2019-04-24 21:26


Ion Iliescu, mesaj DUR pentru liderii politici: ”Să dovedească RESPONSABILITATE și angajament”

 |  17:07
Ion Iliescu, mesaj DUR pentru liderii politici: ”Să dovedească RESPONSABILITATE și angajament”

Fostul președinte al României, Ion Iliescu, lansează un atac la liderii politici din România într-o postare pe blogul personal și susține că aceștia trebuie să dea dovadă de responsabilitate și angajament în slujirea interesului public, în contextul în care România a preluat Președinția Rotativă a Consiliului Uniunii Europene.

''Este drumul parcurs de națiunea noastră în cele trei decenii scurse de la Revoluția Română din decembrie 1989. Poate că unora li se pare că ne-a luat prea mult timp să ajungem aici. Timpul istoric ne spune altceva. Este o realizare incredibilă pentru poporul român, după o schimbare radicală de sistem politic și economic, în condiții de instabilitate geo-politică, de reașezare a raporturilor de forțe la nivel global. Ea a fost posibilă în primul rând prin acceptarea de către cetățenii români a costurilor economice și sociale ale tranziției, și îmi place să cred că manifestările de joi seara, de la Ateneul Român, au fost, înainte de orice, un omagiu adus simplilor cetățeni, care au făcut posibilă împlinirea acestui proiect național.

A fost, cred, și un omagiu adus tuturor celor care – politicieni, intelectuali publici, oameni din societatea civilă – au contribuit la definirea proiectului strategic al României, imediat după Revoluție: aderarea europeană și euro-atlantică. Indiferent de convingerile lor politice și ideologice, de viziunile lor despre viitorul țării, despre sisteme de guvernare, au reușit să se așeze deasupra lor, și să construiască un consens în privința aderării României la UE și la NATO. "Consensul de la Snagov" este expresia cea mai luminoasă a politicii acestor ultimi 30 de ani. El a fost operă colectivă, ca și Unirea, și dovedește că numai prin solidaritate ne putem atinge obiectivele interesului național.

Se cuvine să ne amintim, acum și aici, și de prietenii României, fără de care nu am fi reușit ce ne-am propus. Este vorba în primul rând de președintele Franței, François Mitterrand, și de cancelarul Germaniei, Helmut Kohl. Viziunea lor despre viitorul Europei, tenacitatea cu care au urmărit aducerea Estului european fost comunist în rândul familiei europene, ajutorul dat României, rămân un punct de reper în istoria post-comunismului. Este vorba și de aliații noștri americani, care, prin Parteneriatul Pentru Pace, au oferit României nu doar perspectiva aderării la NATO, ci și garanții de securitate, care ne-au ajutat în procesul de aderare.

'România trebuie să înceapă un nou capitol'

Spuneam, nu o dată, că aderarea la UE a fost marele proiect strategic al României, după ieșirea din totalitarism. Acest proiect s-a încheiat joi, simbolic, la Ateneul Român. Pentru România trebuie să înceapă un nou capitol: cel al integrării europene. Adică un nou proiect, în care țara noastră să contribuie pe deplin, cu idei și soluții, la reforma Uniunii, la progresul ei. Ar fi trebuit să ne definim, deja, profilul nostru, ca țară, în concertul european. Președinția prin rotație a Consiliului European ne pune la încercare capacitatea administrativă, viziunea politică și solidaritatea, ca națiune. Vom vedea care ne sunt punctele tari, care ne sunt slăbiciunile. Sper că vom realiza, în sfârșit, că nu confruntarea, ci consensul, face lucrurile să progreseze în sensul dorit de noi, toți.

'UE nu poate fi țapul ispășitor pentru neputințele noastre'

România nu este nici eurosceptică, acum, și nici deziluzionată de aderare. Este doar realistă, s-a maturizat, politic și social, abordează critic realitatea, și asta este bine. Va rămâne susținătoare a proiectului european atâta vreme cât el va genera bună guvernare, prosperitate, va reduce decalajele de dezvoltare și polarizarea economică și socială. Criza prin care trece acum Uniunea nu are cum să nu aibă ecouri și în România. Dar putem alege să fim parte a soluției pentru problemele Uniunii, și nu generatori de noi probleme, cum este cazul Brexitului. Pentru asta noua generație de politicieni din România trebuie să dovedească responsabilitate și angajament în slujirea interesului public și a binelui comun. Uniunea Europeană nu poate fi țap ispășitor pentru neputințele noastre, pentru eșecurile noastre, pentru egoismul și iresponsabilitatea unora sau altora dintre liderii politici, de la București sau de la Bruxelles.

Este nevoie, mai mult decât oricând, de solidaritate. Și de democrație în funcționarea instituțiilor politice și economice ale națiunilor și ale Uniunii. Criza proiectului european, reală, este înainte de toate, o criză a democrației. Și nu poate fi rezolvată cu măsuri de forță, cu reducerea la tăcere a vocilor critice, cu etichetarea celor care au o altă viziune despre Uniune și despre problemele ei. Un populism nu poate fi combătut tot cu un populism, fie el și de sens opus. Iar reforme de genul Europa cercurilor concentrice nu pot crește susținerea cetățenilor pentru Europa. Cred că a venit vremea să ne întoarcem la politică, să ne vindecăm de iluzia "tehnocrată". Pentru că politicul poate fi controlat democratic de popor, tehnocrații, nu, ei nu-și asumă erorile și deciziile greșite, nu răspund în fața nimănui.

'Este momentul ca elitele politice să se întâlnească din nou cu cetățenii'

Spun aceste lucruri și pentru că urmează alegerile europene, altă încercare pentru președinția României. Demnitatea de europarlamentar nu este, nu poate fi, o recompensă pentru niște politicieni, sau clienți ai lor, ci o împlinire pentru cariere politice exemplare, în slujba cetățenilor și a națiunilor europene. Este momentul ca elitele politice să se întâlnească din nou cu cetățenii, pe agenda publică, și cu un proiect comun, acela al integrării europene, de care să se bucure toți membrii Uniunii.

Sunt convins că Președinția României va fi un succes, pentru că avem și mândria, și demnitatea, de a arăta că nu de puține ori am fost judecați greșit, că românii pot oferi Europei valori și proiecte, cu fața la viitor.'', a scris Ion Iliescu pe blogul personal.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2019-01-13

TAGURI: ion iliescu, mesaj, atac, lideri politici, romania, uniunea europeana
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


CORUPTIA DIN POLITICA - ESTE L
13 Ian 2019

- Activitatea parlamentarilor, guvernantilor si a baronilor locali, care legiferand in mod discretionar isi atribuie in mod abuziv drepturi si facilitati. Nerespectarea pricipiului separarii puterilor in stat, pe linga atributiile legislative, parlamentarii exercita ingerinte in functionarea puterii judiciare (numirea Avocatului poporului, a unor membri in CCR, la Curtea de Conturi, CSM sau in ANI, etc.). Efectele negative ale imunitatii parlamentare, protectiei politice acordate guvernantilor, influentarea pe cai oculte a initiativelor legislative, finantarea ilegala a partidelor politice si a campaniilor electorale, etc; - Distorsionarea intentionata a legilor, normelor si reglementarilor pentru a creea avantaje unor actori publici sau privati, prin acordarea de castiguri personale unor oficialitati, pe cai ilicite sau alte mecanisme netransparente; - Imunitatea excesiva a parlamentarilor (guvernantilor) si procedurile abuzive privind punerea in imposibilitate a autoritatilor judiciare pentru ai deferi pe acestia justitiei (in vederea cercetarii in cazul comiterii unor infractiuni de coruptie) a condus inclusiv la decredibilizarea actului de dreptate precum si a justitiei in Ro, atragand si critici externe severe; - Astfel s-a ajuns dupa 28 de ani de ,,democratie originala‘‘ ca mediul politic (societatea politica) din România sa aiba un grad maxim de autointoxicare si autopoluare. Datorita nerespectarii si nepromovarii principiilor moralitatii si competentei sistemul politic nu mai poate sa dezvolte activitati si programe(proiecte) laborioase de interes public general, acesta s-a mafiotizat si transformat in gupari infractionale de crima organizata, transformand ilegalul in legal pentru a se evita sanctionarea incalcarii legii. Comisiile de specialitate ale Parlamentului ca de alfel si majoritatea structurilor Guvernamentale NU au in componenta experti din vreun domeniu (ba din contra), dar nici nu consulta oameni de stiinta sau cu exp
CORUPTIA DIN POLITICA
13 Ian 2019

ESTE FAVORIZATA DE: Comisiile de specialitate ale Parlamentului ca de alfel si majoritatea structurilor Guvernamentale NU au in componenta experti din vreun domeniu (ba din contra), dar nici nu consulta oameni de stiinta sau cu experienta (consilierii fiind recrutati pe alte criterii neortodoxe decat cele de competenta si integritate morala) din aceasta cauza legislatia romaneasca elaborata in ultimii 28 de ani este dezlanata, in unele situatii fiind aberanta si inaplicabila. S - a dovedit in cele mai multe situatii ca legiuitorii au ca tinta sau obiect de reglementare interese de grup sau individuale nelegitime ori imorale. Un exemplu de releventa ne mai intalnita, in acest sens se poate mentiona adoptarea in 2012, in unanimitate de care Parlamentul Romaniei a Legii privind amnistia pentru 300.000 de functionarii publici obligati sa returneze sporurile încasate (peste 1,5 miliarde euro), fara acoperire legala în 2009 şi 2010, constatate ca ilegale de catre Curtea de Conturi. Acest act politic este unul istoric condamnabil, prin care s-a transformat ilegalul in legal si s-a instituit actiunea retroactiva a legii, ceea ce ilustreaza ca de fapt e vorba de o nomenclatura a statului mult mai periculoasa decat cea comunista ce creeaza haos juridic, economic si social propice pentru instalarea ANARHIEI, caruia doar Societatea Civila- daca se trezeste- mai poate sa-i puna capat si cat mai urgent posibil. Comisiile de specialitate ale Parlamentului ca de alfel si majoritatea structurilor Guvernamentale NU au in componenta experti din vreun domeniu (ba din contra), dar nici nu consulta oameni de stiinta sau cu experienta (consilierii fiind recrutati pe alte criterii neortodoxe decat cele de competenta si integritate morala) din aceasta cauza legislatia romaneasca elaborata in ultimii 28 de ani este dezlanata, in unele situatii fiind aberanta si inaplicabila. S - a dovedit in cele mai multe situatii ca legiuitorii au ca tinta sau obiect de reglement
CORUPTIA DIN POLITICA
13 Ian 2019

ESTE FAVORIZATA DE ; S - a dovedit in cele mai multe situatii ca legiuitorii au ca tinta sau obiect de reglementare interese de grup sau individuale nelegitime ori imorale. Romania va pasi pe calea progresului general cind relatia actuala POLITICA = MAFIOTISM + IMORALITATE + INCOMPETENTA + GOLANEALA va fi inlocuita cu POLITICA = MORALITATE + COMPETENTA + DARUIRE PENTRU SEMENI + NOBLETE si cind sfera politica va contine mai putina demagogie decat exista in prezent si mult mai multa credibilitate, voluntariat si oameni cu demnitate si de caracter. SISTEMUL POLITIC existent s-a dovedit a fi categoric lipsit de capacitatea de a oferi societatii romanesti postdecembriste caile necesare pentru PROGRES, iar caracterizarea sa se regaseste in remarca marelui dramaturg Ion Luca Caragiale valabila si astazi “Partide politice in sensul european al cuvintului, formate de traditii sau de interese de clasa noi sau mai recente si in care programele sa se bazeze pe principii sau idei progresiste, nu exista in Romania”. Renumitul Octavian Goga scria despre România în 1916 cu aprecieri care se potrivesc si astazi "Ţară de secături, ţară minoră, căzută ruşinos la examenul de capacitate în faţa Europei... Aici ne-au adus politicienii ordinari, hoţii, improvizaţi astăzi în moralişti, miniştrii care s-au vândut o viaţă întreagă, deputaţii contrabandişti... Nu ne prăbuşim nici de numărul duşmanului, nici de armamentul lui, boala o avem în suflet, e o epidemie înfricoşătoare de meningită morală". Incompetenta clasei politice postdecembriste este demonstrata si recunoscuta de catre ea insasi, dovada fiind facuta prin, apelarea la oragnisme internationale pentru a fi elaborate unele strategii nationale sau politici interne, ignorind potentialul stiintific autohton. - Incapacitatea manageriala a statului roman, implicit a institutiilor
CORUPTIA DIN POLITICA
13 Ian 2019

ESTE FAVORIZATA DE : - Incapacitatea manageriala a statului roman, implicit a institutiilor si autoritatilor sale, lipsa de (pre)viziune a falsilor politicieni si preocuparea acestora pentru promovarea propriilor interese-scopuri meschine, este dovedita de cel mai mare paradox din istoria moderna a natiunii romane, sunt imprumutati zeci de miliarde de euro de la FMI pentru consum efectiv si alte fantezii politice si nu s-a putut valorifica zeci de miliarde de euro (nerambursabili) pusi la dispozitie de catre U.E. pentru investitii, in situatia in care B.N.R. are rezerve valutare de peste 35 miliarde de euro de unde s-ar putea aloca fondul necesar cofinantarii proiectelor atat de utile si necesare modernizarii Romaniei. A reusit un stat ca ALBANIA care se afla inainte de 1990 cu mult sub standardele Ro ca din 1995 pana in prezent sa devina a doua Elvetie a Europei utilizand la maxim fondurile externe ca si Polonia. - In timp ce statele civilizate ale lumii au ca obiectiv principal in programele lor dezvoltarea cercetarii stiintifice sau a „societatii cunoasterii”, factor promotor al progresului, pentru care aloca fonduri financiare insemnate (6-9% din PIB) in Romania aceasta activitate mai pilpiie doar ca o luminare care urmează sa se stinga definitiv, fara ca cei care carmuiesc destinele tarii sa schiteze vreun gest. In ciuda acestei ignorante, divinitatea, in multe competitii stiintifice internationale (olimpiade, inventica) i-a desemnat pe romani ca fiind printre „asi”, ceea ce dovedeste ca si Dumnezeu tine cu poporul roman mai mult decat o fac conducatorii impostori ajunsi in functii supreme pe baza de “siretlicuri” politice sau criminale. In acest context, ar fi de prisos sa mai vorbim despre cum este valorificat potentialul academic, in procesul de elaborare a strategiilor, sau Politicilor Publice destinate asigurarii binelui general al romanilor, care lipsesc cu desavarsire. Realitatile existente in Ro dupa
CORUPTIA DIN POLITICA
13 Ian 2019

ESTE FAVORIZATA DE: Realitatile existente in Ro dupa evenimentele istorice din 1989 dovedesc ca STIINTA temelia dezvoltarii si progresului unei societati ca si CULTURA care constitue de-a lungul istoriei si existentei unui popor ADN-ul său, dăuneaza grav mentalitatii politrucilor, drept urmare se poate constata cu mahnire ca aceste valori supreme ale existentei umane sunt abandonate in mod intentionat cu scopul indobitocirii natiunii. Acum in vremuri tulburi pentru guvernarea normala a tarii poate intelege orice roman de ce marii oamenii de cultura si de stiinta ai neamului nostru de-a lungul istoriei au emigrat fiindca nu au putut vietui in Ro pentru a-si dovedi patriotismul desavarsit, ei s-au dăruit omenirii pe teritoriul altor tari. - CORUPTIA postdecembrista A ERODAT in mod constant si virulent credibilitatea politicienilor, a institutiilor statului si a reprezentantilor acestora, producind o stare de confuzie grava in opinia publica, care a ajuns sa considere acest fenomen negativ drept o (valoare) caracteristica societatii moderne sau inerenta unei vieti politice pluraliste. Punerea semnului de egalitate intre democratie si coruptie (criminalitate) constituie un mare obstacol pentru democratizarea reala a societatii romanesti. Coruptia din politica, administratie publica si sistemul economic a condus la o SIMBIOZA INTRE STRUCTURILE STATALE SI CELE CRIMINALE, in care statuI cu institutiile sale a devenit parte componenta a problemei si astfel statul nu mai poate constitui unul din mijloacele de inlaturare a fenomenului in cauza, ajungindu-se la o disolutie totala. - Multi politicieni pentru a-si ascunde HOTIA si CORUPTIA acumulata in functia de parlamentar, membru de Guvern, primar, consilier local sau judetean sau functionar public, procedeaza fara scupule si divorteaza de sotie pentru a-i lasa toata averea; imobile, terenuri, paduri, afaceri si bunuri mobile de mare valoare, ca
CORUPTIA DIN POLITICA
13 Ian 2019

ESTE FAVORIZATA DE: - Multi politicieni pentru a-si ascunde HOTIA si CORUPTIA acumulata in functia de parlamentar, membru de Guvern, primar, consilier local sau judetean sau functionar public, procedeaza fara scupule si divorteaza de sotie pentru a-i lasa toata averea; imobile, terenuri, paduri, afaceri si bunuri mobile de mare valoare, ca sa nu fie confiscata deoarece a fost dobandita in mod ilicit; - Puterea politica din Romania postdecembrista, indiferent de formatiunile politice care au alcatuit-o in loc sa militeze pentru formarea unor institutii publice fara vulnerabilitati pentru angajatii sai pe principii de competenta si moralitate au promavat si incureajeaza continuu politicile clientelare de tot “soiul” contribuind astfel cu vehementa la acutizarea disolutiei autoritatilor statului si la instalarea unei administratii de stat cat se poate de vulgare, ajungindu-se in cele din urma la un paradox “privatizarea functiilor statului” (aceasta fiind cea mai mare inventie realizata in ultimul veac, in Europa si in domeniul politic); - In perioada postcomunista politicile de protectie sociala au avut un caracter formal deoarece membrii asa zisei elite politice (pilosii, tupeistii si excrocii) n-au avut nevoie de asemenea programe pentru ca acolitii lor au beneficiat de relatiile clientelare si au fost incadrati in mod discretionar ca functionari la institutiile bugetare sau la firmele sustinute politic, afectind astfel atit bunul mers al administratiei publice cat si dezvoltarea mecanismelor naturale ale unei economii eficiente; - Initial reglementarile pentru organizarea si functionarea SINDICATELOR prevedeau ca aceleasi functii de conducere ale unei organizatii pot fi ocupate doar de doua ori cate patru ani (in total opt ani) de catre aceeasi candidati, ulterior legea a fost modificata “curveste” de Parlament, fara just temei, ajungindu-se astfel la situatia actuala in care unii lideri
CORUPTIA DIN POLITICA
13 Ian 2019

ESTE FAVORIZATA DE: - Initial reglementarile pentru organizarea si functionarea SINDICATELOR prevedeau ca aceleasi functii de conducere ale unei organizatii pot fi ocupate doar de doua ori cate patru ani (in total opt ani) de catre aceeasi candidati, ulterior legea a fost modificata “curveste” de Parlament, fara just temei, ajungindu-se astfel la situatia actuala in care unii lideri au ajuns la stadiu de “dictatori nord – coreeni” sau de cei mai tari “nababi” in triburile lor. Situatia existenta genereaza mai mult rau decat bine atat societatii cat si sindicalistilor. In acest mod au fost spulberate premizele evolutiei pozitive a miscarii sindicale din Romania, in schimbul contribuiri acesteia la amplificarea si diversificarea formelor de manifestare a imoralitatii sau coruptiei in societatea romaneasca, uni lideri ajungand sa aiba statut de sef al mafiei iar altii in penitenciare. Liderii de sindicat sau elite ale societatii civile liftati in sfera politica, ajunsi parlamentari ori printre guvernanti au uitat de unde au plecat si s-au transformat si ei din mici crocodili in mari rechini (capi de mafii) abandonand colectivitatea de unde au fost propulsati si toti sunt acum prinsi in capcana santajului mafiotilor din sistemul national al coruptilor; - PRESA scrisa, audio si video este in cele mai multe cazuri patronata de oameni cu interese politice meschine, ostile interesului general al societatii democratice, aceasta de multe ori ajuta la mistificarea realitatii, ascunderea imoralitatii celor care se doresc a fi autointitulate ELITE ale societatii romanesti, ori practica in diferite moduri santajul. Fenomenele coruptiei si criminalitatii s-au agravat atat de mult si datorita lasitatii Societatii Civile organizate, care in prezent mai face doar figuratie din cand in cand fara nici un efect social, politic sau economic major. Referitor la rolul BISERICI in normalizarea vietii sociale in Ro este necesara purificarea
CORUPTIA DIN POLITICA
13 Ian 2019

ESTE FAVORIZATA DE: Referitor la rolul BISERICI in normalizarea vietii sociale in Ro este necesara purificarea si recurgerea la exigentele randuielilor crestin-ortodoxe a celor ce slujesc, imparatiei lui Dumnezeu, in numele poporului roman. Ca o concluzie masurile necesare a fi intreprinse pentru “eradicarea” actelor de coruptie si mare criminalitate depind atit de armonizarea si implementarea cadrului legislativ si instituţional, cat si de eficienta activitatilor desfasurate de structurile competente ale statului inclusiv a serviciilor de informatii dar mai mult de modul de actiune a componentelor societatii civile. “Spiritul civic” ca ansamblu de sentimente profunde de dragoste si devotament patriotic, alt pilon de baza in sustinerea unei societati democratice, in Romania, nu s-a putut dezvolta din cauza tradatorilor de neam (a se vedea majoritatea liderilor de sindicat sau de ONG) si a cenzurarii “organizatiilor societatii civile” de catre forte interne sau externe cu interese obscure. “Modernizarea statului” a fost totdeauna un slogan serios folosit in mod demagogic de clasa politica, doar in campania electorala, desi constituie o miza foarte importatnta pentru progresul natiunii romane. Acest proces nu a fost posibil sa se realizeze deoarece in societatea politica activeaza foarte multe CIOCIOLINE (feminine dar si masculine) submediocritati si este total lipsita de capacitati manageriale in domeniul administratiei publice sau pentru valorificarea superioara a factorilor de reusita (inclusiv a celor naturali) cu poltential ridicat. Datorita actului tradarii manifestat in postcomunism de majoritatea politicienilor, clasa politica, nu a putut dovedi practic niciodata ca are intentii cu finalitate si pentru realizarea interesului general al societatii.
ANONIM
13 Ian 2019

TE MIRLEAI IN CUR CU MIRON COSMA
Random image



Ultimele stiri






STARBAG