2018-11-21 18:12


Cum influentează LIPSA SOMNULUI fluctuaţiile de greutate

 |  16:11
Cum influentează LIPSA SOMNULUI fluctuaţiile de greutate

Acumularea kilogramelor in plus este, de cele mai multe ori, pusa pe seama unei alimentatii nesanatoase si pe prezenta sedentarismului. Somnul insa, joaca un rol foarte important in dieta noastra de zi cu zi, iar lipsa lui poate duce cu usurinta la serioase fluctuatii de greutate.

Cercetarile au aratat ca functiile corpului nostru dau randament maxim atunci cand suntem odihnite. In caz contrat, corpul este supus unei senzatii de „stres” ce favorizeaza depozitarea unei cantitati mai mare de grasime.

De asemenea, cand suntem nedormite, capacitatea de a controla nivelul de stres este foarte joasa. Astfel, intervine starea de irascibilitate, care, de cele mai multe ori este controlata cu ajutorul unor „gustari nevinovate”. Lipsa unui program bine organizat inseamna, de asemenea, mese luate la ore tarzii, altfel spus, calorii acumulate ce nu pot fi „arse” noaptea, cand intreg organismul este in stare de repaos.

Neplacerile insa, sunt mult mai extinse: o cina tarzie va cauza o stare de irascibilitate, oboseala excesiva si nervozitate a doua zi.

Anii ce preced ultimul ciclu, in care femeile pot intalni simptome precum modificari ale ritmului menstrual sau bufeuri, sunt cunoscuti sub denumirea de „perioada de tranzitie menopauzala” sau „premenopauza”. Kilogramele in plus reprezinta o reala problema pentru cele mai multe femei. O talie prea lata, solduri mari, maini „pufoase” sau prezenta unor „colacei de grasime” sunt semne clare care „anunta” depasirea numarului de kilograme admis in raport cu inaltimea fiecareia in parte.

„Dupa instalarea menopauzei, orice calorie ingerata este importanta, deoarece poate sa faca, la un moment dat, diferenta, tocmai de aceea este recomandat un stil de viata sanatos, foarte echilibrat din punct de vedere caloric, combinat cu cel putin 20 de minure de mers pe jos, in fiecare zi”, afirma dr. Virgil Popescu.

Femeile intrate la menopauza se confrunta foarte des cu teama de a nu se ingrasa, de aceea este foarte importanta abordarea generala a unui stil de viata sanatos, cu mese regulate si cu ore dedicate sportului. Daca la 20 - 30 de ani kilogramele dispar fara prea mari batai de cap, dupa 45 - 55 de ani functiile organismului incetinesc si pierderea rapida a kilogramelor este, astfel, ingreunata. Dupa instalarea menopauzei, multe femei devin sedentare si abandoneaza mersul la sala, alegand sa se refugieze in mancare, fapt ce dauneaza extrem de mult siluetei, dar si starii lor psihice.

Iata cateva aspecte ale vietii care pot fi influentate negativ de lipsa somnului:

- Astfel, stresul, impreuna cu insomniile creeaza adevarate probleme in randul femeilor aflate la menopauza si conduc, indirect, la fluctuatii de greutate. Medicii nutritionisti sunt de parere ca nu stresul prorpiu-zis ingrasa, ci efectele pe care acesta le are asupra metabolismului si organismului, in general. Hyllan Pharma propune o solutie ideala, eficienta, pentru ca toate femeile care se confrunta cu simptomele menopauzei sa poata avea parte de nopti linistite si zile senine.

- Sunt recomandate 8 ore de somn pe noapte, pentru ca toate „functiile” sa aiba timp sa se odihneasca, pentru a putea functiona la capacitate mexima, a doua zi. Altfel, lipsa somnului poate duce la fluctuatii de greutate, chiar daca indirect, prin mese neregulate, cine tarzii, lipsa activitatilor sportive, etc.

 - Mesele trebuie sa fie regulate, echilibrate din punct de vedere caloric, sportul trebuie facut si el cu regularitate, insa toate aceste aspecte banale ale vietii ar fi imposibil de realizat, fara nopti linistite, odihnitoare", afirma dr. Popescu, in baza experientei sale ca medic.

Iata cateva sfaturi pentru un somn odihnitor

 

▪ Programul de somn este extrem de important, deoarece ajuta la reglarea ceasului biologic, lucru care va conduce la „programarea” somnului, la anumite ore.

▪ Exercitiile fizice sunt, de asemenea, importante, deoarece obosesc si relaxeaza corpul, astfel, somnul va fi unul linistit si odihnitor.

▪ Televizorul si calculatorul desi sunt tentante, trebuie evitate cu cel putin o ora inainte de culcare, deoarece lumina puternica emanate impiedica secretia de melatonina, hormonul care contribuie la un somn linistit.

▪ Lecturarea unei carti este o idee excelenta seara, deoarece induce o stare de relaxare completa, stare ce conduce la un somn lin.

▪ Renuntarea la fumat este o idee excelenta, pentru persoanele care-si doresc un somn odihnitor. Nicotina este un stimulant puternic, astfel ca fumatoria sunt predispusi la insomnii.

▪ Sursele de lumina se pot dovedi a fi adevarate piedici, catre un somn odihnitor, lumina fiind una dintre cauzele pentru care creierul refuza sa doarma. Astfel, cu cat este mai intuneric in camera, cu atat somnul se va instala mai rapid.

▪ Aromaterapia poate fi o solutie buna, pentru inducerea unui somn linistit. Anumite mirosuri, precum levantica, musetelul, ylang-ylang, relaxeaza, la nivel cerebral.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2017-01-25

TAGURI: lipsa somn, fluctuatii, greutate
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






loading...