2018-05-22 11:13


Cum poți ține sub control nivelul de COLESTEROL cu ajutorul unui aliment banal

 |  12:37
Cum poți ține sub control nivelul de COLESTEROL cu ajutorul unui aliment banal

Colesterolul mărit (hipercolesterolemia) este un factor de risc cardiovascular și poate afecta toate grupele de vârstă. Instalarea acestuia poate fi prevenită printr-o alimentație sănătoasă și un stil de viață activ care include exerciții fizice. Chiar și băuturile, inclusiv cele slab alcoolizate, pot contribui la menținerea unui stil de viață sănătos. În această categorie se încadrează și berea, care atunci când este consumată cu moderație (330 ml/zi/femei și 660 ml/zi/bărbați) poate crește nivelul colesterolului bun, având în același timp capacitatea de a reduce colesterolul de tip LDL, cel rău.

Această băutură poate completa o dietă alimentară diversificată, datorită mineralelor, vitaminelor și fibrelor pe care le conține și care provin din ingredientele sale naturale.

Berea, sursă de fibre solubile

Îmbunătățirea tranzitului intestinal este unul dintre cele mai cunoscute beneficii ale fibrelor, însă un beneficiu la fel de important pentru organism este și creșterea concentrației de lipoproteine cu densitate înaltă, cunoscute sub denumirea de colesterol HDL sau colesterol „bun”. Berea are un conținut de fibre alimentare situat între 1,87-2,02 g/l. Acestea sunt fibre solubile și se datorează orzului, unul dintre ingredientele berii. Responsabili pentru reducerea colesterolului din sânge sunt beta-glucanii din orz care se găsesc adesea în bere, nivelurile variind în funcție de procesul de fabricare a berii. 

Berea, un posibil aliat în lupta cu colesterolul

Consumul moderat de bere, 660 ml de bere pe zi în cazul bărbaților, poate crește concentrația de colesterol bun, HDL, cu aproximativ 8%.Atunci când berea este consumată cu moderație, concentrațiile de HDL din sânge pot crește și se formează acizi biliari care mențin colesterolul solubil și previn formarea calculilor biliari.

„Berea are 0% colesterol, iar alături de o dietă variată și atunci când este consumată în cantități moderate, poate chiar scădea riscul de boli cardiovasculare, asociate în mod direct cu un nivel crescut al colesterolului LDL, cel rău. Mai mult, ingredintele naturale din bere pot aduce un conținut de fibre solubile care ajută la creșterea nivelului de colesterol bun (HDL). În principiu, este nevoie de un aport de 10-13 g de fibre la fiecare 1.000 kcal, fiind indicat și un consum ridicat de lichide pentru completarea cu succes a beneficiilor acestora”, spune dr. Corina Zugravu, Președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-04-28

TAGURI: colesterol, bere





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


LEVST.
27 Apr 2018

deci asociatia producatorilor si vanzatorilor de bere, au facut din nou cheta si au platit un "doctor" ca sa zugraveasca in pasteluri calde, berea( au scazut vanzarile?)- Adevarul este exact pe dos, alcoolul(indiferent de eticheta, aroma, gust,etc.) este un toxic si -in realitate- declansaza cresterea productiei de colesterol, singurele beneficii ale vinului si berii sunt antioxidantele din ele, DAR care se gasesc in produsele de baza(struguri, etc.)-chiar mai concentrate- in final, alcoolul din aceste bauturi , anuleaza si redusele avantaje ale unui consum, chiar moderat...Singurul mod cum alcoolul ar putea preveni cresterea colesterolului, este atunci cand se consuma cu carne grasa(cu mult colesterol) sau cu piele( carne de pasare), se produce o reactie pur fizica, alcoolul chelateaza grasimile( o parte), practic (partial) alcoolul si grasimile se combina si nu mai sunt absorbite, deci trec prin tubul digestiv si sunt eliminate fara a fi absorbite...Insa aceasta agregare este partiala, totusi, pentru cei care beau in exces, trebuie sa stie ca a manca "bine"(carne grasa, branza maturata, etc), in acelasi timp, la aceiasi masa, creste rezistenta la alcool, la intoxicatie(imbatat)....
Random image



Ultimele stiri







Apa Nova