2016-12-04 14:22

SOCIAL


Enel îşi ţine clienţii în beznă

 |  21:00
Enel îşi ţine clienţii în beznă

Bucureştii Noi, Chitila, Giuleşti, Rahova-Alexandriei, zona Amurgului, Livezilor sunt doar câteva din cartierele bucureştene care se confruntă frecvent cu întreruperi ale energiei electrice. Mii de consumatori din Bucureşti, Giurgiu sau Ilfov stau şi câte 24 de ore în beznă, reprezentanţii Enel invocând vechimea reţelelor sau intemperiile. Pene de curent apar frecvent însă şi în Primăverii, acolo unde reţelele sunt mult mai noi.

Comisarii Protecţiei Consumatorilor sunt asaltaţi zilnic de sesizările românilor care rămân fără curent. Din păcate, nu pot face mare lucru. Mare parte a infrastructurii existente în zona Muntenia Sud se bazează pe tehnologia anilor 1960-1970, nefiind dimensionată corespunzător pentru cerinţele actuale de consum. Dacă adăugăm şi numeroasele improvizaţii, regăsite mai ales în cartierele mărginaşe, dar şi dezinteresul organelor responsabile, care nu au remediat situaţia timp de mai bine de 20 de ani, ne confruntăm cu sute de consumatori care rămân frecvent fără lumină, din cauza lucrărilor de reparaţii sau ale transformatoarelor şi cablurilor care cedează la prima pală de vânt sau ploaie mai serioasă. „Din reclamaţiile primite în Bucureşti, peste 40 la sută sunt pe întreruperile de curent. Singurul mod în care putem acţiona este să ne asigurăm că se respectă termenul maxim de remediere a avariilor (24 de ore) prevăzut în contracte, în cazul în care problemele apărute nu necesită mai mult timp pentru rezolvare”, spun reprezentanţii Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti-Ilfov. Oamenilor afectaţi nu le rămâne altceva de făcut decât să sesizeze aceste aspecte direct la Enel, întrucât comisarii OPC nu sunt specializaţi pentru soluţionarea problemelor de natură tehnică. Din păcate, consumatorii nu pot renunţa la serviciile ENEL, pentru că această companie este singura care distribuie energia electrică.

Fluctuaţiile de curent

O altă problemă frecventă sunt fluctuaţiile de curent din reţea, care pot duce la deteriorarea aparaturii electrocasnice existente în casă. Şi în acest caz, singurii la care puteţi apela sunt tot cei de la Enel. „Recomandăm consumatorilor să facă aceste sesizări direct la Enel, ei trebuie să acorde despăgubirile şi să determine dacă aparatele s-au stricat din cauza fluctuaţiilor de curent”, mai spun reprezentanţii Protecţiei Consumatorilor.

Potrivit legislaţiei româneşti (HG 1007/2004 - Regulamentul de Furnizare a Energiei Electrice) şi contractelor încheiate cu consumatorii casnici, furnizorul de energie electrică este obligat să plătească despăgubiri consumatorului, în cazul deteriorării unor receptoare electrice, în anumite condiţii. În primele şase luni ale anului, Enel Distribuţie Muntenia a acordat despăgubiri în 175 de cazuri în care deteriorarea aparatelor electrocasnice a survenit ca urmare a unor disfuncţionalităţi apărute în reţelele electrice. Numărul total de cereri de despăgubire primite în acest interval a fost de 371.

Cum se acordă despăgubirile pentru aparatura stricată

În cazul în care, din vina dovedită a furnizorului, în instalaţiile electrice au apărut tensiuni mai mari decât cele admise de normele tehnice în vigoare, se plătesc despăgubiri titularului de contract. Consumatorul trebuie să anunţe în scris furnizorul de energie electrică, în trei zile lucrătoare de la apariţia şocului de tensiune care a deteriorat aparatura electrocasnică. Dacă, în urma verificării, reiese că defecţiunile s-au produs din vina furnizorului, aparatura electrocasnică poate fi dusă la reparat. Consumatorul trebuie să prezinte furnizorului, în termen de 60 de zile de la apariţia şocului, chitanţele prin care să dovedească faptul că reparaţiile făcute la receptoarele electrocasnice deteriorate au fost făcute de o unitate autorizată să facă astfel de reparaţii, pentru a fi decontate. În situaţia în care un aparat electrocasnic nu mai poate fi reparat, clientul este despăgubit primind contravaloarea unui aparat nou care are caracteristici tehnice apropiate celui care s-a defectat.

În acest caz, consumatorul trebuie să prezinte o adresă - negaţie din partea unei unităţi specializate şi atestate în executarea unor astfel de lucrări de reparaţii şi factura de cumpărare.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639259-04-12



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

BOGDAN
06 Sep 2011

Niste nesimtiti!!!!!

Adauga un comentariu

Random image