2016-12-10 22:37

POLITICA


Frunza de pe brandul turistic va fi redesenată

 |  19:57
Frunza de pe brandul turistic va fi redesenată
Ministrul dezvoltăriiregionale şi turismului, Elena Udrea, lasă decizia contractului cu asociereaTHR-TNS pentru brandul de ţară al României la mâna unui consiliu deprofesionişti, din care fac parte oameni de afaceri din industrie, precum şifoşti secretari de stat din instituţie. Consiliul de brand va analiza răspunsulfirmelor THR-TNS în legătură cu asemănarea izbitoare dintre frunza aflată penoul brand de turism al României şi cea din logoul unei firme de transport dinMarea Britanie. După această analiză se va decide dacă se vor face plăţilecătre firma care a realizat creaţia pentru brandul turistic, a anunţat ElenaUdrea.

Udrea a declarat, ieri, la începutul şedinţeiConsiliului de Brand, că există similitudini evidente între frunza din brandulde turism al României şi cea din logoul unei firme de transport din MareaBritanie. "Singura controversă referitor la brandul României este cealegată de izotip. Există similitudini evidente, în opinia mea, între acesta şilogoul unei firme de transport din Marea Britanie", a spus Elena Udrea. Eaa adăugat că i-a rugat pe reprezentanţii THR-TNS să explice Consiliului deBrand cum a fost creat izotipul. "Dumneavoastră sunteţi cei care vordecide. Aşa cum veţi decide, noi aşa vom proceda", s-a adresat Udreareprezetanţilor Consiliului, din care fac parte George Copos, Radu Enache,proprietarul lanţului hotelier Continental, şi foştii secretari de stat înMinisterul Turismului Lucia Morariu şi Nicu Rădulescu. Ea a mai spus că, dacăse va dovedi că asocierea THR-TNS a încălcat clauzele contractuale prin careera obligată să prezinte ministerului un produs unic, instituţia nu va plătibanii prevăzuţi în contract. "Toată această controversă a avut şi efectepozitive. S-a făcut o promovare a brandului pe care nu ne-am fi permis-o, dacăar fi fost să o plătim", a spus Udrea, după care a părăsit sala, lăsându-ipe reprezentanţii Consiliului de Brand să analizeze problema. Consiliul deBrand s-a reunit luni la sediul MDRT, pentru a discuta răspunsul THR-TNS legatde asemănarea dintre frunza din brand cu un alt logo comercializat pe internet.MDRT a solicitat asocierii THR-TNS explicaţii privind similitudinile dintrefrunza din brandul turistic şi alte simboluri comercializate pe internet şi aprecizat că nu va efectua plăţi până la clarificarea acestor aspecte. AsociereaTHR/TNS susţine că brandul de turism şi toate componentele sale au fost createde ea şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existenţa deelemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiindcantitatea semnificativă de desene pe internet.

Preşedinţiavrea o altă frunză

Frunza trebuie îmbunătăţită din punct devedere grafic. Acesta este mesajul transmis de reprezentantul Preşedinţiei,Valeriu Turcan, la şedinţa Consiliului pentru coordonarea proiectului privindbrandul de turism al României. Preşedinţia nu a avut alte critici la adresabrandului turistic construit de THR-TNS. Participanţii la şedinţa dedicată"frunzei" sunt mulţumiţi de centrarea campaniei în jurul munţilorCarpaţi, susţin surse din Consiliu. "Având în vedere căanumite elemente grafice au fost puternic criticate, pe partea de grafică alogoului se pot face îmbunătăţiri",a declarat purtătorul de cuvânt al preşedinţiei, Valeriu Turcan, citat de realitatea.net. Turcana participat la şedinţa în cadrul căreia urmează să se decidă soarta branduluiturismului românesc în calitate de expert în comunicare, dar, totdată, şi capurtător de cuvânt al Preşedinţiei. Referitor la celelalte elemente alebrandului turistic al României, creat de firma THR-TNS, Preşedinţia nu a adusalte critici. Se pare însă că ideea de bază a campaniei, aceea de afocaliza brandul turismului României în jurul munţilor Carpaţi, a fost acceptatde către toţi participanţii la şedinţa dedicată brandului, susţin surse ce auparticipat la Consiliu. Potrivit unor surse care auparticipat la şedinţa Consiliului pentru Coordonarea proiectului privindbrandul turistic al României, şi firma spaniolă THR-TNS este dispusă să schimbeelementul grafic care a trezit atâtea controverse, semănând cu elemente dinalte campanii publicitare. Ministrul turismului, Elena Udrea, a lansatjoi, în cadrul Zilei României la Expo 2010 Shanghai, brandul turistic alRomâniei. Noul slogan de promovare turistică a României este "Explore theCarpathian Garden" ("Exploraţi grădina carpatină").În mediul online autohton a fost remarcată asemănarea dintre frunza din noullogo de promovare turistică a României şi logoul unui proiect de transportinternaţional. Elena Udrea a declarat, joi, în legătură cu zvonurile apăruteprivind plagiatul logoului, că întregul concept a fost cumpărat cu toatedrepturile de autor şi că situaţia este legală.

Flutur: „România nu ar trebui să renunţe la frunza din identitateavizuală a brandului turistic“

PreşedinteleConsiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat, luni, înainteaşedinţei Consiliului de Brand, din care face parte, că România nu ar trebui sărenunţe la frunza din identitatea vizuală a brandului şi ar trebui să fie multmai ofensivă în promovarea turismului. "De ce să renunţăm? Noi, românii,ne tăiem mereu singuri craca", a spus Flutur întrebat de presă dacăRomânia ar trebui să renunţe la frunza din brandul turistic.

PNL anchetează “frunza” Elenei Udrea

Liberalii vor să verifice modul în care au fostcheltuiţi banii pentru brandul de ţară şi propun înfiinţarea unei comisiiparlamentare de anchetă care o vizează pe Elena Udrea. Ministrul a fost acuzatcă a plătit sute de mii de euro pentru un logo, care putea fi cumpărat de pe internetpentru o sumă modică. “O acţiune care aparent a fost dusă pentru aspori prestigiul României, de fapt s-a transformat într-un antibrand”, asusţinut Varujan Vosganian. Victor Ponta nu s-a arătat aşa de încântat de idee,spunând că acest tip de acţiune nu are prea mare efect, făcând trimitere ladosarul fostului ministru al sportului Monica Iacob-Ridzi. Elena Udrea a maifost subiectul unei anchete parlamentare în 2009, atunci verificându-se modulîn care au fost făcute achiziţiile la Ministerul Turismului.

Frunza de 14 euro este mai scumpă la stat

Noua imagine turistică a României a costat 95.000 deeuro

Imaginea care însoţeşte noul brand turisitc de ţară,„România, explore the Carpathian garden”, respectiv frunza, poate fi găsită peinternet la preţuri incredibil de mici. Site-ul www.istockphoto.com vinde unlogo foarte asemănător pentru doar 14 euro.

Întrebaţi cât s-a plătit pe poză, reprezentanţiiMinisterul Dezvoltării şi Turismului au spus că nu se poate face o evaluaredoar a costurilor logo-ului, pentru că imaginea face parte dintr-un proces decercetare mai amplu, iar etapele din acest proces „nu pot fi defalcate”, dupăcum precizează angajaţii de la Biroul de presă. Cercetarea care a avut carezultat final o frunză care pe internet valorează 14 euro a costat ministerulun pic mai mult: 850.000 de euro. Primul care a descoperit asemănarea izbitoaredintre noul logo al brandului de ţară românesc şi un logo al unei firme detransporturi este Cristian Dorombach, cunoscut şi ca piticu.ro.

850.000 de euro, daţi firmei care face sondaje de opiniepentru PDL

Contractul de 850.000 de euro privind realizarea imaginiituristice a fost acordat de Ministerul Turismului unei asocieri de firme, înurma unei licitaţii internaţionale. Printre câştigătorii licitaţiei se regăsescşi cei care de ani buni lucrează cu Traian Băsescu şi cu PDL pe partea decercetare a intenţiei de vot a românilor. Tourism Hotel & RestaurantConsulting Group (THR) s-a asociat cu Taylor Nelson Sofres (TNS) şi au câştigatpotul pentru care s-au mai bătut încă două asocieri de firme: TBWA Bucureşti -GfK România şi Saffron Brand Consultants - Brandient Consult - Acacia AvenueLimited. Firma britanică TNS este acţionarul principal al CSOP, singura firmăde sondare a opiniei publice care l-a dat câştigător pe Traian Băsescu laexit-poll-urile din decembrie anul trecut.

Potrivit datelor Ministerului Dezvoltării şi Turismului,partea de creaţie a brandului a costat 94.600 de euro, diferenţa până la900.000 de euro însemnând cercetările de piaţă, care au fost efectuate, aşa cuma arătat ziarul nostru, de către CSOP, institutul de sondare care obişnuieştesă facă cercetări pentru PDL.

CSOP a făcut un sondaj de opinie pentru MDRT

Centrul pentru Studierea Opiniei şi Pieţii (CSOP)susţine, într-un comunicat de presă, că s-a implicat în realizarea proiectuluireferitor la brandul de turism al României prin efectuarea unui sondaj deopinie, însă susţine că nu a pretins nici un fel de favoruri sau beneficiinemeritate, în urma colaborării. "CSOP a realizat, în cadrul proiectuluireferitor la brandul de turism al României, un sondaj de opinie publică pe uneşantion de 1.200 de persoane din ţara noastră. (...) Participarea CSOP nu afost cerută şi nu a depins de nici mo instituţie din ţara noastră", searată în comunicatul de presă remis, ieri, de CSOP. Potrivit aceleiaşi surse,Centrul a realizat şi sondaje de opinie cu tematică socială şi politică, unuldintre beneficiari fiind PDL. "Toate cele de mai sus sunt adevărate. Ceeace nu este adevărat, şi afirmăm explicit acest lucru, este existenţa uneirelaţii - de cauzalitate sau de altă natură - între cele două situaţii. Nudorim să analizăm în detaliu speculaţiile referitoare la o legătură inventată,deoarece ar însemna să le acordăm o legitimitate pe care considerăm, şi putemdemonstra acest lucru, că nu o merită. Nu aroganţa, vreun sentiment de putere saudezinteresul pentru dezbaterea şi informarea publică ne îndeamnă să procedămastfel. Nu am pretins, nu pretindem şi nu vom pretinde de la nimeni favoruri,privilegii sau beneficii nemeritate. În egală măsură, asemenea favoruri,privilegii sau beneficii nemeritate nu ne-au fost şi nu ne sunt promise sauacordate de nimeni", se mai arată în comunicat.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638939-01-24

Mai multe imagini:
Frunza de pe brandul turistic va fi redesenată
zoom



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

TICU
03 Aug 2010

Oare toata tevatura asta turistico-fantastica nu este cauzata de caciula portocalie care trebuia neaparat sa figureze pe litera "a" din cuvantul Romania?
SILE
03 Aug 2010

Faza I-a taiatul frunzei la ciini. Faza II-a tocatul frunzei la ciini.Ai da cxxx nost'. Si reforma reala cind se mai face? O zi buna!

Adauga un comentariu

Random image