2019-04-23 23:16


Lucian Şova a implementat la Ministerul Transporturilor un provizorat administrativ păgubos

 |  12:49
Lucian Şova a implementat la Ministerul Transporturilor un provizorat administrativ păgubos

Deputatul PSD de Bacău, Lucian Şova, a demisionat de aproape o lună de zile de la șefia Ministerului Transporturilor, dar cum președintele Klaus Iohannis încă nu a acceptat noua propunere a PSD, Mircea Drăghici, Șova a rămas încă la butoanele ministerului.

Că a fost remaniat, nu este o problemă. Problema a fost, și rămâne, faptul că a fost numit. Dar, deja Șova este istorie. Însă, ceea ce făcut într-un an ca ministru poate fi definit prin două cuvinte: dezastru administrativ.

 

Administratori garantaţi politic

 

Anul trecut, ca ministru al Transporturilor, Şova a condus ministerul doar pe hârtie, pentru că adevăratul ministru a fost pupila sa, Elena Petrașcu, adusă de la Poșta Română pe funcția de secretar general. Astfel, în boardurile administrative ale marilor companii de sub tutela Ministerului Transporturilor au fost plantați, cu mandate provizorii, dar bine remunerate, câțiva consilieri ai ministrului - Costel Preda, Mihai Hură sau Ștefan Ioniţă, secretari de stat, atât din minister, cât și din alte instituții guvrnamentale, precum și câțiva directori din Palatul CFR - Anișoara Cornilă, Petre Mărculeţ, Mariana Ioniţă, Georgeta Murgeanu, cei care, indiferent de guvernare, s-au aflat în CA ale companiilor cu bani mulți. Însă, marea câștigătoare a guvernării corporative - OUG nr.109/2011 - este Elena Petrașcu. Aceasta a ajuns în CA ale mai multor companii bănoase, cum ar fi Compania Națională "Administrația Porturilor Maritime Constanța" sau Tarom.

În același timp, ea a avut grijă ca prietena sa, pensionara Silvia Popeangă, să fie impusă în fruntea CA de la CFR Călători. Totodată, tandemul Şova-Petrașcu a avut grijă ca personaje controversate, cum ari fi Narcis Neaga, Ștefan Ioniţă, Georgeta Bumbac, Adrian Mlădinoiu, Adrian Gîdea, Cristina Andronic sau Ionela Cristina Târteaţă, să fie impuse în boardurile unor companii cu bani mulţi de sub tutela Ministerului Transporturilor , precum CN Aeroporturi București, CFR Călători, CNAIR sau ROMATSA. Mai mult, acest tandem l-a impus în fruntea CA de la Autoritatea Aeronautică Civilă pe un fost consilier al lui Victor Ponta, Sorin Encuţescu. Dar, „marea realizare” a tandemului Şova-Petrașcu a fost impunerea unor membri provizorii, garantați politic, pe mandate de două, patru și șase luni, în boardurile administrative ale unor companii de mare anvergură financiară, cum ar fi Tarom, Romatsa, Aeroporturi București, CFR Călători, CFR Marfă, CNAIR, Metrorex sau CN Administrația Porturilor Maritime Constanța. Prin numirea provizorie în boardurile administrative, cei numiți ajung să încaseze remunerații lunare mult mai mari decât salariile din Ministerul Transporturilor, adică de 4-7.000 de lei. „Prin aceste numiri provizorii în CA, se recompensează clientela politică, dar aceste numiri sunt un dezastru pentru companiile în cauză, pentru că se instaurează degringolada și un management dezastruos și păgubos”, a declarant, pentru PUTEREA, un fost demnitar din Ministerul Transporturilor.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2019-01-03

TAGURI: sova, ministerul transporturilor, petrascu
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


VLAD RTS
13 Feb 2019

Nu-i de mirare ca in lipsa realizarilor, Neaga nu a fost schimbat; posibil ca "sefii" sa nu-si fi terminat planurile cu el; aici nu se mai vorbeste de spaga, ci de mandat pe 4 ani, tinand cont ca salariul sefului companiei depaseste 400 mil lei pe luna
Random image



Ultimele stiri






STARBAG