2018-06-18 03:07


Ce nu ştiaţi despre astenia de toamnă. Cum ne afectează

 |  23:05
Ce nu ştiaţi despre astenia de toamnă. Cum ne afectează

Chiar dacă zilele cu soare din ultima perioadă ne-au mai dat ceva speranţă, data din calendar ne reaminteşte că toamna este în plin avânt. Şi organismul simte din plin schimbările vremii şi simţim deseori schimbări în starea de spirit sau de sănătate.

Reducerea intensității luminii provoacă diferite schimbări în organism: producția de serotonină (hormonul fericirii) scade, vitamina D se fixează mai greu (deficitul acestei vitamine este una dintre cauzele lipsei de energie, a slăbiciunii musculare sau anxietății) și este stimulată, conform unor studii, producția de melatonină (hormonul somnului). Astfel, tonusul general al organismului scade, putând apărea modificări și la nivelul dispoziției, deoarece organismul se pregătește de „hibernare”.

„Putem vorbi despre astenie de toamnă doar în cazul persoanelor cu un echilibru funcțional mai slab, cu o rezistență generală diminuată și cu o redusă capacitate de adaptare la factorii de mediu. iar în acest caz astenia de toamnă nu este o tulburare în sine, ci un semn important al altor tulburări.”, explică Alexandra Siru, psiholog în cadrul clinicii ProVita - Diagnostic și Tratament, citată de egirl.ro.

Persoanele sănătoase manifesta doar o „lene de sezon” care trebuie tratată cu înțelegere și detașare, nu cu îngrijorare sau autoblamare, pentru că aceste atitudini pot escalada în stress, anxietate sau chiar depresie.

Psihologul Alexandra Siru ne spune cum ne putem ajuta organismul în sezonul rece:

- culcați-vă mai devreme, astfel încât să prindeți somnul odihnitor începând cu orele 22.00 - 22.30;

- ieșiți în pauza de prânz afară, la aer și lumină;

- mențineți câteva activități plăcute în aer liber, împreună cu persoane dragi;

- reduceți mâncarea de tip fast-food (din cauza încetinirii metabolismului poate apărea creșterea în greutate care poate accentua „încetineala” și poate afecta stima de sine);

- consumați banane și ciocolată neagră (conform unor studii stimulează secreția de serotonină);

- sau, mai bine, consultați un nutriționist care vă poate sfătui ce alimente vă ajută organismul în această perioadâ.

“Nu în ultimul rand, este bine să petreceți timp de calitate în realitate, nu virtual, cu familia si prietenii, sau să vă stimulați buna dispoziție uitându-vă la comedii, de exemplu.” adaugă specialistul.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-11-19

TAGURI: astenie de toamna, stare, sanatate, psiholog





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri







Apa Nova