2017-11-21 08:13


Mănâncă ce trebuie şi vei trăi mai mult şi mai bine! 20 de alimente care îţi lungesc viaţa

 |  19:00
Mănâncă ce trebuie şi vei trăi mai mult şi mai bine! 20 de alimente care îţi lungesc viaţa

Cercetătorii susţin vehement că natura oferă cele mai eficiente medicamente, fără efecte adverse şi contraindicaţii, şi dacă am realiza acest lucru la timp, am putea fi ocoliţi de multe neplăceri notate pe biletul de trimitere la medic. Pornind de la cele mai uşoare afecţiuni şi până la cele mai grave, farmacia naturii are leacuri pentru orice, iar Gary Williamson, un expert în nutriţie din Marea Britanie, este convins că ingredientele secretului tinereţii fără bătrâneţe sunt 20 de superalimente capabile să ne prelungească viaţa. Astfel, datorită conţinutului bogat de polifenoli, responsabile pentru creşterea calităţii şi duratei vieţii ar fi merele, murele, ceaiul negru, afinele, broccoli, tărâţele, cireşele, cafeaua, ciocolata neagră, ceaiul verde, roşiile cherry, portocalele, merişorul, piersicile, prunele, zmeură, strugurii roşii, ceapa roşie, spanacul, căpşunele.

Polifenolii sunt compuşi vegetali găsiţi în anumite fructe şi legume, a căror importanţa a fost demonstrată încă din anul 1964 de către Ribéreau-Gayon, un mare oenolog francez. Polifenolii reduc stresul oxidativ, au calităţi antiinflamatorii, anticancerigene şi imunoprotectoare şi au un rol deosebit de important în funcţionarea optimă a sistemului imunitar, circulator, respirator, cardiovascular.

Fiind unii dintre cei mai puternici antioxidanţi, cu rol major în prevenirea cancerelor şi a îmbătrânirii celulare, despre polifenoli se poate afirma cu tărie că ajută în terapiile de prevenirea a formaţiunilor tumorale, previn afecţiunile hepatice şi procesele inflamatorii, protejează şi ameliorează maladiile cardiovasculare, întăresc sistemul imunitar, întârzie îmbătrânirea pielii.

Pe scurt, polifenolii sunt responsabili pentru acţiunea antioxidantă, antiinflamatoare, antibacteriană, antitumorală şi antiaterogenă (care limitează depunerea grăsimilor pe pereţii vaselor de sânge), după cum susţin experţii în nutriţie şi medicină. Important de ştiut că polifenolii apără a celulelor aflate sub „invazia” radicalilor liberi, aceştia din urmă fiind responsabili pentru îmbolnăvirea organismului, de la cele mai mici afecţiuni şi până la cancere. Date fiind cercetările efectuate de-a lungul anilor asupra polifenolilor, profesorul Gary Williamson a întocmit o listă cu 20 dintre alimentele cele mai bogate în aceşti compuşi consideraţi a fi secretul tinereţii fără bătrâneţe şi a unei vieţi fără boli. Williamson susţine că dacă am include, pe termen lung, în alimentaţie aceste alimente nu ar mai trebui să călcăm niciodată pragul cabinetului unui medic.

Superalimentele

Merele, murele, ceaiul negru, afinele, broccoli, tărâţele, cireşele, cafeaua, ciocolata neagră, ceaiul verde, roşiile cherry, portocalele, merişorul, piersicile, prunele, zmeura, strugurii roşii, ceapa roşie, spanacul, căpşunele sunt, în viziunea expertului, cele mai puternice medicamente din farmacia naturii, prescriptibile oricăruia dintre noi, fără contraindicaţii şi efecte adverse.

De ce să avem încredere în teoria lui Williamson

- Pentru că o dietă bogată în aceste 20 de alimente care conţin polifenoli, acid tanic, lignină şi flavonoide menţine un sistem cardiovascular puternic. Spre exemplu, polifenolii din ciocolată (neagră, cu un procent de 80-90% cacao) sunt excelenţi vasodilatatori şi reuşesc să diminueze presiunea sanguină.

- Cinarina, un polifenol prezent în ceaiul verde stimulează secreţiile biliare, ajută la detoxifierea şi protejarea ficatului şi are un rol important în sinteza colesterolului. Polifenolii reuşesc să diminueze acumulările de colesterol localizat în special pe pereţii vaselor de sânge.

- Polifenolii din strugurii roşii şi din cacao (ciocolată neagră) au o puternică activitate antiinflamatoare, acţionând împotriva inflamaţiilor localizate, specifice proceselor de cădere a părului, spre exemplu. Asociaţi cu vitamina E, polifenolii stimulează circulaţia sanguină de la nivelul scalpului şi accelerează creşterea firului de păr, stopându-i, totodată, cădere.

- Procianidinele, un tip de polifenoli prezenţi în fructele roşii (în special în mere, cireşe, căpşune, struguri, ceapă, zmeură), au o puternică acţiune antitumorală. Indiferent că vorbim despre cancer pulmonar, hepatic sau de piele, procianidinele blochează evoluţia celulelor moarte şi le transformă în tumori maligne. Totodată, acelaşi tip de polifenoli, absorbiţi în cantităţi modeste de intestin, joacă un rol important în prevenirea tumorilor în ţesuturile cu care intră direct în contact. Un exemplu concret este dat de acţiunea protectivă împotriva tumorilor gastrointestinale (la ficat, stomac, esofag sau la nivelul pancreasului).

- Strugurii, inclusiv vinul roşu, sunt deosebit de bogaţi în tanini şi flavonoizi, în special în resveratrol. Aceşti polifenoli neutralizează radicalii liberi şi, implicit, întârzie îmbătrânirea pielii, fiind regăsiţi în compoziţia tuturor cosmeticelor antirid şi antiage şi asta pentru că stimulează colagenul şi elastina, cresc elasticitatea şi densitatea pielii.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-08-16

TAGURI: alimente, lungesc, viata, Gary Williamson, polifenoli



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






Apa Nova