2016-12-09 19:47

SOCIAL


Edilii locali, în permanentă campanie electorală. Primarii îşi fac reclamă pe imobile, autobuze, bănci, jardiniere şi... coşuri de gunoi

 |  19:05
Edilii locali, în permanentă campanie electorală. Primarii îşi fac reclamă pe imobile, autobuze, bănci, jardiniere şi... coşuri de gunoi
Deşi până laalegerile locale mai sunt vreo doi ani, edilii îşi postează numele pe autobuzele,băncile, jardinierele sau chiar pe tomberoanele din oraşele pe care lepăstoresc, pentru a atrage simpatia alegătorilor. Spre deosebire de statelecivilizate din Europa, în România, legislaţia permite politicienilor să-şi facăreclamă în afara campaniei electorale.Totmai mulţi primari ţin să-şi posteze numele pe toate gardurile pentru a atragesimpatia alegătorilor. Dacă numele lor de „ctitori” pe diverse imobile sau peautobuze nu mai reprezintă de mult o surpriză, mai nou, edilii au ajuns săpersonalizeze chiar şi băncile sau tomberoanele. Un astfel de exemplu seregăseşte în municipiul Târgovişte, unde primarul Gabriel Boriga (PDL) s-asemnat pe autobuzele regiei locale de transport public, pe băncile din parcurişi chiar pe coşurile de gunoi din oraş. Spre deosebire de alţi edili, primarulTârgoviştei a ţinut şi la culorile partidului din care face parte. Astfel,mijloacele de transport în comun şi elementele de mobilier urban suntportocalii, iar numele „Gabriel Boriga” este scris cu vopsea albastră.

Mazăre,primul primar care a „personalizat”autobuzele

Unuldintre primii adepţi ai modei autobuzelor personalizate este primarulConstanţei, Radu Mazăre. În Capitală, edilii s-au mulţumit să treacă doarnumele instituţiei conduse pe bănci, jardiniere sau coşuri de gunoi şi nu auţinut la culorile de partid.

Primarulsectorului 1 din Capitală, liberalul Andrei Chiliman, se află la rândul săuîntr-o permanentă campanie electorală. Edilul sectorului 1 se semnează pe toateblocurile reabilitate termic şi împarte “reviste” despre activitatea sa în cutiile poştale,de fapt broşuri electorale tipărite pe banii cetăţenilor.

Niciprimarul Liviu Negoiţă nu a omis să informeze cetăţenii că locurile de joacăpentru copii amenajate pe raza sectorului 3 au fost realizate cu “bunăvoinţa”sa. Coincidenţă sau nu, firma care a câştigat toate licitaţiile pentruconstruirea locurilor de joacă din sectorului 3 este SC AB Construct SRL Buzău, care, potrivitconsilierilor locali, ar aparţine deputatului PDL Cezar Preda.

Sociologiisusţin că metoda „numelui pe toate gardurile” chiar are rezultate. „Este omodalitate de a atrage simpatia alegătorilor. Tot observând aceste mesaje,numele primarului rămâne în memoria oamenilor. Chiar dacă oamenii nu acordămare atenţie acestor mesaje, ele rămân întipărite la nivel psihologic. Chiar şiaceste înscrisuri de pe tomberoane îşi ating scopul. Oamenii înţeleg căprimarul face ceva pentru ei, pentru curăţenia oraşului. Este o modalitate dea-ţi face campanie în afara campaniei electorale. În alte ţări europene acestlucru nu se întâmplă. Acolo există o legislaţie ce reglementează condiţiile deorganizare a campaniilor”, ne-a declarat Alfred Bulai, expert în sociologie încadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative.

Alţisociologi cred că metoda folosită de primari este specifică perioadei comuniste.“Aceste informaţii au un mesaj subliminal.Depinde însă cu ce este asociat numele primarului. Dacă apare numele acestuiape maşina de gunoi şi deşeurile nu sunt colectate aşa cum ar trebui, oameniivor considera că sunt minţiţi. «Principiul repetiţiei, principiul morţii»spunea Freud. Această repetare excesivă a mesajelor poate avea un efectnegativ. Să nu uităm că şi Ceauşescu îşi posta numele peste tot. Ceea ce facunii primari de astăzi este specific marilor lideri comunişti”,ne-a declarat psihologul Hanibal Dumitraşcu.

Primariisunt într-o continuă campanie electorală, pentru că legislaţia din Româniapermite acest lucru. “Nu am văzutprin Paris mesaje de tipul «parc amenajat din cauza primarului X». Şi lavestici însă, primarii îşi fac reclamă participând la concerte sau alteevenimente publice. Legislaţia noastră nu reglementează şi nu interzice aceastămodalitate de postare a mesajelor electorale. Trebuie să ne întrebăm şi dacăaceste mesaje sunt realizate din bani publici sau cu ajutorul unor firme careatrag simpatia primarilor”, ne-aexplicat avocatul Gheorghe Piperea.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639237-02-04



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image