2017-11-25 00:11


Iată ce vitamine trebuie să iei şi de care să te fereşti!

 |  18:35
Iată ce vitamine trebuie să iei şi de care să te fereşti!

“Ce e mult strică!”, spune o regulă de aur cu valabilitate extinsă chiar şi în privinţa administrării vitaminelor, despre care unii am putea crede că sunt bune oricând, în orice cantitate. Pe de o parte ne aşteptăm ca o capsulă micuţă sa facă minuni pentru sănătatea noastră, dar pe de alta nu luăm în considerare şi faptul că ar putea avea efecte adverse. O serie de studii finalizate recent au demonstrat faptul că anumite vitamine nu doar că nu au nici un efect asupra sănătăţii, dar fac mai mult rău decât bine. Administrarea unora dintre ele este asociată chiar cu apariţia unor tipuri de cancer sau a pietrelor la rinichi.

- Multivitamine – NU!

Specialiştii susţin că poţi lejer să le excluzi din rutina zilnică şi să înlocuieşti pilulele din borcanul pe care scrie “Multivitamine” cu o dietă echilibrată în care să ai fructe şi legume de toate culorile, în special cele cu frunze verzi. Ani în şir s-a crezut că un complex de multivitamine este vital pentru o sănătate de fier, fiind necesare pentru fortifierea sistemului imunitar, pentru un plus de energie şi vitalitate şi aşa mai departe. Nu doar că vitaminele pot fi luate din alimentaţie, dar s-a demonstrat că o administrare excesivă a lor poate face rău. Un studiu extins pe un eşantion de 39.000 de femei cu vârsta de peste 25 de ani, citat de Business Insider, a relevat faptul că acele persoane care au luat multivitamine pe o perioadă lungă de timp prezentau un risc crescut de îmbolnăvire şi chiar deces faţă de cele care nu luau.

- Vitamina D – DA!

Vitamina D ajută Calciul să se fixeze în oase şi este, aşadar, necesară administrarea ei. În cazul bătrânilor, o doză zilnică de vitamina D ajută la prevenirea fracturilor şi împiedică fragilizarea oaselor, iar la copii ajută la dezvoltarea armonioasă a sistemului osos şi la prevenirea rahitismului, afecţiune ce se manifestă prin arcuirea picioarelor, genunchi mari şi oase fragile, predispuse la fracturi. Cele mai bogate surse naturale sunt: somonul, macroul, tonul, sardinele, gălbenuşul de ou, ficatul de vită, cerealele, nucile, merele, lactatele. Vitamina D ia naştere în prezenţa luminii soarelui, însă iarna este mai greu să se întâmple acest lucru, aşa că este necesară administrarea suplimentară a ei atunci când ai probleme cu vederea, ai o stare de somnolentă şi oboseală fizică şi psihică, te dor oasele, ţi-e sete tot timpul.

- Antioxidanţi – NU!

O administrare exagerată a lor a fost legată de apariţia anumitor tipuri de cancer. Aşa că, renunţă la pilule şi mănâncă fructe de pădure, în schimb!

- Vitamina C – NU!

În mod sigur o pilulă de vitamina C nu te va ajuta să tratezi răceala odată instalată în organism, însă poţi mânca portocale din belşug şi bea fără grijă limonadă din lămâie proaspăt stoarsă! Mai rău, o megadoză de 2.000 mg de vitamina C poate cauza pietre la rinichi. Încă o dată, renunţă la administrarea vitaminei C din borcănele şi include în alimentaţie citrice, fructe de pădure, salate din frunze verzi.

- Vitamina B3 – NU!

Poţi trece lejer peste adminstrarea vitaminei B3 şi mănâncă, în schimb, ton şi sfeclă roşie! Studii realizate pe perioade lungi de timp au demonstrat că aceasta nu are nici un efect în organism, nu a prevenit afecţiunile cardiace, nici nu a ţinut colesterolul sub control, ba chiar a slăbit protecţia organismului în fata infecţiilor.

- Probioticele – NU!

Nu au fost demonstrate beneficii importante ale probioticelor administrate suplimentar, însă poţi consuma iaurt natural din belşug pentru un plus de bacterii benefice în organism!

- Zinc – DA!

Dacă despre vitamina C se crede în mod eronat că previne/tratează răcelile de sezon, Zincul chiar are un rol important în lupta cu viruşii care ne îmbolnăvesc. Aşadar, atunci când simţiţi că vă cuprinde răceala, începeţi administrarea de Zinc încă de la apariţia primelor simptome şi vă veţi recupera mult mai repede!

- Vitamina E – NU!

Un exces de vitamina E a fost corelat cu apariţia anumitor tipuri de cancer, aşa că specialiştii recomandă întreruperea administrării pilulelor de vitamina E şi includerea în alimentaţie a spanacului! Totodată, şi alte legume cu frunze verzi sunt bogate în vitamina E şi le puteţi mânca din belşug pentru că nu vă supuneţi nici unui risc!

- Acid folic – doar dacă sunteţi însărcinată!

Acidul folic este o vitamină din grupul B-urilor de care corpul femeilor are nevoie atunci când “fabrică” celule noi. Specialiştii recomandă femeilor însărcinate sau celor care vor să rămână gravide o cantitate de 400 micrograme de acid folic pe zi pentru că organismul lor are nevoie de o suplimentare a acestei vitamine pentru fetus. Atenţie! Numai la recomandarea medicului!


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-12-03

TAGURI: vitamine, iei, feresti, rau, beneficii



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






Apa Nova