2016-12-05 10:49

POLITICA

Exclusiv: Cum îl critică liberalii pe Ponta pentru discurs

|  17:01

Discursul lui Victor Ponta de ieri de la tribuna Parlamentului, în care a spus că Opoziţia va fi partenerul Guvernului în 15 proiecte, a stârnit reacţii vehemente în rândul liberalilor. Crin Antonescu a convocat o şedinţă urgentă a PNL, în urma căreia a recunoscut că „nu s-a simţit reprezentat de discursul lui Ponta”. Mai mulţi liberali au declarat, în exclusivitate pentru Ziarul „Puterea”, modul în care controversatul discurs a fost receptat în rândul partidului.

Dacă unii liberali au catalogat discursul preşedintelui PSD ca fiind unul neinspirat, întrucât nu a reprezentat punctul de vedere al întregii Opoziţii, alţii consideră că discursul nu este o piedică în planurile pe care USL le are în viitor. Astfel, ne-au declarat ei, Ponta şi Antonescu vor continua să îşi ducă la capăt planurile pe care le au împreună. Totodată, au fost şi păreri care au văzut discursul lui Ponta ca o capcană elegantă prin care Ponta le-a arătat de fapt că Guvernul nu are cum să susţină cele 15 puncte pentru care Opoziţia şi-a anunţat susţinerea.

Cei care condamnă discursul

Spre exemplu, Puiu Haşotti, liderul senatorilor PNL, a catalogat discursul ca fiind: „Neinspirat! Nu vreau să spun mai mult! Sper că a fost o scăpare de moment, şi nu o bună intenţie”. Cu toate acestea, Haşotti a admis faptul că discursul lui Ponta nu pune probleme în viitorul USL, privind colaborarea dintre PSD şi PNL.

Relu Fenechiu, vicepreşedintele PNL, a admis, la rândul lui, că Victor Ponta nu a procedat corect: „Dacă eram în locul lui, nu aş fi procedat aşa, recunosc. Dar este decizia lui, în calitate de copreşedinte USL, dacă nici el nu poate să ia decizii, atunci cine?”. Pe lângă acestea, Fenechiu a mai ţinut să sublinieze că Guvernul constituit este unul ilegitim, în condiţiile în care la audierile de la comisii nu s-au acordat avizele consultative, care erau obilgatorii, ci recomandări sau procese-verbale.

Menţionăm că în cadrul discursului din Parlament, Victor Ponta a precizat că Opoziţia nu este de acord cu noul Guvern şi nu îl va vota. Totodată, după şedinţa PNL, Crin Antonescu a afirmat că nu a vorbit cu Victor Ponta despre cele 15 proiecte, dar a precizat că el şi Ponta sunt aliaţi, „merg umăr la umăr”.

Alina Gorghiu, deputat PNL, a scris pe blogul ei: „Nu mi-a plăcut Victor Ponta în Parlament. A avut un discurs de partener de guvernare în care eu nu mă regăsesc. Nu văd de ce, pentru un singur om, Opoziţia ar trebui să renunţe la a da posibilitatea oamenilor de a alege, la alegerile anticipate, o nouă clasă politică”, încheie aceasta.

Un alt lider PNL, Marius Nicoară, de la Cluj, ne-a spus: „A fost un discurs prea elegant, prea moale, spun eu. Ceea ce spun eu acum este ceea ce a spus Antonescu, faptul că nu se simte reprezentat de discursul lui Ponta, dar eu o spun în felul meu, cu alte cuvinte”, concluzionează ascesta. Senatorul Cristian David a considerat că discursul trebuia să fie mai ferm. Totodată, pentru că Ponta a vorbit în numele Opoziţiei, David afirmă: „Normal era să consulte şi partidul nostru, câtă vreme vorbeşti în numele a trei partid”.

Deputat PNL: „Nu ştiu discursul, am participat la deszăpezit oamenii”

Victor Paul Dobre a recunoscut că nu a urmărit discursul lui Victor Ponta, susţinând că a participat la acţiunile administrative de salvare a oamenilor înzăpeziţi. Cu toate acestea, a spus că a prins frânturi din discurs pe la ştiri, spunând fără fundament: „Un discurs este un discurs. S-a supradimensionat. Eu cred că sunt mai importante planurile pe care le are USL. Opoziţia va contesta ce face Guvernul şi vom vrea alegeri anticipate”, concluzionează Dobre.

Paul Ichim, deputat PNL, a declarat: „Recunosc că la început am fost nedumerit, după care mi-am dat seama că a fost întinderea unei capcane elegante, prin care Ponta a arătat că Guvernul nu poate sărăspundă celor 15 puncte pe care Opoziţia le-ar susţine”. Pe de altă parte, deputatul a admis faptul că nepotrivirea sesizată de Antonescu a fost o scăpare a strategiei de comunicare între ce doi lideri USL.

Ultima modificare in data de :639554-01-29

TAGURI: Puiu_Haşotti, USL, dicurs Parlament, controverse PNL