2016-12-06 12:20

POLITICA

Primul organism viu cu cod genetic artificial

Primul organism viu cu cod genetic artificial

O echipă de cercetători de la Universitatea Cambridge, Marea Britanie, a anunţat crearea primului animal cu informaţie artificială în codul său genetic, informează BBC.

Această tehnică ar putea să le ofere oamenilor de ştiinţă un „control atom cu atom” al moleculelor în organismele vii. Unul dintre membrii echipei de savanţi a declarat că metoda folosită în prezent în cazul unei specii de viermi va putea fi extinsă ulterior către „întreaga comunitate biologică”. Studiul cercetătorilor de la Cambridge a fost publicat în Journal of the American Chemical Society. Viermii pe care s-a realizat studiul fac parte din specia „Caenorhabditis elegans”, măsoară doar 1 mm şi conţin doar câteva mii de celule într-un corp transparent.

Noutatea pe care o reprezintă animalele nou-create este extinderea codului genetic al acestora pentru crearea de molecule biologice care nu sunt cunoscute în lumea naturală. Pe scurt, toate organismele vii conţin gene formate din ADN realizat din combinarea a 20 de aminoacizi. Combinarea acestora în proporţii diferite stă la baza diversităţii vieţii de pe planetă. Acum însă cercetătorii conduşi de Sebastian Greiss şi Jason Chin au reorganizat maşinăria de gene a speciei de viermi amintite prin includerea unui al 21-lea aminoacid, care nu se regăseşte în natură.

Doctorul Mario de Bono, un expert în „C elegans”, afirmă că studiul realizat de cercetătorii de la Cambridge este comparabil ca importanţă cu lucrarea despre proteinele fluorescente, care a primit Premiul Nobel şi care acum face parte din dotările standard ale laboratoarelor de cercetare din întreaga lume.

Ultima modificare in data de :639256-04-07