2018-09-20 19:53


EXCLUSIV. Povestea blocului ţepuit de RADET. Service de termoficare - bani aruncaţi pe fereastră

 |  21:01
EXCLUSIV. Povestea blocului ţepuit de RADET. Service de termoficare - bani aruncaţi pe fereastră
P24

Locatarii dintr-un bloc din sectorul 2 al Capitalei au crezut că vor scăpa de probleme dacă vor încheia un contract de service cu RADET. Reaua voinţă a unor foşti şi actuali salariaţi şi birocraţia instituţiilor le fac viaţa un calvar oamenilor care plătesc lunar un abonament de întreţinere a instalaţiilor regiei de termoficare. În plus, există şi vârstnici pe care nu-i interesează dacă defecţiunile la instalaţiile lor produc neajunsuri altor vecini.

EXCLUSIV. Povestea blocului ţepuit de RADET. Service de termoficare - bani aruncaţi pe fereastră
zoom

Asociaţia de locatari din Bulevardul Ferdinand nr. 141 din sectorul 2 este printre puţinele din Bucureşti care deţine un abonament lunar de service cu RADET, prin care regia se obligă să remedieze orice avarie. În fapt, treburile merg mai greu. Daniel Smaranda caută ajutor de aproape trei săptămâni la RADET, după ce ţeava comună de alimentare a caloriferelor cu agent termic s-a fisurat între apartamentul său şi a vecinului de deasupra. Pereţii din jurul caloriferului sunt permanent uzi, iar aburul condensat s-a impregnat în mobilă, covoare şi haine. Disperat, după aproape trei săptămâni de stat pe drumuri, de cereri şi solicitări depuse pe la toate instituţiile subordonate autorităţii locale, omul a cerut ajutorul presei. “Mai întâi, m-am dus la asociaţie să cer ajutor. Nu ştiam unde să apelez, având în vedere că blocul are centrală proprie. Am aflat de acest abonament de service, că de blocul nostru răspunde un maistru angajat la RADET, pe care îl sunăm de câte ori se sparge o ţeavă. Numai că el ne-a spus că nu mai lucrează la regia de termoficare şi ne-a dat un număr de telefon al unui coleg, pe nume Eremia. L-am sunat şi pe acesta, dar ne-a spus că este bolnav şi nu poate să vină să lucreze. L-am întrebat ce trebuie să facem să rezolvăm problema, iar el ne-a îndrumat să sunăm la telverde. Am sunat şi acolo, dar ni s-a spus că nu este treaba lor să se ocupe de aşa ceva şi ne-a trimis la centrala RADET din Bulevardul Mărăşeşti. Acolo ni s-a spus să facem o cerere către sediul central. Am făcut-o, dar răspunsul îl primim în 30 de zile”, relatează pentru PUTEREA Dan Smaranda. Abia după demersul nostru jurnalistic, RADET a aflat despre contractul neonorat, semn că birocraţia din instituţie obstrucţionează demersurile oamenilor.

Reacţia RADET

Întrebaţi în cât timp sunt obligaţi reprezentanţii RADET să intervină la avariile reclamate de clienţi, ni s-a răspuns că nu există un termen. “Se intervine imediat”, ne-a răspuns biroul de presă al regiei de termoficare. Despre serviciile oferite de RADET în privinţa defecţiunilor apărute în blocuri sau apartamente nu ştie multă lume. Potrivit informaţiilor transmise, RADET are doar 54 de abonamente în Capitală din câteva mii de imobile. Asociaţia blocului care are 159 de apartamente plăteşte lunar 307,52 de lei pentru service. În cazul lui Daniel Smaranda a fost vorba de probleme de comunicare internă a RADET sau de rea voinţă din partea celor doi maiştri care nu au oferit informaţii corecte cu privire la demersurile care trebuie făcute pentru a se repara defecţiunea. Din fericire pentru regie, bucureşteanul nu are poliţă de asigurare în caz de incendiu, altfel RADET avea de plătit şi despăgubiri materiale.

Un necaz nu vine singur

În tot acest periplu pe la instituţii şi sedii ale RADET, bucureşteanul a mai păţit un necaz. A început să i se infiltreze apă la bucătărie tot de la vecinul de deasupra. Când s-a dus să-i spună ce a păţit a văzut că nu mai exista o scurgere a apei reziduale. Apa era colectată într-un butoi, iar mirosurile emanate se simţeau de la uşă. “Când l-am rugat să remedieze defecţiunea, mi-a spus că el este chiriaş la stat şi nu are voie să facă schimbări. Este vorba despre un sistem foarte vechi şi trebuie spart peretele să ajungem la instalaţie ca s-o reparăm. În acest caz, chiuveta nu mai poate fi remontată, iar el nu vrea să o schimbe din motivul pe care vi l-am spus. M-am oferit să plătesc eu reparaţia şi să-i cumpăr altă chiuvetă, dar a refuzat. M-am dus la primărie să întreb ce pot să fac, dar nu m-a ajutat nimeni. În cele din urmă m-am dus la AFI, unde plăteşte vecinul meu chiria. Aici el era cunoscut, semn că au mai fost reclamaţii înainte să mă mut eu în bloc. Trebuie să se implice cineva şi în chestiunea asta. Omul, vecinul meu, are peste 80 de ani. Lui trebuie să-i spui cu două zile înainte ce trebuie să facă, altfel refuză. Nu pot să-l oblig să-mi plătească mie reparaţiile cauzate de inundaţii, dar nici nu pot să stau cu pereţii uzi. Cred că tot RADET trebuie să intervină şi în acest caz, problema este că i-a intrat în cap că este chiriaş şi nu are voie să facă nimic. Dar nici AFI nu se deranjează să-l convingă că este obligaţia lui să permită efectuarea reparaţiilor şi să le şi plătească. Deranjul va fi mare când apa caldă şi căldura vor fi oprite câteva zile, dar altfel nu se poate”, explică Daniel Smaranda ajuns la capătul puterilor şi a răbdării.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-11-12

Documente:

TAGURI: radet, abonamente, service, contract
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri










Apa Nova

loading...