2018-12-18 17:33


Drumul lung al cetăţenilor la informarea aleşilor locali

 |  18:02
Drumul lung al cetăţenilor la informarea aleşilor locali

Grupul de Iniţiativă Favorit cere autorităţilor locale să construiască un centru cultural pe terenul unde a funcţionat Cinamatograful Favorit. Un ultim demers pentru atingerea acestui ţel este avizul Consiliului General prin care Primăria Capitalei să dea în administrarea Sectorului 6 acest teren şi imobil. Planurile sunt executate, studiile de fezabilitatea la fel, dar nimeni nu ştie care este numărul total al consilierilor generali, pentru că site-ul PMB nu a fost actualizat.

La începutul lunii noiembrie, reprezentanții grupului Inițiativa Favorit au fost în audiență la Primăria Generală, pentru a cere reintroducerea pe ordinea zi, în prima ședință a Consilului General și pe o poziție prioritară, a proiectului de hotărâre. O altă solicitare a bucureştenilor a fost ca la următoarea şedinţă ordinară să participe un număr cât mai mare de consilieri ai Primăriei Bucureștiului, astfel încât să se întrunească cvorumul necesar validării proiectului de hotărâre respectiv. Ei au şi o petiție înaintată în acest sens. Povestea înregistrării petiţiilor este deosebit de interesantă. Ea relevă birocraţia şi reaua credinţă a unor funcţionari din Primăria Capitalei.

Primul act

Maria Trică, membru al Grupului Iniţiativa Favorit, ne-a relatat că prima petiţie a depus-o pe 22 septembrie 2015, adică după o săptămână de la instalarea primarului general interimar Ştefănel Marin, pe adresa afişată pe site-ul PMB, http://www.pmb.ro/contact/petitie/petitie.php

“Am primit număr de înregistrare, cred că într-un sistem automat,

1361087/22.09.2015. Aceeaşi petiţie am adresat-o şi consilierilor generali, de la care nu am primit niciun răspuns. După 30 de zile legale de aşteptare, am sunat la cabinetul primarului general interimar, număr afişat pe site-ul PMB, şi am vorbit cu doamna Carmen Ciuculescu, care s-a arătat deosebit de amabilă. Ea a căutat petiţia, după numărul de înregistrare comunicat de mine. Surpriză! Nu figura nicio petiţie către primar. Am întrebat dacă pot să trimit petiţia prin fax. Doamna Ciuculescu, la fel de amabilă, mi-a dat numărul. În aceeaşi zi, la interval de o oră, am trimis faxul, care a primit numărul de înregistrare 3928. Prin telefon, domana Ciuculescu m-a asigurat că faxul se află în mapa primarului”, a relatat pentru PUTEREA Maria Trică.

Actul al doilea

A doua petiţie a fost transmisă pe 3 noiembrie 2015, direct pe adreasa de

mail a primarului, dat de doamna Ciuculescu, nu pe cea de pe site-ul PMB şi prin fax, ca să nu se repete povestea “petiţiei pierdute”. “De asemenea, am trimis petiţia prin mail şi consilierilor generali. Am primit un răspuns de susţinere de la un singur consilier general. Am crezut că totul este OK, dar, surpriză. Faxul nu mai putea să obţină număr de înregistrare direct de la cabinetul primarului, aşa cum s-a-ntamplat cu prima petiţie”, continuă Maria Trică. De această dată, regula era schimbată. “Atât petiţia trimisă pe adresa de mail a primarului, cât şi faxul trebuiau să fie trimise la registratură. Domna Ciuculescu mi-a comunicat că, între timp, s-a schimbat procedura de înregistrare şi tot ceea ce primeşte primarul general (mail sau fax) nu se mai înregistrază la cabinet, ci sunt trimise la registratură. Şi uite aşa, a doua petiţie din 3 noiembrie a primit acelaşi număr de înregistrare, dar cu data de 6 noiembrie 2015 şi anume nr. 1372411/6.11.2015”, continuă Maria Trică. Surprizele nu s-au oprit aici. În răspunsul Primăriei, se menţionează că “Urmare a adresei dumneavoastră, înregistrată la PMB cu nr. 1371616/04.11.2015”, adică diferit de cel comunicat de secretară. Aşa se face că a doua petiţie are două numere de înregistrare.

Epilog

“Ne-am gândit să înregistrăm petiţiile adresate primarului general interimar şi consilierilor generali şi la registratura PMB. Dar,

Surpriză, aceasta se află la Cişmigiu. Un alt coleg din grup s-a dus

Să le înregistreze. Doamna de la registratură nu vroia să înregistreze petiţiile pe motiv că acestea nu erau adresata unor servicii din primărie, ci erau adresate primarului general interimar şi consilierilor generali. În cele din urmă, cu multe insistenţe a reuşit”, spune Maria Trică.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-11-22

TAGURI: petitii, traseu, cetateni, alesi locali
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






loading...