2016-12-11 04:35

POLITICA


Presiunea clienţilor asupra unor bănci creşte

 |  19:33
Presiunea clienţilor asupra unor bănci creşte

Fenomenulorganizării pe internet a clienţilor nemulţumiţi ai băncilor ia amploare, înprezent circa 3.500 de persoane fiind membre ale grupurilor care vizează 12instituţii, cu scopul de a creşte puterea de negociere pentru rezolvarea unorprobleme sau aplicarea noilor reglementări în domeniu. Astfel, există grupuripe Yahoo formate din clienţi ai BCR, BRD, Volksbank, Alpha Bank, Raiffeisen,ING, Bancpost, RBS, Credit Europe Bank, OTP Bank, Banca Românească şi BancaTransilvania. De la începutul acestei săptămâni au fost formate cel puţin treinoi grupuri, respectiv din clienţi ai BRD, Alpha Bank şi Banca Românească,interesaţi de aplicarea corectă a OUG privind creditele consumatorilor. De laînfiinţare, pe data de 6 septembrie, grupurile au adunat circa 30 de clienţiBRD, aproximativ 50 de persoane care au credite la Alpha Bank şi peste 10clienţi cu împrumuturi la Banca Românească. Şi clienţii RBS au format un grup,săptămâna trecută, întrucât le este teamă că băncile vor încerca să transpunănoile reglementări în domeniu în defavoarea clienţilor. Clienţii ING afirmăclar că nu sunt de acord cu noua formulă ING, în condiţiile în care bancapropune două marje fixe care se adaugă indicilor de referinţă. Astfel, clienţiiING vor să se adune cât mai mulţi pentru a fi reprezentaţi de un avocat într-unproces colectiv împotriva băncii şi se pare că reuşesc, în condiţiile în carela numai şapte zile de la înfiinţare grupul este format din aproape 300 demembri. Totodată, clienţii Raiffeisen şi cei ai Credit Europe Bank arată căsunt nemulţumiţi de comisionul de administrare lunară, de 0,15% din sold.Membrii grupului "împotriva abuzurilor Raiffeisen", respectivaproximativ 170 de persoane, au ca obiective eliminarea comisionului de administrarelunară a creditului sau reducerea acestuia la o valoare reală a costului deadministrare şi obligarea băncii să aplice OUG 50/2010. Clienţii Credit EuropeBank sunt nemulţumiţi şi de neacordarea unor facilităţi celor care li s-adiminuat venitul, dar doresc o soluţie de compromis pentru a duce împrumutul lasfârşit. Grupul OTP Bank România a fost creat "pentru clienţii nemultumiţişi abuzaţi de către bancă" şi este format din peste 130 de persoane, careau ca scop formarea unui proces colectiv.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638942-05-23



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image