2016-12-10 22:41

SOCIAL


Dezvoltarea magazinelor online, sabotată de legislaţie

 |  16:53
Dezvoltarea magazinelor online, sabotată de legislaţie
În mult prea tulburatul mediu de afaceri românesc,sufocat de taxe, biruri și impozite, mediu în care întreprinzătorii nu știu ce îipaște de la o zi la alta, deschiderea unei afaceri în lumea virtuală pare ogură de aer binevenită. Administrarea unui magazin, a conturilor bancare,listei de furnizori şi clienți din fața monitorului ar trebui să reprezinte unprocedeu simplu, în pas cu timpurile moderne pe care le trăim și spre care seîndreaptă inerent întreaga omenire. Cu pași mai mari… sau poticniți.

Din culisele afacerilor online

Atâtpentru patron, cât și pentru angajat și, nu în ultimul rând pentru client, lucrurilear trebui să fie clare, iar mersul unei asemenea întreprinderi să fie acceleratși de potențialul tehnic de care dispune firma și abilitățile celor care seocupă de impunerea ei. Valentin Mănescu, project manager la Webecom se ocupă deani buni de realizarea magazinelor online. „Deschiderea unui magazin online nueste un proces foarte simplu pentru un mic întreprinzător. Acesta, pe lângăfaptul ca trebuie să lupte cu o concurență puternică și, de cele mai multe ori,inteligentă, mai trebuie să înfrunte și piedici birocratice. De mult timp ampercepția că mediul legislativ inhibă dezvoltarea vânzărilor online, aceastăatitudine ajutând hipermarketurile să-și susțină cota de piață. Oriceîntreprinzător care atacă piața online ar trebui să știe ca legea îl vaobliga să accepte returnarea produselor în 10 zile fără să fie necesar un motivîntemeiat din partea beneficiarului”, spune V. Mănescu. ”Se pare, însă, că șiaceastă lege va fi modificată în curând, la nivel comunitar, termenulextinzându-se la o lună.

Ceicare deschid un magazin virtual trebuie să obțină un cod CAEN special pentruvânzare pe internet, chiar dacă au deja un astfel de cod în obiectul deactivitate al firmei, pentru vânzările obișnuite. Acest „cod pentru net” nicimăcar nu specifică dacă vinzi chiloți, acadele pe băţsau casetofoane.

Statul, promovat în motoarele de căutare pe baniiparticularilor

Autoritatea Naționalăpentru Protecția Consumatorului (ANPC) solicită un link obligatoriu de pe primapagină a fiecărui magazin online. Existența acestui link oferă însă respectiveiautorități o vizibilitate mult mai mare în Google. Drept urmare, comercianțiionline sunt forțați să promoveze o autoritate a statului care, de multe ori, nuacționează corespunzător pentru un mediu de afaceri corect. Conform Legiicomerțului electronic, fiecare magazin online trebuie să afișeze datele deidentificare ale firmei care operează serviciile de comerț online. Înrealitate, există numeroase persoane fizice care vând ceva pe internet, fără afi reprezentate de o persoană juridică. Și, de multe ori, aceste afaceri sedovedesc a fi adevărate „țepe”.

Întreprinzătoriicorecți au de suferit, deoarece consumatorul caută cel mai mic preț, ce poatefi susținut mai ușor dacă nu se plătesc impozitele pentru veniturile realizate.Dacă Fiscul ar dori să ia măsuri, ar putea extraordinar de ușor să identificesite-urile de vânzări online care fac evaziune fiscală. Dar Fiscul are altetreburi…

Dateprotejate și nu prea…

Un alt pas pe care trebuie să-l facă proprietarii demagazine virtuale este înscrierea la „DataProtection.ro” (Autoritatea Naționalăde Supraveghere a datelor cu caracter personal). Declarația ce trebuiecompletată este foarte amănunțită și multe dintre elemente solicitate nu aunici o legătură cu procesul de prelucrare a datelor pe care un magazin onlinele execută. Mai mult, notificarea nu poate fi completată decât de pe InternetExplorer (browserul care a plătit la nivel european daune imense din cauzapoziției de monopol). Datele sunt atât de bine „protejate” încât aproapeoricine poate achiziționa un CD cu 2 milioane de adrese de e-mail pentru a face„spam”.

Valentin Mănescu crede că, în ciuda acestor piedici,comerțul online se dezvoltă: „Valoarea acestei activități stă în oameniicapabili și competenți care au ales să activeze în una din cele mai curate zoneale economiei românești. Aceștia sunt conștienți că seriozitatea și inovațiasunt elemente esențiale ca mica lor afacere să se dezvolte până în momentul încare va avea o poziție importantă în mintea clienților.”

La ora actuală, în Trafic.ro se află înscrise mai mult de2.000 de magazine virtuale românești. Din cauza introducerii taxei anuale peacest site de analiză, mulți aleg utilizarea unor alte sisteme de monitorizare,mai avansate, cum ar fi Google Analytics, aceasta fiind și opțiunea a peste 60%din clienții Webecom. Astfel, se pare că numărul magazinelor virtuale de la noise apropie, în realitate, de 5.000.

Avantajelecumpărăturilor pe net

Dincolo decomoditatea de a face astfel de cumpărături printr-un simplu click din fațacalculatorului, iar marfa să-ți fie livrată acasă, mai există și alte avantaje.În multe magazine virtuale se găsesc mărfuri de calitate, care nu se mai aflăpe rafturile hipermarketurilor, întrucât marii retaileri nu-și mai permit săinvestească sume mari în stocuri de calitate. În plus, preţul unui produs este,de cele mai multe ori mai mic cu cel puțin 10% într-un magazin online, chiardacă includem și taxa de livrare. Există și date care arată că tot mai mulțiromâni preferă astfel de magazine, cel puțin în privința celor achitate cucardul. Conform RomCard, în 2010 a existat o creștere a valorii tranzacțiilorcu 38% față de anul precedent. Românii au cheltuit, plătind cu cardul, peste127.8 milioane de euro. Valoarea medie a unei tranzacții a scăzut de la 79 eurola 58 euro, fiind o dovadă că românii încep să folosească acest mijloc de platăîn mod uzual. Pe de altă parte, în 2011, Gecad ePayment estimează că tendințade creștere a tranzacțiilor online se va menține la un nivel similar cu 2010.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639243-08-05



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image