2016-12-04 12:40

POLITICA


Fabrica de ştiri Elena Udrea

 |  23:03
Fabrica de ştiri Elena Udrea

Un nume sonor pe scena politică din România este cel al EleneiUdrea, ministrul dezvoltării regionale şi turismului şi preşedinte al PDLBucureşti. Aceasta este cea mai vizibilă şi cea mai mediatizată persoană atâtdin cadrul Partidului Democrat Liberal, cât şi din Guvernul României.Explicaţia este simplă. Elena Udrea este singurul actor politic din PDL carereuşeşte, prin absolut orice face, să genereze subiecte de presă. Fie că estevorba despre teme care nu au nici o legătură cu actul de guvernare, fie că estevorba de atacuri politice dure, Elena Udrea este mereu subiect de presă.Actualul ministru al turismului a ajuns la performanţa de a genera ştiri înpractic toată mass-media cu o simplă postare pe conturile ei de social-media.Exemplul cel mai recent este cel în care Elena Udrea a scris într-o noapte pepagina ei de Twitter: “De trei zile am în frigider doar un borcan cu zacuscă.Când termin treaba, mă duc la piaţă. O fi ieşit loboda?”. Din acest punct devedere, o postare pe blog a Elenei Udrea face mai mult decât întreagacomunicare a trimişilor PDL în toate talk-show-urile Realităţii TV şi aleAntenei 3. Aşa se explică de ce foarte multă lume o vede pe Elena Udrea cafiind adevăratul urmaş al lui Traian Băsescu în PDL.

Ascensiunea Elenei Udrea a început încă de pe vremea când înpresă se scria despre ea folosind apelativul „Blonda de la Cotroceni”.Cunoscută ca fiind „preferata” şefului statului printre consilieri, aceasta abeneficiat de totala încredere şi susţinere a lui Traian Băsescu, avantaje pecare a ştiut să le folosească în favoarea ei şi după ce a plecat de laCotroceni.

Pe lângă relaţia sa aparte cu preşedintele României, un altatu al Elenei Udrea a fost şi este până în prezent aspectul său fizic. Culoareapărului şi ţinutele sale vestimentare au făcut din politicianul Elena Udrea unsubiect de cancan. Comentariile pozitive, dar în special cele negative laadresa sa, prezente în mass-media din România, i-au adus un plus de notorietatepe scena publică. Astfel, Elena Udrea cea criticată, dar totodată admirată şilăudată, se poate considera una dintre cele mai colorate prezenţe ale politiciiromâneşti.

Elena Udrea apelează, de ceva timp încoace, la metoda cea maisimplă, accesibilă şi eficientă de promovare: mediul online. Fiind cea mai„vizibilă” şi cea mai „ţipătoare” persoană din PDL, cuvintele şi acţiunileElenei Udrea se transformă automat în ştiri şi evenimente. Blogul său, paginapersonală de Facebook şi contul de Twitter sunt mereu actualizate. Pe reţeauade socializare Facebook, ministrul turismului se poate lăuda cu 13.571 de fani,care îi urmăresc şi îi comentează zilnic postările, iar pe Twitter esteurmărită de 979 de persoane.

Elena Udrea şi social-media

Ministrul turismului a povestit, acum câteva săptămâni, pepagina ei Facebook, că a fost nevoită să deschidă ferestrele casei deoarece nua reuşit să închidă caloriferele. „După ce toată iarna a fost foarte frig, deieri, la mine în casă e extrem de cald. Nu îmi dau seama cum se închidecăldura, motiv pentru care am deschis toate geamurile”, povesteşte Elena Udreape Facebook. Această postare, fără nimic politic în conţinut, a devenit o ştire şi a stârnit sute de comentarii.

Pe 20 martie, Elena Udrea şi-a anunţat cititorii ce o urmărescpe Twitter că frigiderul său e gol. „De trei zile am în frigider doar un borcande zacuscă. Când termin treaba, mă duc la piaţă. O fi ieşit loboda?”, aîntrebat Elena Udrea. Motiv pentru care întreaga Românie, prin bloguri,televiziuni, ziare şi posturi de radio s-a grăbit să îi facă lista decumpărături a doamnei ministru. Când s-a întors de la piaţă, aceasta şi-asfătuit cititorii „să nu facă piaţa când le este foame”.

Elena Udrea a lansat duminică o nouă provocare vizitatorilorce îi citesc blogul. „Astăzi (n.r. – 3 aprilie) am lansat pe blogul meuBucureştiometrul – un instrument online prin care încerc să aflu, în celmai interactiv şi transparent mod posibil, care sunt principalele probleme ale Capitalei,în viziunea concetăţenilor mei”. A primit sute de răspunsuri din parteacetăţenilor, deşi nimeni nu s-a întrebat dacă problemele Capitalei intră în“fişa postului” doamnei ministru.

Pe lângă activitatea sa virtuală, Elena Udrea ţine constantconferinţe de presă, este invitat special la inaugurări de pârtii, telegondole,patinoare, săli de sport, realizează târguri de turism şi face campanii pentrua promova România ca o atracţie turistică. Nu în ultimul rând, realizeazăsondaje pentru a afla părerea românilor despre Guvern, Opoziţie şi viaţa de zicu zi. Toată această comunicare a sa, virtuală şi reală, a poziţionat-o printreprimele locuri în sondajele care măsoară notorietatea şi gradul de încredere.(MariaAlifantis)

Elena Udrea, cel mai cunoscut politician din PDL

99% dintre români declară că au auzit despre Elena Udrea, cuun procent mai mult decît premierul Emil Boc, care are o notorietate de 98%.

Recentele sondaje de opinie ale diferitelor case de cercetaresociologică indică faptul că cel mai cunoscut politician din PDL este ElenaUdrea. 99%, respectiv 98% dintre români declară pentru CCSB, respectiv IRES căau auzit despre Elena Udrea. Peste cota ei de notorietate se mai află doarTraian Băsescu, despre care 100%, respectiv 99% dintre cei chestionaţi spun căau auzit de el. Ca să realizaţi importanţa acestui indicator, trebuie să ştiţică personaje politice aparent foarte cunoscute din PDL, precum Cezar Preda, nudepăşesc în nici un sondaj 50% la capitolul notorietate. Dintre liderii PDL,cea mai mare vizibilitate o au Emil Boc, cu 98% , respectiv Adriean Videanu,Vasile Blaga şi Monica Macovei, toţi cu 94%.

Institutele de sondare a opiniei publice consemnează înultimele cercetări o uşoară creştere a încrederii românilor în câteva dintrefigurile cele mai cunoscute ale PDL. Astfel, Vasile Blaga pare să fie astăzipoliticianul cu cea mai bună apreciere la capitolul încredere din partearomânilor. Cu 31% în studiul celor de la CCSB, respectiv 24% în cel al IRES,Vasile Blaga pare să-l înfrângă pe Emil Boc în competiţia încrederii, care estecotat doar cu 14%, respectiv 13%. Cota de încredere a lui Vasile Blaga acrescut simţitor în ultimele luni, el înregistrând la finele anului trecut oîncredere de numai 20%. O creştere se înregistrează şi în dreptul Elenei Udrea,faţă de care 17% dintre români declară că au încredere în ea ca om politic.

Plutonul liderilor PDL cu o foarte bună vizibilitate staufoarte prost la capitolul încredere. Astfel, personaje precum Adriean Videanu,Radu Berceanu abia dacă depăşesc 10%. Cezar Preda, spre exemplu, are oîncredere de numai 4%.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639243-05-05



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image