2018-12-14 07:46


Yoga, scurtul drum spre fericire. Beneficiile fizice şi spirituale ale acestei metode de relaxare

 |  18:07
Yoga, scurtul drum spre fericire. Beneficiile fizice şi spirituale ale acestei metode de relaxare

Reducerea inflamaţiilor, creşterea sistemului imunitar şi îmbunătăţirea simptomelor asociate cu afecţiunile cronice, precum diabetul de tip II, bolile cardiovasculare şi cancerul sunt doar câteva dintre beneficiile fizice ale practicării yoga, completate cu cele de ordin psihic şi spiritual precum reducerea tensiunii, anxietăţii, depresiei, nervozităţii şi ostilităţii, demonstrate ştiinţific. În plus, o practicare frecvenţă a acestei metode de relaxare determina îmbunătăţirea flexibilităţii, a posturii şi a echilibrului, întărirea oaselor şi creşterea forţei musculare.

Înainte să vă sperie gândul că trebuie să practici sport cu regularitate pentru a putea executa exerciţiile specifice yoga, aflaţi că nu trebuie să fiţi persoane flexibile pentru a vă bucura de beneficiile fizice şi spirituale ale acestei practici şi chiar mai important, nici nu trebuie să ajungeţi la clasa de yoga în fiecare zi. Fie că vă doriţi mai multă flexibilitate sau o minte mai calmă, beneficiile practicii yoga sunt nenumărate, atât la nivel fizic, prin alinarea şi chiar tratarea anumitor afecţiuni şi până la nivel de sănătate mentală şi stare de spirit, deoarece prin practica constantă se reduc depresia, stresul şi anxietatea.

“Cu toţii ştim că pe măsură ce exersăm mai mult, cu atât avem parte de rezultate mai bune.Yoga nu face excepţie. A practică o dată pe săptămână este bine, dar a practica de patru ori pe săptămână ar fi şi mai bine”, punctează Andreea Lada, fondator al Şcolii Iubirii şi instructor yoga. Un specialist în bolile cronice ale spatelui a studiat yoga în programele sale de recuperare şi consideră că şi un minut de yoga poate fi suficient pentru a reseta starea unei persoane. Un singur minut într-o stare de meditaţie poate transforma o persoană frustrată şi nervoasă într-una compasiva şi binevoitoare.

”Dacă ne luăm după recomandarea de practică de mai sus cu siguranţă că nu ne vom apropia vreodată de flexibilitatea acrobaţilor de la Cirque du Soleil, dar asta nu înseamnă că nu vom vedea rezultate. Să ştiţi că în final execuţia fizică a unei poziţii nici nu este atât de importantă, yoga nu înseamnă execuţie perfectă a unor mişcări, ci concetrarea pe respiraţie şi pe conştientizarea modificărilor ce se petrec la nivel subtil în corp. Sănătatea conferită de yoga, scăderea stesului, a depresiei nu apare pentru că reuşim să ne apropiem fruntea de genunchi, ci pentru că la nivel subtil în noi se activează o serie de energii care elimină diverse blocaje şi astfel însănătoşirea apare şi în fizic. A practica yoga o dată pe săptămână îţi oferă ocazia să te concetrezi pe respiraţie, ceea ce te forţează să rămâi în prezent. Iar acest lucru te scoate din rutină, din a te gândi în viitor sau prezent, ca şi când ţi-ai restarta propriul organism”, adăugă Andreea Lada.

Efecte miraculoase

Din punct de vedere fizic, la o clasă de yoga nu vei avea aceleaşi efecte precum în 60 de minute de cardio. Dar îţi va creşte pulsul, vei pune în mişcare mai mult oxigen şi vei elima blocajele de la nivelul minţii. Dacă însă vei transforma yoga într-o practică regulată, flexibilitatea se va îmbunătăţi odată cu timpul şi îţi vei tonifia muşchii, vei avea un abdomen mai puternic, ceea ce înseamnă mai puţine dureri de spate.

Mărturii ştiinţifice

- O cercetare realizată într-un spital de psihiatrie pe pacienţi care au realizat o oră de yoga pe săptămână a demonstrat reducerea tensiunii, anxietăţii, depresiei, nervozităţii şi ostilităţii.

- O altă cercetare a arătat că 12 săptămâni de practică yoga o dată sau de două ori pe săptămână a avut efecte în tratamentul durerilor de spate.

- Un alt studiu susţine că yoga este la fel de sănătoasă pentru inima precum o clasă de cycling.

- Un alt studiu realizat pe durata a 10 ani pe 700 de participanţi a arătat că doar 10 minute de yoga pe zi sunt suficiente pentru a vedea îmbunătăţiri în ceea ce priveşte prevenţia osteoporozei şi întărirea oaselor.

- Un studiu care a analizat efectele practicii yoga la femeile de peste 50 de ani a scos la iveală că practicarea asanelor (posturilor), chiar şi o dată pe săptămână, a crescut mobilitate încheieturilor şi flexibilitatea tendoanelor genunchilor.

10 minute pe zi fac diferenţa

Ideal ar fi, în momentul în care decideţi să practicaţi yoga, să începeţi clasele cu un instructor, care să vă îndrume mişcările şi să vă ajute să realizaţi corect poziţiile respective. Măcar la o primă şedinţă este indicat să vă lăsaţi pe mâna unui profesionist, aşa încât să nu începeţi cu stângul. Însă, dacă nu aveţi timp pentru deplasarea către un centru specializat, pe YouTube găsiţi sumenedie de lecţii şi demonstraţii şi puteţi practica yoga şi acasă. Doar 10 minute înainte de culcare te pot ajuta să ai un somn mai bun. Studiile arată că frecvenţa cu care practicăm acasă are efecte mult mai bune asupra sănătăţii, decât în cazul celor care merg la sală. Aceştia au raportat o stare mai bună, somn îmbunătăţit şi alegeri mai sănătoase în ceea ce priveşte dietă.

”Desigur dacă vrei să ajungi să stai în cap, ar trebui să practici de mai multe ori pe săptămână, dar beneficiile există şi pe termen scurt (te vei simţi mai deschis, vei simţi îmbunătăţiri la nivel de digestie, somn mai bun). Dacă practici o dată pe lună, corpul tău nu se va obişnui cu schimbarea şi nu vei putea face o diferenţă între starea dinainte şi starea de după – ceea ce poate deveni un stimulent motivaţional. Yoga nu este un sport, este o practică de o viaţă. De aceea insistăm asupra faptului că este mai mult decât un antrenament. Este conexiunea dintre corp-minte şi conştientizarea prezentului, intrarea în rezonanţă cu o serie de energii extrem de înalte, care fac din yoga o practică atât de puternică” - Andreea Lada.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-11-25

TAGURI: yoga, beneficii, relaxare, depresie, anxietate, diabet, andreea lada
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






loading...