii bine cladite de vechiul sistem care opune rezistenta la reforma, deoarece unora le mai este inca teama ca nu se pot adapta la noile valori sociale, umane si morale precum si lipsei de fermitate din partea reformatorilor pentru punerea in aplicare a masurilor sau programelor adecvate progresului in cele două domenii de siguranta publica si judiciar. Existenta deficientelor de acest gen, a avut in cei 27 de ani de tranzitie drept urmare, in multe structuri si domenii din componenta sistemului, esuarea multor proiecte derulate cu scopul emaniciparii si reformarii (utilizand fonduri si asistenta europeana), care din lipsa de exigenta si angajament ferm n-au putut avea finalitatea scontata. Drept consecinta s-a ajuns in cele din urma ca unele componente ale sistemului sa fie transformate (deformate) in modele hibridizate (ne mai intilnite de tip struto-camila) care nu pot performa ci din contra.
CETATEANUL
17 Oct 2017

Daca IN CADRUL STRATEGIEI NATIONALE INTEGRATE DE ORDINE SI SIGURANTA PUBLICA nu se vor intreprinde, pe baze stiintifice si obiective, un minim de masuri pentru reducerea riscurilor si vulnerabilitatilor care afecteaza independenta, integritatea si competenta profesionala a lucratorilor din structurile M. A. I., iar restructurarea se va amana sau nu va avea la baza rezultatele unui AUDIT EXTERN de SISTEM atunci cu siguranta intr-un termen scurt SISTEMUL DE ORDINE SI SIGURANTA PUBLICA va SUCOMBA, generand efecte perverse deosebit de grave pentru existenta STATULUI de DREPT in Romania, ca si alte subsisteme (invatamant, sanatate, agricultura etc) ale sisitemului nostru social, deformate in numele reformei, dupa “pareri savante” care au avut ca scop satisfacerea unor interese nelegitime de grup sau individuale.
STRATEGU
17 Oct 2017

Pentru reducerea birocratiei excesive si realizarea unei descentralizari reale, la nivel central, trebuie analizata oportunitatea reducerii numarului, secretarilor si subsecretarilor de stat (din care unii au fost transformati in mod nejustificat in sefi de departamente), ori a secretarilor generali adjuncti. Reducerea directiilor generale, acestea pot fi transformate in directii simple cu cel mult 25 persoane (daca reprezinta cu necesitate obiectiva domenii ce strabat sistemul din varful piramidei pana la baza si au legaturi pe orizontala cu alte autoritati ale statului) conduse de un sef si un adjunct fara structuri interne de genul serviciilor sau a birourilor deoarece la acest nivel trebuie sa acceada doar elite (formatori si nu pentru a fi formati sau „slugi”) ale profesiei din diferite specialitati. Daca nu se justifica existenta lor ca si a directiilor simple aceleasi structuri pot fi desfiintate sau organizate in servicii independente. La nivelul managementului ministerului, pentru asigurarea unei performante maxime la nivel operativ, trebuie avuta in vdere indeplinirea conditiei de eficientizare privind reducerea ponderii cheltuielilor cu efectivele de personal auxiliar si de conducere, care nu trebuie sa depaseasca (10-15)% din totalul acestora. Avand in vedere considerentele mentionate si exigentele impuse de eficentizarea sistemului din punct de vedere al optimizarii fluxurilor functionale si structurii organizatorice precum si faptul ca pentru asigurarea obiectivitatii si confidentialitatii datelor si informatiilor judiciare trebuie intarit controlul judiciar si diminuat cel politic si administrativ, sunt necesare modificari ale organigramei MAI.
Random image



Ultimele stiri






Apa Nova