2016-12-10 05:16

POLITICA


Tonto-remanierea lui Boc: Cum să pui miniştri foştii prieteni ai lui Adrian Năstase

 |  14:53
Tonto-remanierea lui Boc: Cum să pui miniştri foştii prieteni ai lui Adrian Năstase
Fost pesedist,agramat, Nelu Ioan Botiş, este propunerea PDL pentru Ministerul Muncii. Dacă uneperistulMarian Sârbu a fost sărit din schemă şi nu a fost nominalizat pentru funcţia deministru, un alt ex-pesedist Ioan Nelu Botiş se va instala confortabil în acestfotoliu. Între 2001-2004, tot în timpul guvernării Adrian Năstase, Botiş a fostnici mai mult nici mai puţin decât preşedintele organizaţiei PSD Bistriţa. El atrecut în barca democrat-liberalilor la insistenţele baronului Ioan Oltean. Întimpul campaniei parlamentare din 2008, noul ministru le promitea oamenilor căpensia minimă va ajunge la un prag de 850 de lei, iar pensia socială la 305euro în 2012. Mentalitatea de socialist a lui Botiş este demonstrată şi demodul în care propune majorarea pensiilor: pe baza sistemului progresiv. “Acum vin cu o echipăputernică în faţa dumneavoastră şi doresc să vă asigur că vom şti să schimbămîn bine viaţa cetăţenilor noştri. Programul Partidului Democrat-Liberal propune îndeplinirea unui obiectivfundamental: atingerea unui standard de viata europeana România pe mâini bune este un program prin care ne obligămsă rezolvăm ceea ce este important pentru dumneavoastră, pentru comunitatea încare trăim şi în care dorim să ne creştem copii (?!-n.r.),nepoţii şi să ne îngrijim părinţii”, scria în materialele de campanie actualulministru, arătând că are carenţe în educaţie.

Agricultura ca pe vremea lui Văcăroiu

Fost ministru alagriculturii între 1994-1996 în timpul guvernului Văcăroiu, Valeriu Tabărăîncearcă să revigoreze ministerul după plecarea lui Mihail Dumitru de laPalatul Victoria la Palatul Cotroceni. Tabăra a obţinut ministerul îndetrimentul colegilor de la UNPR, care îi propuseseră pe Valeriu Steriu şiAdrian Rădulescu. Fost membru al PUNR, Valeriu Tabără încearcă să demonstrezecă de la Văcăroiu la Boc, agricultura nu a evoluat foarte mult.

La finanţe, prietenultuturor

Noulministru al finanţelor publice, Gheorghe Ialomiţianu, a câştigat fotoliul de la Palatul Victoria fiind sprijinit defiliala PDL Braşov. El a controlat finanţele din zonă începând din 1996 întimpul guvernării CDR, când a fost director general la Direcţia Generală aFinanţelor Publice Braşov. Apreciat de pesedişti, Ialomiţianu a rămas înstructuri şi în timpul lui Adrian Năstase, cu singura menţiune că a fostretrogradat la stadiul de director executiv adjunct în cadrul instituţiei.Funcţia a deţinut-o pe tot mandatul lui Năstase, extinzându-se şi sub comandaliberalilor până în 2008, când a câştigat fotoliul de deputat. Ialomiţianu şi-aluat doctoratul la Universitatea Babeş-Bolyai şi are diplomă de studiipostuniversitare la SNSPA. În ultimele luni, noul ministru a lucrat alături decolegii săi din partid la un set de măsuri care să scoată ţara din criză.Măsurile au rămas un mister însă, ele nefiind luate în discuţie de Guvern.

Gaură la economie

Fost directorcomercial la sucursala Petrom Sibiu în 2002, noul minstru al economiei, IonAriton, a trebuit să dea cu subsemnatul în faţa procurorilor după ce s-adescoperit o gaură de 10 miliarde de lei în bugetul companiei. Procurorii luiNăstase nu l-au supărat prea tare şi a primit NUP după doi ani. Apropiat al luiAdriean Videanu, Ariton a fost în cărţi pentru şefia ministerului şi în 2008,dar atunci Traian Băsescu l-a respins.

Anca Boagiu l-a ajutat”pe Mihai Necolaiciuc să prospere

În primul mandat deministru al transporturilor, respectiv perioada iunie-decembrie 2000, AncaBoagiu se poate lăuda cu numirea, în iulie 2000, a celebrului MihaiNecolaiciuc, în funcţia de director general al CFR SA. Tot de noul ministru al transporturilor,Anca Boagiu, se leagă şi autostrada Bucureşti-Piteşti. Marea reparaţie a celor110 km de autostradă, în perioada 1998-2000 se intersectează cu numelepreşedintelui României, Traian Băsescu şi actualul ministru al transporturilor,Anca Boagiu. În perioada în care celebra autostradăa fost reparată, miniştrii transporturilor au fost Traian Băsescu şi AncaBoagiu. Cea mai scumpă şi cea mai proastă autostradă din Europa a fost reparatăla acea vreme cu aproximativ 100 milioane de dolari. Miniştrii transporturilorde la acea vreme, Traian Basescu şi Anca Boagiu s-au lăudat cu o autostradă lastandarde europene. Însă după numai şase luni au apărut cratere în autostradaBucureşti-Piteşti. (Ş.E)


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638942-04-07



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image