2017-12-11 05:57


Principalele reguli de aur ale unei cure de slăbire eficiente

 |  21:01
Principalele reguli de aur ale unei cure de slăbire eficiente
Gabriela Dumba

Înfometarea este cea mai mare greşeală pe care o poate face cineva care vrea să slăbească şi asta pentru că nu poţi rezista mai mult de câteva zile fără hrana, timp în care organismul este foarte stresat, iar atunci când primeşte mâncare va acumula şi mai mult decât în mod normal. După săptămâni de diete şi restricţii alimentare, îţi faci curajul să te urci pe cântar doar ca să descoperi că nu s-a schimbat mai nimic? Capcană oricărui regim de slăbit o reprezintă bine-cunoscutul „efect yo-yo” care se produce atunci când kilogramele pierdute cu rapiditate se depun la loc imediat după ce dieta a încetat. Acest lucru este provocat în primul rând de carenţele nutriţionale pe care organismul încearcă să le compenseze în urma curei de slăbire, dar şi de faptul că nu toate dietele se potrivesc cu modurile diferite în care fiecare metabolism funcţionează.

Vestea bună este că există câteva reguli de aur care te pot ajuta în menţinerea unui regim alimentar eficient, prin care poţi evita înfometarea sau apariţia efectului yo-yo. Aceste reguli se bazează pe asigurarea unui echilibru nutriţional, în condiţiile unui aport caloric redus, dar şi întreţinerea sănătăţii.

1. Nu te înfometa! - aceasta este prima regulă pe care nutriţioniştii o impun atunci când vorbim de diete. Din dorinţa de a pierde cât mai mult în greutate, multe persoane sunt tentate să renunţe la mesele importante, însă aceasta este o mare greşeală. Deşi mănâncă mai puţin, pofta de mâncare va creşte, astfel că sunt mai predispuşi să facă alegeri alimentare mai nesănătoase şi mai bogate în calorii. Este bine ştiut şi că senzaţia de foame poate fi un semnal că organismului îi lipsesc anumiţi nutrienţi, iar privarea de aceşti nutrienţi pot produce dereglări metabolice. Mai mult decât atât, mesele neregulate pot determina şi ele perturbări ale metabolismului.

2. Sport, sport, sport! – Activităţile fizice sunt un adevărat aliat al regimurilor de slăbit! Indiferent că este vorba de jogging, fitness, plimbări cu bicicleta sau în parc, acestea aduc beneficii multiple corpului: stimulează transformarea grăsimilor în energie, grăbesc arderile calorice, ajuta la eliminarea toxinelor şi tonifiază musculatura.

3. Planifică-ţi mesele! – Scrie o listă cu mesele pentru următoarea săptămână, astfel îţi va fi mai uşor să eviţi excesele sau abaterile de la dietă zilnică şi vei cumpăra doar strictul necesar, fără să cazi în capcana poftelor de moment ce determină apariţia kilogramelor în plus.

4. Transformă orice masă într-un mic ritual! - Chiar dacă ritmul agitat de zi cu zi îţi impune să mănânci uneori în grabă, încearcă cel puţin o dată pe zi să iei masa în linişte şi fără repezeală. Senzaţia de saţietate apare de obicei la aproape 20 de minute după ce începi să mănânci, astfel că dacă vei mânca încet şi în linişte, vei consuma o cantitate mai mică de mâncare.

5. Asigură-ţi necesarul zilnic de proteine şi glucide complexe – Alimentele bogate în aceste substanţe nutritive constituie cea mai bună sursă de energie naturală pentru organism. Asigurând în mod constant o concentraţie optimă de glucoză şi proteine, vei menţine sub control secreţia de insulina, ceea ce împiedică formarea depozitelor de grăsime. Cele mai sănătoase surse de proteine sunt: somonul, iaurtul, migdalele, nucile şi brânza de vaci, iar glucidele complexe pot fi consumate din: cerealele integrale, cartofii, orezul, paştele făinoase, lactatele.

6. Ia mesele la ore regulate în fiecare zi! - Nutriţioniştii recomandă respectarea orelor fixe de masă, întrucât acestea ajută la crearea şi funcţionarea corectă a reflexelor stimulatoare ale secreţiilor gastrice. Astfel, respectând un orar al meselor, atât digestia, cât şi metabolismul vor funcţiona la parametri optimi asigurând asimilarea corectă a nutrienţilor şi stimularea arderilor calorice. Asigurarea eficienţei unei diete, dar şi menţinerea sănătăţii au o singură combinaţie de bază: echilibrul unei alimentaţii variate şi evitarea gustărilor nesănătoase provocate de poftele culinare excesive!

7. Suplimentele alimentare destinate topirii kilogramelor pot fi de un real ajutor, însă trebuie alese cu grijă, nu orice fel de produs de pe piaţa vă poate fi de folos, ba din contră. Aşadar, înainte de a urma un tratament cu un supliment alimentar pentru slăbire, verificaţi cu atenţie producătorul, ingredientele produsului, studiaţi prospectul şi eventual cereţi părerea medicului. În farmacii şi magazinele naturiste există suplimente alimentare pe bază de penta-acetil-glucoza şi inulină, care vin în sprijinul persoanelor care se lupta cu surplusul de kilograme prin combaterea poftelor alimentare, echilibrarea metabolismului, scăderea nivelului de zahăr din sânge, reducerea apetitului şi menţinerea unei senzaţii de saţietate prelungite. Inulina este o fibră solubilă utilă în curele de slăbire datorită senzaţiei de saţietate pe care o determină, fără a creşte nivelul de zahăr din sânge sau a mări numărul de calorii. Un alt beneficiu pe care îl aduce inulina organismului se răsfrânge asupra sănătăţii intestinului, datorită proprietăţilor sale prebiotice, scrie ropharma-healthcare.ro. Acestea acţionează mai mult decât o simplă fibră alimentară, contribuind la hrănirea bacteriilor intestinului, care sunt benefice organismului. Totodată, inulina previne apariţia cancerului de colon şi asigură un bun tranzit intestinal. De asemenea, consumul de inulina favorizează întărirea sistemului imunitar şi scade riscul apariţiei diareei sau a constipaţiei.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2014-08-20

TAGURI: relugi, slabire, cure, principalele, eficiente, proteine, glucide, masa, sport, infometa





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






Apa Nova