2019-01-23 21:05


CHIA în sus, CHIA în jos. Dar ce este CHIA și cum se prepară cea mai simplă și gustoasă BUDINCĂ

 |  11:38
CHIA în sus, CHIA în jos. Dar ce este CHIA și cum se prepară cea mai simplă și gustoasă BUDINCĂ

Cineva a spus odată: „O dietă echilibrată inseamnă câte o prăjitură în fiecare mană.” Ce bine-ar fi să fie așa și să nu ne mai streseze urmările. Însă gata cu eterna teamă de kilogramele în plus! Asul e în chiar farfuria ta și se referă la o variantă sănătoasă și delicioasă care are la bază seminţe de chia.

Denumite cu un cuvant ce in stravechea limba mayasa insemna forta, vigoare, semintele de chia au caracteristici care le fac sa isi merite pe deplin reputatia de superaliment. Mici, dar uimitor de puternice, aceste seminte negre credem ca si-au castigat renumele in mod binemeritat, daca ne gandim numai la importantul ajutor pe care il dau sanatatii inimii sau reglarii greutatii corporale.

Beneficiile surprinzatoare insa nu se opresc aici si ne propunem sa le decoperim pe toate impreuna, in randurile care urmeaza. Vom afla impreuna  in continuare totul despre semintele de chia: in ce fel ne sprijina in dobandirea unui stil de viata sanatos, de ce merita pe deplin sa le includem in alimentatie si cum o putem face, in asa fel  incat sa profitam pe deplin de proprietatile lor, vom vedea in ce consta cura de slabire cu seminte de chia si in ce preparate sa le folosesti pentru a-ti incanta invitatii.

Consumate crude sau prajite, intregi sau macinate, in amestecuri de salate, cu cereale si cu lapte sau cu sucuri naturale, aceste seminte sunt o sursa excelenta de fibre, sunt bogate in proteine, bogate in acizi grasi esentiali Omega-3 şi Omega-6, antioxidanti, aminoacizi, vitamine si minerale, potrivit specialistilor Sanovita. Au proprietăți ce previn imbatranirea precoce, inhiba apetitul, iar o lingura de seminte asigura energia unei persoane pe durata intregii zile. Consumate zilnic, sunt utile diabeticilor, avand un indice glicemic scăzut, dar şi atletilor, pentru rezistenta si hidratare.

Gustul semintelor de chia este neutru, ceea ce le face potrivite pentru asocierea cu o multime de preparate, de la budinca cu seminte de chia, salata de icre si multe altele. Aceste preparate poti fi fel principal, aperitiv, gustare sau mic dejun, ceea ce face din semintele de chia un aliment complex, plin de beneficii si extrem de usor de integrat in alimentatia zilnica.

Aceste semințe seamănă cu cele de mac și cresc numai în anumite zone ale Europei Centrale sau Americii de Sud. Nu se consumă ca atare, însă se pot adauga în varii preparate crude sau prăjite, întregi sau măcinate. Iar în amestecuri de salate, cu cereale și lapte, în sucuri sau piureuri de fructe sunt un deliciu. Poate nu știai, însă conțin de 5 ori mai mult calciu decât laptele, de 3 ori mai multe fibre decât grâul, ovăzul sau orice alt tip de cereale, de 2 ori mai mult potasiu decât bananele și mai mult Omega 3 decât somonul.

Pentru o rețetă super-ușor de pregătit ai nevoie de: 25g fulgi ovăz, 2 linguri semințe de chia, 250ml băutură de migdale, 1 linguriță de scorțișoară, 90g iaurt, 1 mango tăiat felii, 2 linguri de migdale crude. Amestecă într-un bol fulgii de ovăz și semințele de chia, iar apoi adaugă băutura de migdale și scorțișoara. După ce le-ai amestecat bine, pune o folie de plastic și lasă-le la frigider peste noapte. Dimineața împarte mixul în 2 boluri și adaugă peste fiecare iaurt, mango și migdale și presară deasupra scorțișoară. 

Oricum, avem mai multe reţete, dacă vrei deserturi de sărbători fără să te streseze cântarul. Sărbătorile acestea chiar sunt mai dulci, nu-i așa?


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-12-27

TAGURI: chia, budinca, calciu, reteta
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri





loading...