2018-10-21 17:34


PROTEINELE VEGETALE, un plus pentru sănătate. Care sunt cele mai importante SURSE

 |  00:57
PROTEINELE VEGETALE, un plus pentru sănătate. Care sunt cele mai importante SURSE

O dietă echilibrată se bazează în primul rând pe varietatea de alimente care să ofere corpului nostru vitaminele, fibrele și proteinele de care are nevoie. Proteinele joacă un rol extrem de important în buna funcționare a organismului, având un rol esențial în menținerea echilibrului hormonilor, pielii, părului și musculaturii, acționând ca un combustibil pentru organism în producerea de energie.

Principalele surse de proteine rămân carnea și peștele, însă le putem găsi în mare proporție și în alte alimente precum cerealele și leguminoasele, mai ales că în ultima vreme din ce în ce mai multe persoane îmbrățișează dieta vegană.

Leguminoasele precum lintea, mazărea, fasolea, năutul sau soia nu ar trebui să lipsească din meniul nostru, fiind cele mai bogate produse vegetale în proteine. Năutul conține aproximativ 25% proteine, iar soia aproximativ 50%.

„Cercetări realizate de către Organizația Mondială a Sănătății pe tema diferențelor dintre proteinele din carne și proteinele vegetale au demonstrat că acestea din urmă pot fi considerate o sursă sustenabilă. Deși multe alimente conțin proteine, niciunul nu are în componența sa toți amioacizii esențiali pentru organism, într-o cantitate suficientă. În acest context, sursele vegetale de proteine beneficiază de avantajul că pot fi combinate, asigurând astfel o sursă de proteină completă”, a spus dr. Corina Zugravu, Președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție.

Alte surse importante de proteine sunt somonul și ouăle. Somonul conține acizi grași Omega 3, nutrienți importanți pentru menținerea sănătății, fiind bogat în proteine de calitate. O porție de somon conține aproximativ 25 g de proteine. Calitatea proteinelor se stabilește în funcție de cantitatea de aminoacizi și gradul acestora de digerare, indicatori care ne arată că cea mai bună proteină pentru organismul uman este proteina din ou.

Cerealele precum grâul, secara, orzul, ovăzul, porumbul, meiul sau orezul, consumate simplu, fără adaos suplimentar de zahăr, pot să ne ofere aportul de energie, nutrienți și proteine de care are nevoie organismul nostru.

Berea poate contribui la rândul ei, printr-un consum moderat, la asigurarea de nutrienți necesari organismului, fiind produsă în totalitate din ingrediente naturale: drojdie de bere, apă, hamei și cereale.

Deși cel mai des întâlnită cereală folosită la fabricarea berii este orzul, maeștrii berari, pentru a obține gustul și aroma dorite, aleg de multe ori să includă în rețetele de fabricare și alte cereale: grâu, orez, porumb sau ovăz. Indiferent de tipul lor, cerealele rămân o importantă sursă de proteine. Proteinele din bere au rol și în formarea spumei, ca urmare a interacțiunii acestora cu acizii de hamei.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-04-03

TAGURI: proteine vegetale, surse, sanatate
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


LEVST.
03 Apr 2018

daca si berea a ajuns sa fie pusa pe lista nutrientilor, inelegem cat de mare este investitia in reclama...Berea Nitro, pare sa fie varful la acest trend, "tine chiar de foame"....In fine, proteina se gaseste in mai orice, cel mai bun lucru de facut in alimentatie este diversitatea, organismul stie ce sa absoarba si foloseasca, importanta este "oferta", pentru ca "toate sunt bune daca se iau cu multamire", asa ca si ouale si pestele , alaturi de lapte(si produse din ) trebuie sa faca parte din dieta zilnica, alaturi de cat mai diverse vegetale, mai ales crude...Cea mai buna dieta pentru slabit( si mentinere) nu este data de cerealele(comerciale) ci de 2 simple ingrediente, anume mancatul dimineata si seara- si chiar pe saturate- de lapte degresat cu mamaliga, in diverse combinatii, laptecald/mamaliga rece, sau invers, sau amandoua pe aceiasi paralela...Este un regim alimentar garantat ca va da rezultate...
Random image



Ultimele stiri






loading...