2019-04-24 13:33

Prima imagine cu o GAURĂ NEAGRĂ surprinsă vreodată: Un monstru absolut!

Prima imagine cu o GAURĂ NEAGRĂ surprinsă vreodată: Un monstru absolut!

Prima imagine a unei găuri negre, o formaţiune localizată într-o galaxie îndepărtată şi descrisă de astronomi drept "un monstru", a fost publicată miercuri, potrivit bbc.com.

Gaura neagră are un diametru de aproximativ 40 de miliarde de kilometri - de trei milioane de ori mai mare decât al Pământului - şi este situată la o distanţă de 500 de milioane de trilioane de kilometri.

Imaginea a fost realizată cu ajutorul unei reţele de opt telescoape situate pe tot globul.

Detaliile despre respectiva imagine, o premieră în astronomie, au fost publicate miercuri în Astrophysical Journal Letters.

"Ceea ce vedem este mai mare decât tot Sistemul nostru Solar", a explicat acesta. "Are o masă de 6,5 miliarde de ori mai mare decât a Soarelui şi este una dintre cele mai mari găuri negre despre care credem că există. Este un monstru absolut, campionul de categorie grea în rândul găurilor negre din Univers", a spus Profesorul Heino Falcke, de la Universitatea Radboud din Olanda, citeaza Mediafax.

Găurile negre sunt "corpuri asemănătoare cu, să zicem într-o primă aproximaţie, planetele, dar care conţin enorm de multă materie, fiind cele mai dense obiecte din Univers", potrivit site-ului Observatorului Astronomic "Amiral Vasile Urseanu" din Bucureşti.

O comparaţie des întâlnită spune că, pentru a face din Pământ o gaură neagră, va trebui să comprimăm toată materia Terrei într-o sferă de doar 9 milimetri diametru (pentru Soare de numai trei kilometri). Calculele arată că, pentru a deveni o gaură neagră, o stea ar trebui să aibă cel puţin de 25 ori mai multă materie în comparaţie cu Soarele, trecând iniţial prin faza de stea neutronică.

Ultima modificare in data de :2019-04-10