2018-12-15 19:13


Cum obţinem despăgubiri pentru pierderea sau întârzierea bagajelor

 |  21:01
Cum obţinem despăgubiri pentru pierderea sau întârzierea bagajelor

Autorităţile europene se confruntă din ce în ce mai des cu reclamaţiile pasagerilor cărora companiile aeriene le pierd, le rătăcesc sau le întârzie bagajele. Potrivit datelor oficiale, o reclamaţie din 10 este legată de pierderea bagajelor. Centrul European al Consumatorilor - ECC Romania te sfătuieşte ce să faci atunci când pleci în vacanţă şi rămâi fără bagaje în aeroport. Sau când vii acasă şi ţi s-au pierdut amintirile din călătorie.

Din fericire, legislaţia europeană ne ajută să primim despăgubiri în cazul în care ni se pierd bagajele. Dar pentru asta, trebuie să ştim exact ce trebuie să facem. Regulamentul 889/2002 al Parlamentului European şi al Consiliului impune operatorilor de transport aerian comunitari aplicarea Convenţiei de la Montreal din 1999 în privinţa transportului aerian de pasageri şi bunuri.

Pasagerii trebuie să completeze şi să depună imediat o reclamaţie vizând bagajul întârziat la serviciul specializat din cadrul aeroportului. O copie a acestui document având un număr de înregistrare trebuie păstrată de pasager. După depunerea reclamaţiei, operatorul de transport aerian vizat trebuie anunţat în termen de maxim 7 zile. Dacă transportatorul recunoaşte pierderea unui bagaj înregistrat sau un bagaj înregistrat nu a sosit la destinaţie în termen de 21 de zile de la data la care ar fi trebuit să sosească, pasagerul este îndreptăţit să solicite compensaţii.

Procedură

Convenţia de la Montreal stabileşte că operatorul de transport aerian răspunde pentru daunele suferite de pasageri din cauza distrugerii, deteriorării sau întârzierii bagajului. Din păcate, prin Convenţie nu este reglementată o procedură de stabilire şi acoperire a daunelor provocate în aceste situaţii, ci numai o limită de răspundere a transportatorului aerian de maximum 1000 DST (Drepturi Speciale de Tragere), aproximativ 4.500 de lei. În practică operatorul de transport aerian este cel care stabileşte valoarea despăgubirilor, în principiu pe baza documentelor anexate de pasageri.

În cazul întârzierii bagajelor, operatorii de transport aerian fie pun la dispoziţia pasagerilor o sumă de bani pentru produse de strictă necesitate (igienă şi îngrijire personală etc.), fie rambursează pasagerilor sumele plătite pentru produse de strictă necesitate, pe baza documentelor anexate la reclamaţie (PIR-Property Irregularity Report, bilete, tichete de îmbarcare - boarding pass, listă a obiectelor din bagaj însoţită de documente doveditoare).

În cazul în care pasagerii nu sunt mulţumiţi de valoarea despăgubirilor, iar încercările de soluţionare a problemei fie pe cale amiabilă, fie prin intermediul unor organisme de soluţionare alternativă a disputelor (ADR) nu dau rezultat, se pot adresa instanţei de judecată, care va face o evaluare a daunelor suferite de pasageri.

Nici în cazul pierderii bagajelor, ca şi în situaţia în care acestea sunt distruse, deteriorate sau întârziate, nu există o procedură de stabilire şi acordare a despăgubirilor, ci doar o limită de răspundere a transportatorului aerian de maximum 1000 DST (Drepturi Speciale de Tragere), aproximativ 4.500 lei.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-05-19

TAGURI: despagubiri, bagaje, calatori, pasageri, pierdere, intarziere, reclamatii
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


MARIANA
20 Mai 2015

Foarte multi oameni s-au convins de seriozitatea noastra! NU este necesara niciun fel de experienta! Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul ”Info” la adresa de email:mariana.mitru@gmail.com
Random image



Ultimele stiri






loading...