2018-10-17 01:53


Cum să NU te îngrași daca ești VEGETARIAN. Ai grijă la caloriile ascunse!

 |  01:08
Cum să NU te îngrași daca ești VEGETARIAN. Ai grijă la caloriile ascunse!

O alimentatie vegetariana sau vegana echilibrata, care sa aduca organismului nutrientii necesari trebuie sa fie adecvata din punct de vedere nutritional, adica sa contina atat proteine, cat si lipide si carbohidrati, impreuna cu surse de fier, calciu si vitamina D. Majoritatea celor care se orienteaza spre o astfel de dieta spera si la o scadere ponderala, dar simpla eliminarea a produselor de origine animala nu este echivalentul unei slabiri spectaculoase. Conteaza foarte mult cantitatea alimentelor consumate, dar si cum sunt acestea combinate, deoarece este foarte usor de cazut in capcana caloriilor “ascunse”.

Cele mai frecvente greseli care pot duce la ingrasare, intr-un regim vegetarian, sunt:

   1.  Nu consumi suficiente proteine. Pentru ca organismul sa functioneze optim are nevoie de un aport zilnic de aproximativ 50-60 g de proteine, dar aceasta cantitate se stabileste in functie de greutate si gradul de activitate fizica efectuata. Vegetarienii au nevoie de un aport mai mare de proteine (60-70 g/zi), chiar cu posibilitatea combinarii proteinelor intre ele, deoarece proteinele vegetale sunt de calitate inferioara carnii (nu contin toti aminoacizii esentiali) si se absorb mult mai lent comparativ cu cele din carne. Sursele de proteine vegetale sunt: fasolea,  mazarea, soia, lintea, alunele, nucile, migdalele, semintele de dovleac, laptele de soia, quinoa, hrisca, meiul.

 Pentru a te asigura ca ai consumat cantitatea recomandata de proteine poti folosi un jurnal alimentar, fie o aplicatie de monitorizare pe telefon.

    2.  Consumi cantitati mari de lipide si carbohidrati.

"Eliminarea produselor alimentare de origine animala este frecvent inlocuita cu alimente bogate in carbohidrati si lipide. Nucile, semintele, avocado, cocosul, uleiul, sunt alimente bogate in lipide. Consumate cu moderatie pot fi surse de macro si micronutrienti, dar daca este depasit necesarul individual, pot produce foarte usor un surplus ponderal. La fel de periculoase sunt si cerealele consumate in exces (in special cele neintegrale), mierea, nectarul de agave sau indulcitorii, fructele uscate, sucurile de fructe, excesul de fructe. De aceea trebuie intotdeauna controlata marimea portiilor", ne-a declarat medicul Cristina Pavel, membru al Societatii Romane de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice.

  3.  Consumi alimente bogate in calorii. Orice aport caloric ridicat, indiferent de predominenta tipului de macronutrient consumat in exces, intervine in declansarea excesului ponderal. Cateva exemple de bombe calorice sunt: prajelile (exemple: vinetele trase la tigaie in ulei, paneurile de legume, iahnie de fasole cu multa ceapa prajita), chipsurile vegetariene, deserturi le cu unt de nuci caju si sirop de agave, nuci uscate, curmale, etc.

    4. Masa principala este seara.

Aceasta greseala este facuta frecvent de persoanele care prefera sa manance salate sau multiple gustari in timpul zilei. Astfel, seara sunt tentati sa recupereze ce n-au putut consuma pe parcursul zilei, iar portia tinde sa fie mai mare si bogata in carbohidrati de tipul fainoaselor si amidonoaselor – paine, cartofi, orez, paste.

  5. Nu bei suficiente lichide.

Studiile de specialitate arate ca exista o legatura intre consumul scazut de apa si aparitia obezitatii. O hidratarea corecta inseamna un consum de minim 1.5 l lichide/zi, neindulcite (de preferat apa, ceai).

 Cum iti dai seama daca bei sau nu suficienta apa? Acest lucru poate fi stabilit in functie de culoarea urinei - daca aceasta are o culoare deschisa, hidratarea este optima, daca este inchisa la culoare, ar trebui sa consumi mai multe lichide.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-04-25

TAGURI: vegetarian, calorii ascunse, ingrasi
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






loading...