2016-12-04 20:38

SOCIAL

Fosile de dinozauri erbivori, de 68 de milioane de ani

Fosile de dinozauri erbivori, de 68 de milioane de ani

O echipă de cercetători din care face parte şi paleontologul clujean Matei Vremir a făcut câteva descoperiri senzaţionale în zona Sebeş, Alba.

Printre descoperirile echipei de cercetători se numără o specie nouă de dinozaur erbivor şi, mai important, ouăle şi cuibul unor păsări preistorice care au trăit în urmă cu 68 de milioane de ani. De asemenea, a fost descoperit un mic schelet de mamifer multituberculat care s-a păstrat parţial în umplutura unei vizuini. În plus, au fost descoperite resturi de la cel mai mare pterosaur (reptilă zburătoare), cu oase de la aripă având dimensiuni cu 25% mai mari decât altele descoperite până acum, în Statele Unite (Quatzatcoatlus northropi). Matei Vremir spune că anvergura aripilor specimenului de la Sebeş depăşea 13 m, cu 2-3 m peste limita calculată pentru capacitatea de a zbura. Matei Vremir spune cum dimensiunea aripilor pune problema eventualei existenţe a unei specii gigantice care îşi pierduse capacitatea de zbor şi care trăia în izolare pe luxurianta insulă Haţeg.

Din expediţia internaţională care a făcut recentele descoperiri de la Sebeş fac parte cercetători din Anglia (Gareth Dyke -Southampton şi Darren Neish - Porthsmouth), SUA (Steve Brusatte - New York) şi România (Zoltan Csiki - Bucureşti, Radu Totoianu - Sebeş, Matei Vremir - Cluj).

Ultima modificare in data de :639262-12-26