2018-11-16 14:35


Angajaţii din corporaţii merg de peste şase ori pe an la medic

 |  21:01
Angajaţii din corporaţii merg de peste şase ori pe an la medic

Potrivit unui studiu realizat de Reţeaua de sănătate Regina Maria, abonamentele accesate de corporaţii influenţează pozitiv starea de sănătate a angajaţilor. Cei din IT & Telecom, Finanțe-Asigurări şi Auto merg cel mai des la medic în scop preventiv. Un beneficiar de abonament de sănătate merge la medic, în medie, de 6,6 ori în decursul unui an, de 2,5 ori mai mult decât persoanele neabonate, iar o treime dintre abonaţi suferă de o boală cronică.

Studiul realizat de Reţeaua de sănătate Regina Maria la nivel național se bazează pe o analiză cantitativă și calitativă a datelor interne, cuprinzând 1.464.383 de accesări, dintre care 785.000 sunt ale abonaților corporate din peste 20 dintre cele mai mari și mai active industrii din România. ”Abonamentul de sănătate s-a transformat în cel mai cerut și mai apreciat beneficiu pe care o companie îl poate oferi angajatului, în afara salariului. Cererea mare pentru pachetele medicale a însemnat, ca profit reinvestit, și un număr mai mare de clinici private la nivel național, care au acoperit nevoile pacienților acolo unde statul a rămas descoperit. În prezent, portofoliul Regina Maria numără peste 365.000 de abonamente de sănătate, ceea ce reprezintă aproximativ 40% din business-ul nostru”, susține Fady Chreih, CEO al Rețelei de sănătate Regina Maria.

Concluziile studiului

• Angajații care se bucură de un abonament de sănătate accesează de 2,5 ori mai mult serviciile medicale decât o fac pacienții neabonați, care merg la medic punctual, la nevoie.

Acest rezultat vine în contextul în care, în ultimul an, 30% dintre români au mers la medic doar atunci când au prezentat simptome/dureri și doar una din cinci persoane susține că a mers la medic în scop preventiv. Angajații care au o mentalitate puternic axată pe prevenție și pe un stil de viață sănătos activează, în general, în companiile mari din industriile cele mai efervescente din România: IT & Telecom (8% din toate accesările pe servicii medicale corporate), Finanțe și Asigurări (3%), Industria Auto (2%).

• Abonații corporate ajung, în medie, de 6,6 ori la medic, pe parcursul unui an.

Dintre aceștia, 63% sunt cu vârste cuprinse între 26 și 45 de ani. Tinerii văd abonamentele de sănătate ca pe o componentă firească a vieții, înțeleg importanța prevenției și influențează pozitiv comportamentul medical al apropiaților. 16% din totalul abonamentelor încheiate în Rețeaua de sănătate Regina Maria aparțin membrilor de familie ai celor abonați. 58% dintre cei care accesează abonamentele de sănătate corporate sunt femei, care au putere de decizie când vine vorba de sănătatea întregii familii. Toate aceste date indică schimbări pozitive care, în timp, pot conduce la creșterea speranței de viață din România. În prezent, decalajul dintre țara noastră și alte state din Europa de Vest din acest punct de vedere este de 7-8 ani.

• O treime dintre abonații corporate diagnosticați cu o afecțiune suferă de o boală cronică, un rezultat al faptului că, în general, pentru români, prevenția nu reprezintă o prioritate.

Numărul afecțiunilor cronice identificate de medicii din reţea este direct proporțional cu numărul pacienților abonați din fiecare domeniu de activitate. Ca atare, cei mai mulți dintre pacienții diagnosticați cu boli cronice provin din domeniul Finanțe & Asigurări (18%) și din industria IT (14%). Mai departe, o corelare a datelor indică faptul că în domeniul serviciilor financiare, cele mai întâlnite afecțiuni grave sunt atingeri ale discurilor intervertebrale, specifice segmentului 26-45 de ani, dar și hipertensiunea arterială, pentru segmentul de vârstă 46-65 de ani. Cei mai mulți pacienți cu abonamente corporate diagnosticați cu boli respiratorii provin din IT & Telecom.

Abonamentul de sănătate

Pe piața serviciilor medicale s-a dezvoltat un produs complementar cu abonamentul medical: asigurarea de sănătate. Cele două alcătuiesc pachetul complet care acoperă integral nevoile medicale ale unui angajat. Abonamentul de sănătate are un rol decisiv în prevenție și în educație, oferind acces la serviciile medicale de bază, care nu acoperă și zona spitalicească. Asigurarea de sănătate funcționează ca un instrument financiar pe care pacientul îl poate activa la nevoie, în cazuri medicale grave, care necesită chirurgie și spitalizare.

Bilanţ 2016

Rețeaua de sănătate Regina Maria și-a bugetat pentru acest an o cifră de afaceri de 90 de milioane de euro. Totodată, acest an a adus și șase investiții importante la nivel național:

1). semnarea unui parteneriat pentru inaugurarea primului spital privat generalist din Cluj-Napoca,

2). intrarea în Rețea a Ponderas Academic Hospital (cel mai mare spital al rețelei și singurul Centru de Excelență în Chirurgie Metabolică și Bariatrică din Estul Europei cu dublă acreditare – europeană și americană),

3). preluarea Centrului Medical Helios din Craiova cu inaugurarea unui centru modern de imagistică, cu RMN ( în valoare de 1 milion de euro),

4). preluarea centrelor medicale Dr. Grigoraș din Timișoara (una dintre mai importante unități medicale private din vestul țării),

5). inaugurarea celei de-a doua policlinici din Pitești (Regina Maria Brătianu, cu o investiție de 700.000 de euro) și

6). deschiderea primului Campus Medical Regina Maria din Târgu Mureș (o investiție de 1,7 milioane de euro, cu peste 20 de specialități medicale).

Pentru 2017, principalele obiective de business sunt creșterea cu aproximativ 15% pentru atingerea unei cifre de afaceri de 110 milioane de euro, dar și inagurarea spitalului din Cluj Napoca, primul spital privat multidisciplinar din regiune, cu o investiție totală de 15 milioane de euro.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2016-11-23

TAGURI: angajati, corporatii, medic, regia maria, abonament
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






loading...