Coaliţia pentru Educaţie critică noul Plan cadru pentru gimnaziu. „Un compromis care nu răspunde cerințelor actuale”
2018-08-21 15:16

|  18:12

Federaţia „Coaliţia pentru Educaţie” consideră că structura noului plan-cadru pentru gimnaziu aprobat de Ministerul Educaţiei Naționale și Cercetării Științifice este un compromis care arată clar că sistemul nu este pregătit să facă o schimbare majoră şi că lipsesc în continuare o viziune și o strategie pe termen lung.

„Noi considerăm că opționalele, alegerile dintre cele 26 și 34 de ore săptămânale, trebuie să fie ale părinților și elevilor, ale comunității, în funcție de resurselor umane de calitate care au un angajament față de acea școală, față de comunitate. Spațiul școlar al opționalelor nu mai trebuie folosit pentru completarea normelor didactice ca o prelungire a orelor din trunchiul comun”, afirmă Daniela Vişoianu, preşedinta Federaţiei Coaliţia pentru Educaţie. „Regretăm absența unui mesaj clar, fără ambiguități, din partea Ministerului, față de experții care vor alcătui programele școlare: care sunt așteptările față de școală, față de profesorul de istorie, de exemplu? Am văzut deja din consultările aupra planului-cadru că nu este suficient să punem în dezbatere un document deja scris, chiar cu variante, sub presiunea majoră a timpului. Ce <>, ce obiective vor avea profesorii care vor răspunde anunțului Ministerului Educației, în vederea constituirii grupurilor de lucru pentru elaborarea curriculumului pentru disciplinele/domeniile de studiu obligatorii din învățământul gimnazial?”, mai spune reprezentanta Coaliției.

Coaliţia pentru Educaţie susține un curriculum naţional construit coerent, corelat orizontal şi vertical, axat pe următoarele principii:

• racordarea experiențelor de învățare proiectate la dezvoltarea profilului educaţional al elevului centrat pe responsabilitate, cooperare, proactivitate, reflexivitate, respect;

• utilizarea pe scară largă a învățării centrate pe proiect și pe probleme/soluții, pentru a stimula creativitatea și decizia asumată la nivelul elevilor;

• includerea de procese de învățare între egali, astfel încât elevii să învețe unii de la ceilalți.

• “Orele de consiliere şi dezvoltare personală trebuie luate în serios şi avem nevoie de personal specializat pentru acest curs”. Profesioniștii care vor susține aceste ore trebuie să aibă alt cadru de referință pentru intrarea în sistem decât actualul sistem de titularizare. Trebuie să se renunțe la așa zisa normare de un consilier la 800 de elevi.

În data de 21 aprilie, Coaliția pentru Educație organizează o audiere publică pe tema formării inițiale a cadrelor didactice, la care sunt invitați să participe toți actorii interesați. „Vom solicita repetat decizii care să încurajeze intrări de profesori de calitate în sistem. România are nevoie de profesori competenți, motivați, autonomi, respectați și încurajați să învețe. Concluziile dezbaterilor vor fi centralizate şi vor constitui fundamentul pentru propunerile viitoare de modificare legislativă în domeniul educaţiei”, declară Daniela Vişoianu, preşedinta Federaţiei Coaliţia pentru Educaţie.

Ultima modificare in data de :2016-04-07
Detaliile noului plan-cadru pentru Învățământul gimnazial

TAGURI: coalitia pentru educatie, plan-cadru, ministerul educatiei nationale

Besliu Servicii Funerare Brasov este o afacere de familie. Promisiunea noastra este aceea de a fi alaturi de fiecare familie si de fiecare persoana pentru a trece peste momentele grele, pentru ca timpul si atentia dumneavoastra sa fie acordate celor dragi.