2018-07-20 12:01


6 BENEFICII pentru sănătate ale consumului de SECARĂ în dieta zilnică

 |  23:12
6 BENEFICII pentru sănătate ale consumului de SECARĂ în dieta zilnică

Secara a devenit o cereală foarte populară în prezent, datorită studiilor care au demonstrat numeroasele ei avantaje, atunci când o includem în dieta zilnică. Deși este strâns asociată cu grâul și orzul, este superioară celor două, deoarece este mai dificil de rafinat și, astfel, se păstrează mai mulți din nutrienții acesteia.

Secara este o excelentă sursă de antioxidanți, fitonutrienți, vitamine și minerale.

,,Pâinea de secară o recomand atât celor care vor să aibă o alimenație sănătoasă, cât și sportivilor sau celor care vor să slăbească. Aceasta are câteva avantaje față de cea din grâu sau din mixuri de făină și diverse alte ingrediente: conținut mai mare de nutrienți raportat la calorii, un tip de gluten diferit, mai bine tolerat, gust mai puternic și mai aromat și o cantitate mai mare de fibre.” , a declarat Cristian Mărgărit, consultant în nutrițe și fitness.

1. Produsele de secară sunt bogate în fibre

Fibrele din secară stimulează digestia, protejează corpul prin eliminarea toxinelor, conducându-le în afara sistemului și reducând, astfel, riscul de cancer. În același timp, măresc vâscozitatea masei alimentare, cresc senzația de sațietate și ajută la menținerea greutății corporale.

2. Secara este bogată în minerale si vitamine

Pâinea de secară este printre cele mai recomandate alimente pentru anemie. Stratul exterior al boabelor de secară este bogat în minerale și vitamine, în special cele din grupa B. Aceasta este și o sursă bună de calciu, magneziu si mangan. De asemenea, conține o cantitate decentă de fosfor, iar toate acestea contribuie la formarea oaselor și a dinților puternici.

3. Reduce colesterolul

Două studii recente au constatat că pâinea de secară poate reduce nivelurile de colesterol cu mai mult de 10%, comparativ cu pâinea pe bază de grâu.

4. Îmbunătățește funcția sistemului digestiv

Secara conține mai puțin amidon decât grâul și mai multe zaharuri libere. Împreună cu fibrele, acestea au un efect stimulativ asupra florei intestinale, în special asupra bacteriilor bifidobacteriene. Cu alte cuvinte, prezintă un efect probiotic.

5. Secara are un indice glicemic scăzut

Vâscozitatea crescută a masei alimentare duce la o digestie întârziată a amidonului conținut de secară. Prin urmare, creșterea glicemiei după consumarea acesteia este mult mai mică. Indicele glicemic scăzut al pâinii de secară contribuie la un nivel stabil de glucoză din sânge și face să fie recomandată inclusiv pentru persoanele care suferă de diabet zaharat de tip 2.

6. Reduce riscul bolilor cardiovasculare

Studiile au constatat că persoanele care consumă în mod regulat pâine cu secară au cu 30% mai puține șanse de a avea boli de inimă și alte boli cardiovasculare, comparativ cu cei care consumă pâine albă.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-03-21

TAGURI: consum secara, dieta zilnica, beneficii sanatate





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri









Apa Nova