2016-12-07 20:32

POLITICA


Uite pe ce se duce milionul de euro. Întreţinerea maşinilor deputaţilor pe 2010: 2.000.000 de lei

 |  19:21
Uite pe ce se duce milionul de euro. Întreţinerea maşinilor deputaţilor pe 2010: 2.000.000 de lei

Unii dintre ei au maşini luxoase în proprietate. Sunt unii care chiarcolecţionează autoturisme, în garajele de acasă. Cu toate astea, ei folosesclimuzinele de la serviciu. E vorba despre deputaţii noştri. Întreţinerea,asigurarea şi carburanţii autovehiculelor aleşilor neamului a costat statul românaproape 2.000.000 de lei numai în acest an. Iar anul încă nu s-a terminat. Probabilcă la finalul anului, suma va bate spre un milion de euro.

Aproape 2.000.000 delei au însemnat cheltuielile cu service-ul, benzina, motorina şi asigurarealimuzinelor deputaţilor pe anul 2010. Conform Sistemului Electronic deAchiziţii Publice (SEAP), anul acesta, din banii contribuabililor s-au dat 1.979.503de lei pe cele necesare deplasării aleşilor neamului cu maşinile de lux. Laaceste costuri se mai adaugă încă alţi bani, 36.225 delei daţi pe autobuzele şi pe autoutilitarele pe care le foloseşte Camera Deputaţilor.Chiar dacă cei mai mulţi deputaţr au maşini în proprietate personală, iar unii suntcolecţionari de maşini, sau chiar piloţi de raliuri, mai toţi folosesc limuzinede serviciu ale căror costuri de întreţinere înseamnă milioane de lei anual.

300.000 de lei costă întreţinerea limuzinelor deserviciu

Mai bine de 300.000de lei din banii contribuabililor s-au dus anul acesta pentru service-ullimuzinelor şi autoturismelor de teren cu care se plimbă deputaţii. Camera Deputaţilora organizat mai multe licitaţii publice pentru a găsi firmele dispuse să cearăcei mai puţini bani pentru reparaţiile şi reviziile Mercedesurilor, Audiurilor,Volkswagenurilor, sau Mitsubishi-urilor care îi plimbă pe aleşii neamului.

Cel mai mult a costatîntreţinerea autoturismelor Mercedes, pentru care Camera a acordat la sfârşitulanului trecut un contract în valoare de 262.525 firmei Casa Auto SRL. Revizia şi reparaţia maşinilor marca Audi şiVolkswagen a costat mai puţin, adică 21.000 de lei, iar norocoasa firmă care a prestatserviciile a fost Midocar. Întreţinerea Opelurilor Vectra aflate la dispoziţiadeputaţilor a fost asigurată de German Top Trading SRL contra sumei de 16.806lei. Autoturismele de teren par a fi ceva mai rezistente decât limuzineleatunci când le folosesc mai-marii ţării. Revizia şi reparaţia maşinilor marcaMitsubishi Pajero pe anul 2010 au fost făcute de firma Mit MotorsInternational, iar costurile s-au ridicat la doar 8.370 de lei. Puţin,comparativ cu service-ul limuzinelor.

Limuzinele deputaţilor ard mai bine de 1.300.000 delei

Camera Deputaţilor aars în 2010 combustibil în valoare de 1.374.802 lei. Atât s-a plătit către OMVpentru combustibilul furnizat de austrieci pentru anul în curs, conform SEAP.Aleşii neamului ar fi fost, totuşi, dispuşi să cheltuiască şi mai mulţi banipentru benzina şi motorina atât de necesare deplasărilor. Până la 2.016.806,72 de lei ar fi oferit Camera, conformanunţului de intenţie publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.

Asigurarea auto, şi eaface tot 300.000 de lei în 2010

Asigurarea auto obligatorie a maşinilor Camerei Deputaţilor pentru acest ana costat contribuabilul român nici mai mult, nici mai puţin de 301.000 delei. Banii s-au dus către firma Allianz - Ţiriac Asigurări SA. Şi în acest caz,instituţia ar fi dat mai mulţi bani, dacă ar fi fost cazul, mai precis 437.000 de lei,conform datelor SEAP.

Autoutilitare, microbuze şi autobuze.Reparaţii şi revizii de 36.000 de lei

CameraDeputaţilor are în dotare microbuze, autoutilitare şi chiar autobuze. Costurilede întreţinere a acestora au fost de 36.225 de lei pe anul în curs.Întreţinerea autobuzelor marca Toyota Coaster a costat 12.603 lei, iar a celuiIsuzu Turquoise 4.041 de lei. Reviziile autoutilitarei Ford Transit au însemnatcheltuieli de 6,328.45 de lei, iar ale celei Nissan Navara6.971 de lei. Întreţinerea şi reparaţia autoturismelor Renault Kangoo în anul2010 au costat 6.282 de lei. Printre beneficiarii contractelor de asigurare aservice-ului autobuzelor şi autoutilitarelor puse la dispoziţia Camerei senumără firmele Anadolu Automobil ROM SRL, SC Toyo Motor Center SRL, ColinaMotors, sau Service Auto Service SRL.

Nubiranecesită multe piese de schimb

Nu ştim cum e să fiişofer al mărcii Nubira, că nu se mai fabrică pe la noi. Dar ştim că deputaţiischimbă ceva mai des piesele acestei mărci. Anul acesta, Camera a organizatdouă licitaţii pentru a cumpăra piese pentru Nubira. Prima dintre ele, dinaprilie, a adus cheltuieli de 9,536.69 de lei, iar fericitul câştigător albanilor a fost firma Carpaţi Import Export. Cea de-a doua licitaţie a însemnato cheltuială mai mare, de 21.085 de lei, iar banii au fost încasaţi de RokorTrading SRL.

Roberta Anastase, şefă cu escortă mare

Preşedinta CamereiDeputaţilor a fost criticată în luna iunie de afaceristul Elan Schwartzenberg.El a afirmat atunci că Roberta Anastase este condusă în fiecare seară până laPloieşti de trei maşini ale SPP, plus poliţişti pe motocicletă. Îndeclaraţia de avere a preşedintelui Camerei nu apare nici o locuinţă înCapitală, ea nedecontând nici sume pentru chirie sau cazare la hotel. „Conformprotocolului SPP, aveam dreptul la două maşini, una de escortă şi una cu caresă mă deplasez. Nu am antemergător. Pentru a reduce cheltuielile, am decis sărenunţ şi la escortă şi mă deplasez cu o singură maşină. În ceea ce priveştepoliţiştii pe motocicletă, nu am avut niciodată aşa ceva. Probabil este vorbade o neînţelegere”, a declarat la vremea respectivă Roberta Anastase pentruziarul „Puterea“.

Ponta şi Tăriceanu, şoferi de raliu în timpulliber

Deşi atunci când autimpul ocupat cu activitatea de deputaţi se deplasează cu limuzinele deserviciu, Victor Ponta şi Călin Popescu Tăriceanu sunt piloţi de curse întimpul liber. Ponta are douăautoturisme: o Skoda din 1967 şi un Mitsubishi Lancer din 2008. El participă laRaliul României, pe post de copilot al lui Edwin Keleti şi fiind şcolit decampionul român Titi Aur. Bolidul cu care preşedintele PSD se prezintă în curseeste un Renault R3 Maxi Evo. În 2008, echipajul său a reuşit să câştigecampionatul la Cupa Dacia. Un alt împătimit al curselor de maşini este CălinPopescu Tăriceanu. Mare iubitor al autoturismelor de colecţie, fostul premier aparticipat nu demult la campionatul naţional de viteză „Sinaia forever”. Labordul unei bijuterii Lancia Fulvia, model 1967, liberalul a atacat agresivcurbele în singura cursă pe circuit urban din ţara noastră, el concurând laclasa automobile istorice. Ţinta lui Tăriceanu a fost, conform Mediafax,ocuparea locului al treilea, recunoscând că nu are şanse pentru primelepoziţii, deoarece nu se poate bate cu autoturisme puternice precum Porsche sauRenault Alpine.

Saluăm exemplu de la bulgari

Parlamentarii dinţara vecină şi prietenă au tras concluzia că maşinile de serviciu costă preamult. Din cauza crizei, parlamentarii bulgari erau de părere acum două luni cătrebuie să vândă vechile mşini de lux, pentru că se duceau foarte mulţi bani peîntreţinerea lor. Preşedintele Parlamentului bulgar, Testka Taceva, propuseseatunci ca banii obţinuţi pe maşinile uzate să fie investiţi în achiziţionareaunor automobile noi, mai puţin costisitoare şi mai puţine la număr. Pe de altaparte, Krasimir Velcev, vicepreşedintele Partidului GERB, aflat la putere,declarase că nu vor fi achizitionate noi autoturisme pentru parlamentari,aceştia fiind nevoiţi să meargă cu maşinile personale.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638939-04-15



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image