2018-12-11 04:33

Obiectul din BUCĂTĂRIE care ascunde cele mai multe BACTERII periculoase

Obiectul din BUCĂTĂRIE care ascunde cele mai multe BACTERII periculoase

Un studiu arată că unul dintre cele mai folosite obiecte de bucătărie este de 200.000 de ori mai murdar decât colacul vasului de toaletă, cele 10 milioane de bacterii aflate pe 2,5 centimetri pătraţi din suprafaţa lui prezentând riscul sindromului Guillaun-Barré, care poate duce, în final, la paralizie.

Descoperirea cercetătorilor americani se referă la buretele de vase, experţii identificând legături între bacteriile de pe bureţi, cârpe şi suporturile din lemn pentru tăiat şi o bacterie care poate provoca paralizie, scrie Daily Mail.

Rezultatele analizelor arată că există aproximativ 10 milioane de bacterii pe 2,5 centrimetri pătraţi din suprafaţa unui burete de bucătărie şi un milion de bacterii pe aceeaşi suprafaţă a unei cârpe de vase, oamenii de ştiinţă sugerând, cu privire la concentraţia bacteriilor, că ar fi mai sănătos să tăiem legumele pe un vas de toaletă decât pe un suport din lemn de bucătărie.

În ceea ce priveşte microorganismele, vasul de toaletă este unul dintre cele mai curate lucuri din casă, a spus Dr. Charles Gerba, profesor de microbiologie la Universitatea din Arizona, Statele Unite. Potrivit profesorului, a cărui muncă de studiere a transmiterii bolilor include analiza tipului şi a răspândirii bacteriilor de pe obiectele de gospodărie, ar trebui să ne îngrijoreze mai mult alte lucruri din casă, precum bureţii, cârpele de vase şi pungile de cumpărături refolosibile.

Un alt profesor, Hugh Pennington, unul dintre microbiologii de vârf ai Marii Britanii, a confirmat faptul că bucătăria, în special buretele de vase, se numără printre cele mai murdare spaţii din casă.

"Este în regulă dacă folosim buretele ca să spălăm vasele, să înlăturăm mâncarea de pe farfurii în apa fierbinte, dar niciodată, niciodată nu folosiţi un burete ca să ştergeţi o farfurie curată!", a spus Pennington pentru Daily Mail.

Conform acestuia, una dintre cele mai mari ţinte pentru Agenţia de Protecţie a Sănătăţii a fost o bacterie numită Campylobacter, care poate cauza paralizie şi se găseşte adesea pe buretele de bucătărie.

"Se întâmplă frecvent şi provine din carnea de pasăre. Poate provoca sindromul Guillain-Barre", a mai spus Pennington, adăugând că această bacterie nu afectează judecata sau simţul, dar se poate răspândi astfel încât să afecteze mişcarea. "Oamenii pot ajunge efectiv blocaţi."

În majoritatea cazurilor, oamenii îşi pot reveni, dar recuperarea poate dura săptămâni, luni sau ani.

"De departe cel mai murdar obiect este buretele de bucătărie", a spus şi John Oxford, profesor de virusologie la Universitatea din Londra şi preşedintele Consiliului de Igienă - comitetul care compară standardele de igienă din lumea întreagă.

Ultima modificare in data de :2017-08-06