2018-07-21 07:01


Dispută între autorităţile de transport urban cu activitate similară: Sorin Oprescu vs Ioan Rus

 |  21:01
Dispută între autorităţile de transport urban cu activitate similară: Sorin Oprescu vs Ioan Rus
P24

Plagiat, lipsă de inspiraţie sau intenţie? Întrebările se pun când se citeşte titulatura dată de primarul general, Sorin Oprescu, noii Asociaţii de Transport Metropolitan Bucureşti (ATMB), aprobată recent de Consiliul General. Aceasta în condiţiile în care la Ministerul Transporturilor există de peste patru ani Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti (AMTB). Disputa este veche, noutatea este că, prin Statutul ATMB, Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei, şi Marian Petrache, preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, îşi asigură conducerea noii instituţii pentru un mandat de patru ani.

De peste patru ani, Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti (AMTB), aflată în coordonarea Ministerului Transporturilor, visează frumos şi ne serveşte din când în când poveşti SF de management. Motivele pentru care aceasta nu funcţionează încă sunt multe, iar interesele sunt prea mari ca să poată fi rezolvate în doar câţiva ani. A trebuit ca UEFA să critice infrastructura românească de transport şi să ne ameninţe cu radierea din calendarul fotbalistic european din 2020 din cauza conexiunii proaste pe care o are Arena Naţională cu Aeroportul Otopeni. În acest context, primarul general, Sorin Oprescu, a afirmat că va construi o cale ferată (la suprafaţă, suspendată sau subterană) pentru a nu pierde ocazia desfăşurării la Bucureşti a patru meciuri din Campionatul European. Iniţiativa lui Oprescu poartă şi un interes, cum e şi firesc. Pentru cel puţin patru ani, el şi-a adjudecat prin Statut conducerea Asociaţiei de Transport Metropolitan Bucureşti (ATMB). Edilul va fi secondat de Marian Petreche, preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, pentru acelaşi interval de timp. Nu trebuie uitat că şi instituţia coordonată de Ministerul Transporturilor s-a înfiinţat în 2011 tot la presiunea instituţiilor internaţionale, mai ales a celor financiare, deoarece un sistem integrat de transport metropolitan costă mult.

Justificarea expunerii de motive

„Ţinând cont de situaţia actuală în care se efectuează transportul public de persoane în regiunea Bucureşti-Ilfov, precum şi de necesitatea realizării unui sistem de transport integrat în regiune, un număr important de reprezentanţi ai unităţilor administrativ-teritoriale din judeţul Ilfov şi-a exprimat intenţia ca acestea să coopereze şi să se asocieze în conformitate cu prevederile Legii nr. 215/2001 a administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, ale OG nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare şi ale HG nr. 855/2008 pentru aprobarea actului constitutiv-cadru şi a statutului-cadru ale asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate serviciile de utilităţi publice. În acest sens, a fost semnată de către toţi participanţii prezenţi la şedinţa din data de 16.04.2015 o declaraţie de intenţie privind înfiinţarea Asociaţiei de Transport Metropolitan Bucureşti”, se menţionează în expunerea de motive semnată de primarul general Sorin Oprescu. În continuare, edilul îşi deconspiră supărarea şi arată cu degetul către ministrul Transporturilor: „Autorităţile centrale cu atribuţii în transportul local continuă procesul de ignorare totală a administraţiilor publice locale deşi conform tuturor actelor normative acestea sunt singurele autorităţi responsabile pentru serviciile publice de transport şi au competenţe exclusive în acest domeniu (…)”. Pentru că nu “ieşea” nimic din afacerea sistemului integrat de transport, s-a trecut la fapte: Statutul Asociaţiei de Transport Metropolitan Bucureşti (ATMB).

Afacerea ATMB

Prin Statut, ATMB devine o afacere personală a lui Sorin Oprescu şi Marian Petrache. Cei doi s-au autointitulat oficial şefi. „Consiliul Director este format din 9 (nouă) membri, aleşi prin vot secret de Adunarea Generală, după cum urmează: 5 (cinci) membri la propunerea Municipiului Bucureşti, dintre care unul va fi primarul general sau împuternicitul acestuia, 4 (patru) membri la propunerea Judeţului Ilfov şi a unităţilor administrativ-teritoriale membre ale Judeţului Ilfov, dintre care unul va fi preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov sau împuternicitul acestuia”, se menţionează la art. 25 din Statutul ATMB. Apoi, încep excepţiile de la Statut pentru primii patru ani: „Consiliul Director este condus de preşedintele Asociaţiei şi vicepreşedintele Asociaţiei, numiţi de Adunarea Generală, cu excepţia primului mandat de 4 (patru) ani, când preşedinte va fi primarul general al Capitalei, dl. prof. dr. Sorin Mircea Oprescu, iar vicepreşedinte va fi preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, dl. Marian Petrache”.

Cauzele conflictului

Pe hârtie, planurile unui sistem integrat de transport metropolitan arată bine şi este demn de o capitală europeană. Cum nimic nu este perfect, Oprescu şi Petrache au găsit hiba proiectului de la Transporturi, căruia îi reproşează că sunt localităţi apropiate Capitalei, dar din punct de vedere administrativ sunt în afara metropolei, care ar urma să nu facă parte din sistemul integrat. În fapt, contrele au venit de la Sorin Oprescu şi de la “baronimea” din Ilfov, interesată direct de menţinerea în funcţiune a sistemului de transport privat cu microbuzele. Afacerea dintre Oprescu şi Petrache nu prea are sorţi de izbândă, deoarece transportul metropolitan include şi trenurile de tip navetă, care ţin de Transporturi. În plus, Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti nu a fost radiată şi nici interes nu are. Ambele instituţii pot atrage mulţi bani din fonduri europene, dar cineva trebuie să cedeze.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-05-11

TAGURI: sorin, oprescu, primar, general, ioan, rus, ministrul, transporturilor, marian, petreche, presedinte, consiliu, judetean, ilfov, transport, public, integrat





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


ANONIM
11 Mai 2015

ROMANIA TARA CONDUSA DE TAMPITI SI IMBECILI........................
CROCODILUL FLAMAND
11 Mai 2015

SAU DE POPANDAI JEFUITORI MOSSAD CARE FAC PE TAMPITII SI IMBECILII IN TIMP CE JEFUIESC MILIARDE DE EURO DIN BANCA NATIONALA CU COMPLICITATEA LUI 666ISARESCU666...SI GENERALII DE SECURITATE-TERORISTI PATITI CU PROCENTAJE DIN JAFURILE DE MILIARDE DE EURO
Random image



Ultimele stiri









Apa Nova

Besliu Servicii Funerare Brasov este o afacere de familie. Promisiunea noastra este aceea de a fi alaturi de fiecare familie si de fiecare persoana pentru a trece peste momentele grele, pentru ca timpul si atentia dumneavoastra sa fie acordate celor dragi.