2016-12-08 18:08

SOCIAL


După exemplul medicilor. Părinţii solicită ca profesorii să-şi facă asigurări de malpraxis

 |  16:37
După exemplul medicilor. Părinţii solicită ca profesorii să-şi facă asigurări de malpraxis

Mai mulţi părinţi solicită MinisteruluiEducaţiei să oblige profesorii să-şi facă, după modelul medicilor, asigurări demalpraxis. Motivul acestei cereri are drept cauză înmulţirea actelor de violenţăasupra elevilor şi a pedepselor aplicate de către cadrele didactice. Dezbatereape această temă a repus în atenţie problema disciplinei din şcoli.

”Ar trebui şi profesorii să aibă asigurarede malpraxis, ca la medici, să plătească atunci când aduc traume psihice,fizice copiilor nevinovaţi, intenţionat. Ministerul ar putea să facă sondaje şisă ia măsurile de rigoare: câţi elevi fac terapie la psiholog din cauzacadrelor! Din păcate, e o realitate”, este cererea unui grup de părinţi, mulţidintre ei chiar cadre didactice, făcută public pe site-ul Ministerului Educaţiei.”Consider că o asemenea iniţiativă este inutilă. Mai întâi, ar trebui să seaplice legea împotriva celor care încalcă drepturile copiilor. Din nefericire,sancţiunile pe linie de educaţie nu sunt explicite. Când am făcut propuneripentru penalizarea părinţilor, am considerat că acest lucru nu este benefic, nuîndreaptă lucrurile, în condiţiile în care nu toţi părinţii ar putea să suporteeventualele amenzi. Din punctul nostru de vedere, este important ca sancţiunilesă fie explicite nu numai pentru cadrele didactice şi şcoli, ci şi pentruMinisterul Educaţiei, atunci când instituţia tutelară nu gestionează cumtrebuie politicile educaţionale. În consecinţă, introducerea autorizaţiei demalpraxis este inoportună”, ne-a declarat Mihaela Gunea, preşedintele FederaţieiNaţionale a Asociaţiilor de Părinţi. La rândul său, directorul adjunct al Şcoliinr. 197 din Bucureşti, Sergiu Gârleşteanu, consideră această iniţiativă ”oprostie. În primul rând, acte de violenţă se întâmplă rar şi accidental. În aldoilea rând, există regulamente de funcţionare şi organizare a unităţilor deînvăţământ, regulamente de ordine interioară, şi toate acestea trebuierespectate şi aplicate întocmai”.

Programele şcolare învechite distrug creativitatea

Dezbaterea pe această temă a relansatproblemele delicate privind asigurarea disciplinei în unităţile de învăţământ.”Eu cred că disciplina este una dintre motivaţii pentru progres şi performanţă.Consider că se poate disciplina un elev prin metode pozitive, şi nu prinpedepse. Există disciplinare fără pedeapsă. De multe ori, pedeapsa creeazăatitudini de mânie care aduc mai mult conflict. Disciplina trebuie să-i îndrumepe elevi, oferindu-le consecinţe logice şi realiste. Oare câţi părinţi şiprofesori ţin cont de acestea şi au timp şi consecvenţă în acţiunile lor?”,ne-a declarat Iuliana Martin, profesor de religie la Şcoala nr. 197 dinCapitală. Pentru a preveni indisciplina din şcoli, pentru a nu lăsa elevilortimp de plictiseală, permanente momente de dezinteres faţă de şcoală şi, înspecial, faţă de unele discipline, este nevoie ca programele şcolare să fiemult mai flexibile şi să permită cadrelor didactice să aplice metode pedagogicecare să-i atragă pe copii. ”Toată atitudinea vină-pedeapsă este greşită.Educatorii trebuie să ştie cum să canalizeze energia copiilor către activităţiatractive. Toţi am fost copii şi ştim că matematica (de exemplu) ne dădeafurnicături în tălpi pentru că e atât de abstractă, încât ne pierdeam interesulimediat. Metodele de predare trebuie să se schimbe, în aşa fel încât să ţinăcopilul interesat”, este opinia unui părinte, consemnată pe site-ulMinisterului Educaţiei. Mai mult, în opinia sa, consideră că ”şi părinţii aupartea lor de responsabilitate. Dacă metodele şcolare nu sunt prelungite acasă,în timp se pierd. Nu aş vorbi de disciplină. Din experienţă ştiu că disciplinaproduce refulări pe alte părţi, pentru că este o presiune. Creativitatea se vaascunde şi va refula în activităţi care poate nu vor fi pe placul şcolii şipărinţilor. Sau, mai bine zis, de cele mai multe ori”.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638939-02-04



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image