2016-12-05 12:49

SOCIAL


Cum va arăta Capitala în 2035

 |  21:00
Cum va arăta Capitala în 2035

Trotuare lărgite, o Dâmboviţă curată, mai multe parcări şi un drum rapid în loc de o autostradă suspendată, aşa văd reprezentanţii Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB) Capitala în 2035.

Edilii Capitalei au gânduri mari pentru Bucureşti. Primăria Capitalei a organizat o dezbatere publică în care a prezentat proiectul care ar trebui să ilustreze Bucureştiul peste 23 de ani. Edilii vor ca, mai ales în zona centrală, să fie dezvoltat pietonalul. În acest sens, vor fi lărgite trotuarele şi vor fi amenajate două pasaje pietonale în zonele Tribunalului Bucureşti şi Izvor, care vor face legătura cu zona de Sud a Capitalei. Potrivit aceluiaşi proiect, vor fi amenajate în această zonă şi noi parcări subterane şi piste pentru biciclişti.

Pentru a transforma centrul Capitalei în zonă destinată în primul rând pietonilor, edilii vor să dirijeze traficul către inelul median. Potrivit primarului general, Sorin Oprescu, finalizarea Autostrăzii Bucureşti - Ploieşti va grăbi încheierea inelului median. Proiectele care mai trebuie finalizate pentru completarea inelului median vor fi supuse dezbaterii în următoarea şedinţă a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB). În opinia lui Oprescu, legislaţia dictată politic a stopat dezvoltarea Bucureştiului. “Vrem să modificăm şi legile, care au blocat dezvoltarea Bucureştiului. Au fost legi care vizau interesele unei persoane sau unui grup. Legislaţia nu trebuie dictată de puterea politică, indiferent care este aceasta”, a declarat Oprescu. Acesta spune că inelul median va permite şi dezvoltarea zonei de Sud a Capitalei. “Zona de Nord s-a dezvoltat mult mai mult, iar zona de Sud a rămas în urmă. După închiderea inelului median se va dezvolta şi zona de Sud”, a spus Oprescu.

Inelul median de circulaţie va cuprinde şi “autostrada suspendată”. “Nu o putem numi suspendată, pentru cănu ne permite legea. Aşa că se va numi drum rapid”, a precizat edilul-şef. Inelul median va cuprinde şi tuneluri subterane cu câte trei benzi pe sens. Un astfel de tunel va costa, potrivit estimărilor PMB, circa 500 milioane de euro. Investiţia pentru închiderea inelului median se ridică la 1,3 miliarde de euro.

Studiul realizat la cererea Primăriei Capitalei pentru furnizarea datelor care au stat la baza proiectului Bucureşti 2035 a costat circa 3 milioane de euro, din această sumă 35% reprezintă costurile pentru studiul de fezabilitate. Acelaşi studiu arată că bucureştenii preferă să se deplaseze cu transportul în comun (RATB sau metrou), în defavoarea automobilului propriu. 


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639554-06-18

TAGURI: bucuresti 2035, autostrada suspendata, drum rapid, studiu fezabilitate, oprescu studiu bucuresti 2035, autostrada suspendata,



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

ARES
23 Feb 2012

Da,e firesc ca Sorin Oprescu sa aiba ganduri mari si frumoase pentru orasul sau!Asta inseamna responsabilitate si grija pentru viitor,nu borduri de la propria firma sau locuinte repartizate in folosul personal sau al camarilei.
TEODOR
23 Feb 2012

Legislatia stramba de care vorbeste Sorin Oprescu a fost adoptata in folosul puternicilor zilei;a venit vremea ca cineva sa se gandeasca la bucuresteni.Acum intelegeti de ce Sorin Oprescu nu e pe placul gastii portocalii?

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Petrolul se va termina începând din 2035, iar gazele zece ani mai mai târziu Producția de țiței va scădea lent în perioada 2030-2050, existând chiar posibilitatea ca,... 16 Noi 2016 | (1)
Accident în lanț pe Autostrada București-Pitești Un accident în lanț cu șase autovehicule a avut loc, vineri seară, pe Autostrada București -... 25 Noi 2016 | (0)