2018-12-12 12:38


Vasile Dîncu: Administrația din România nu are competiție, acesta este handicapul nostru

 |  13:31
Vasile Dîncu: Administrația din România nu are competiție, acesta este handicapul nostru

Vicepremierul Vasile Dîncu a declarat, joi, că inovația ar trebui să devină un criteriu foarte important pentru modernizarea administrației din Români. Acesta a ţinut să precizeze că „inovația nu poate să rămână doar ca o tichie de mărgăritar”.

"Inovația nu poate să rămână doar ca o tichie de mărgăritar, ceva frumos de arătat la final. (...) Ar trebui să devină un criteriu foarte important pentru modernizarea administrației din România. (...) Administrația noastră (...) nu are competiție, acesta este handicapul nostru. (...) Acest handicap trebuie să-l eliminăm prin inovație", a afirmat Vasile Dîncu, la Conferința internațională "Inovație și calitate în sectorul public", organizată joi la Biblioteca Națională a României, potrivit Agerpres.

Vicepremierul a susţinut că o soluție ar putea fi crearea unui "fond pentru inovare" în ministere.

"Dacă (...) avem posibilitatea de decizie, să încercăm să facem un fond pentru inovare în întreprinderile noastre, poate și în ministere ar trebui să ne gândim să găsim, mereu să existe un fond de mijloace puse la dispoziție pentru inovare, unul mic. (...) Trebuie să flexibilizăm regulile și, de asemenea, cred că trebuie să revedem mereu organigramele pornind de la procesele de creativitate", a completat Vasile Dîncu.

Acesta a susţinut că administrația pare a fi „un dușman al națiunii".

"Dacă te uiți la ceea ce se scrie în presă (...) despre administrație, ai senzația că (...) administrația este mai degrabă un dușman al națiunii și al populației, ceea ce noi știm, cei care lucrăm în administrație, că nu este adevărat. De asemenea, ar părea că inovația este exclusă când vorbim despre administrație sau despre managementul public, deoarece avem despre administrație un fel de stereotip al ceasornicului, administrația trebuie să funcționeze ca un ceasornic, de dimineață până seara, să devină un fel de robot, un fel de automat, care furnizează servicii", a subliniat Vasile Dîncu.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2016-10-20

TAGURI: vasile dincu, administratie, romania, nu, are, competitie, handicap
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


ANONIM
20 Oct 2016

In cadrul institutiilor statului au aparut transformari negative uluitoare, datorita lipsei de transparenta si control, s-au “umflat” fara just temei (pentru ca nici o institutie a statului nu are obligativitatea de a veghea la normalitate) organigramele din ministere, structurile locale si centrale, inclusiv Administratia Parlamentului. Schemele organizatorice sunt croite dupa poftele (lacomia) si fantezia diferitilor “farisei nomenclaturisti” si acestea consuma resurse bugetare enorme fara nici o eficienta pentru bunul mers al societatii; - Au fost infiintate institutii, autoritati de stat si numeroase AGENTII GUVERNAMENTALE, batem recordul european. Unele dintre ele sunt conduse si cuprind chiar functionari publici cu statut special care se ocupa de consilierea victimemelor crimei organizate si nu de prinderea autorilor acestor tipuri de infractiuni. Situatia existenta creeaza deruta in sistemul judiciar si este unica in UE si in lume. Dupa aderare la UE, desi angajamentele autoritatilor romane au fost pentru a se continua procesul restructurarii administratiei publice in sensul reduceri birocratiei, lucrurile au luat o turnura ce lasa impresia ca situatia nu mai poate fi stapinita din cauza politicii clientelare, degenerand uluitor. Aceste libertati discretionare au condus la infiintarea, abuziva, intr-un nr. nelimitata a functiilor de, secretari si subsecretari de stat, directori generali, directori adjuncti, sefi de servicii, sefi de birouri, ceea ce inseamna risipa de buget si un mare obstacol in calea descentralizarii deciziei publice si emiteri de politici publice pertinente ori strategii. Urmare a acestor atrocitati , daunator pentru societatea romaneasca (ceea ce nu se intimpla nici pe timpul regimului communist) este faptul ca in actualele conditii organizatorice (cu cheltuieli salariale majore nejustificate) orice act (administrativ sau juridic) intocmit de catre un functionar public sau justitiar este supu
ANONIM
20 Oct 2016

Foarte multi SUBMEDIOCRI sau SEMIDOCTI dintre parlamantari, guvernanti, oameni din administratie, justitie, ordine publica si aparare, animati de lacomie sau/si grandomanie, desi cerintele functiilor publice pe care se regasesc nu pot fi satisfacute intr-un mod onorabil, din diverse motive subiective inclusiv din INCOMPETENTA, acestia primesc sume importante de bani de pe urma titlurilor de doctorat (PLAGIATORI) si a catedrelor universitare (de stat sau particulare) pe care si le atribuie in mod abuziv si fictiv, bineinteles in virtutea functiilor detinute (unora dintre ei li se platesc intr-o zi cursuri de predare ce depasesc 24 de ore). Acesta este modul MAFIOT de actiune(operare) ce contribuie fatalmente la decaderea actului de invatamint si totodata la ineficienizarea functiilor publice si decredibilizarea institutiilor statului de drept. Institutiile statului sunt neperformante datorita dominarii lor de catre impostori, semidocti, submediocritati (cei valorosi ori specialisti adevarati, unii din motive de umilire altii din lacomie au trecut de partea celor care dauneaza interesului societatii ori s-au oferit cu orice risc sa slujeasca criminalitatii) sau clanuri constituite pe baza diverselor principii neortodoxe. In majoritatea situatiilor acestea functioneaza dupa cum le dicteaza interesele nelegitime , mai ales in cazul celor cu atributii de reglementare si de aplicare a legii care au inventat “FURTUL LEGAL”. Aceste anomalii sau aberatii dovedesc ca Romania ar fi tara fara rost ori ca n-ar avea nici un orizont pentru viitor. Mecanismele generate de institutiile “hibrid” (comunisto-capitaliste) ale statului experimentate de majoritatea romanilor le-au produs acestora mari deziluzii si grave dezamagiri, umilinta si dispret. Esecurile Romaniei, reflectate in lipsa de reactie si subrezenia institutiilor sale fundamentale ce mimeaza democratia au generat inclusiv atitudini de respingere, fata de integrarea definitiva, din partea unor conducat
ANONIM
20 Oct 2016

Reducerea la maximum posibil a functiilor de conducere si a celor auxiliare din structurile administratiei centrale si locale (dupa unul din modelele tarilor cu democratie adevarata) pentru a impedica risipa resurselor, manifestarea obedientei si a nu ingradi independenta, integritatea si competenta profesionala a functionarilor publici in detrimentul cetateanului care asteapta rezolvarea problemelor sale cu obiecivitate si operativitate si nu in ultimul rind pentru a reduce cheltuielili bugetare efectuate abuziv pe principii clientelare. Pentru eficientizarea activitatii administratiei de stat trebuie adoptate acte normative care sa aiba ca efect pozitionarea normala a PIRAMIDEI TRIUNGHIULARE, care reprezinta la nivelul administratiei de stat, dar si a fiecarui minister, unitate centrala, agentie, etc. din sistemul social romanesc, structura de personal si in acelasi timp pe cea a folosirii fondurilor bugetare. Unele structuri parazitare trebuie desfiintate precum Consiliile judetene. Mentinerea in pozitia actuala - rasturnata a acestei PIRAMIDE (adica cu virful in jos si baza in sus) exprima gradul de risipire a fondurilor bugetare datorita permisivitatii discretionare pentru infiintarea de structuri fara atributii obiective si necesare administratiei de stat, ce conduc implicit la cresterea coruptiei precum si la acutizarea disolutiei institutiilor statului (functionarea societatii fara principii, moralitate si respect fata de valorile umane si sociale) si la diminuarea in mod drastic a sanselor descentralizari sau modernizari reale.
ANONIM
20 Oct 2016

PENTRU NORMALIZAREA ADMINISTRATIEI PUBLICE trebuie ca in fiecare organizatie publica trebuie sa se instituie IN CONFORMITATE CU LEGISLATIA IN VIGOARE , prin act normativ statutul persoanei de contact (AVERTIZORUL PUBLIC) desemnat prin votul secret al membrilor organizatiei, cu statut de independent, care sa sesize aspectele de coruptie interna inclusiv in cazul superiorilor sai. Atunci cand este cazul comisia pentru sanctionarea imoralitatii (din cadrul aceleeasi organizatiei desemnata tot prin vot) sa dispuna excluderea pe motive disciplinare din functia detinuta, a celui vinovat indiferent de rezultatul unei eventuale anchete penale.
ANONIM
20 Oct 2016

Tinind cont de necesitatea stringenta ca in institutiile statului sa existe performanta profesionala, cit mai putine vulnerabilitati si riscuri la coruptie, la adresa personalului angajat, pentru eficientizarea activitatii ministerelor (MAI, MJ, MAE, MFP, MTI, MECI, MS si MAPDR) in vederea obtinerii unor “standarde unitare” apropiate de cele europene privind promovarea principiilor de integritate, moralitate si competitivitate este necesar sa se infiinteze pentru fiecare minister mentionat STRUCTURI UNICE INDEPENDENTE CU ATRIBUTII IN GESTIONAREA RESURSELOR UMANE, care sa se ocupe in mod “supercalificat” de selectarea, formarea, promovarea si specializarea cadrelor. Modul de gestionare si procedurile actuale interne existente in ministerele mentionate sunt anarhice, nu pot conduce la o armonizare sau optimizare corespunzatoare a structurii resurselor umane (situatia genereaza “perpetuum-mobile” coruptie, incompetenta si lipsa de performanta). ATENTIE! Problema gestionarii si valorificarii la maximum a resurselor umane este mai importatnta decat cea a resurselor financiare sau materiale si va ramane, “obligatia” fundamentala a statului indiferent in ce orinduire sociala va traii poporul roman. Odata cu punerea in aplicare a acestei norme trebuie “scosi” din ministerele (structurile centrale) mentionate si din ambasadele Romaniei (daca mai e cazul) toti cei care au discernamintul profesional ori “comportamentul moral” afectate din diferite motive si compromit orice idée de progres sau modernitate pentru statul roman. In fiecare din ministerele mentionate se gasesc multe cazuri si situatii in care trebuie aplicat PRINCIPIUL LUSTRATIEI.
ANONIM
20 Oct 2016

Deoarece s-a dovedit ca in Romania TRANZITIA e fara de SFARSIT in directie necunoscuta si ca DEPOLITIZAREA functiei publice este un obiectiv fundamental vital, pentru a face loc performantei politicilor publice si reformei in administratia statului in vederea gestionarii riguroase a banului public si utilizarii cat mai eficiente a resurselor bugetare, este necesar ca, la nivel Guvernamental, sa se infiinteze un colectiv de lucru format din experti, denumit “BIROUL NATIONAL pentru STUDIU BUGETAR” asemanator cu cel ce activeaza, de cand a inceput criza, in Marea Britanie, care sa optimizeze si organigramele, statele se functii, supradimensionate din toate structurile statului. Acest colectiv de lucru trebuie sa aiba doar scopuri social-economice si sa cuprinda specialisti (auditori) din toate domeniile de functionare a statului si din sectorul privat (fara pretentii de plata) cu experienta dovedita, buna credinta, onoare, demnitate, putere de creatie si care sa manifeste multa omenie in actiunile lor.
Random image



Ultimele stiri






loading...