2016-12-10 18:40

SOCIAL


Funeriu îşi încalcă propria Lege a educaţiei. MECTS vrea clase de peste 35 de elevi

 |  18:36
Funeriu îşi încalcă propria Lege a educaţiei. MECTS vrea clase de peste 35 de elevi

Prin decizia de a comasa unităţile şcolare pentru a avea clase de peste 30de elevi, ministrul educaţiei, Daniel Funeriu, încalcă propria sa Lege aeducaţiei, pe care a lăudat-o necontenit. Experţii în psihologie avertizează cămăsura va diminua calitatea actului educaţional şi va da peste cap elevii care se pregătesc pentru examenele naţionale. România va ajunge lalimita maximă de elevi permisă în Uniunea Europeană. În momentul de faţă, numeroaseşcoli şi grădiniţe au depăşit dejanumărul maxim de copii ce pot fi înscrişi.

Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului,Daniel Petru Funeriu, a “ordonat” inspectoratelor şcolare să modifice repartizareaelevilor în unităţile de învăţământ, astfel încât toate clasele să fiealcătuite din numărul maxim de copii. Astfel, inspectoratele au trimis “recomandări” conducerilor unităţilor de învăţământ pentru a comasa clasele care au încomponenţă mai puţin de 30 de elevi. Această măsură va determina însă ocreştere a numărului maxim de elevi admişi într-o clasă (30 de elevi, în cazulşcolilor şi liceelor şi 25 de copii, în cazul grădiniţelor).

Decizia Ministerului Educaţiei va “îngreuna misiunea” elevilor care se pregătesc pentrutestele naţionale. La Şcoala Nr. 150 “Sf. Elefterie” din Capitală, deexemplu, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) doreşte să fie comasatedouă clase a VII-a. “Am depus o adresă laISMB prin care am explicat de ce cadrele didactice se împotrivesc acesteimăsuri. Clasa ce se doreşte comasată are 18 elevi prezenţi. Avem două clase, degermană-engleză şi de engleză-franceză. Nu putem comasa aceste două clase. Dacăse va aplica însă această măsură, vom avea clase de 33-34 de elevi. Acestea, încondiţiile în care nu vom mai permite înscrierea nici unui elev. Am primit orecomandare de la inspectorat. Sperăm, totuşi, ca problema să fie rezolvată”, ne-a declarat directorul Şcolii Nr. 150, Ştefan Oprea.

Reprezentanţii ISMB susţin însă că au respectat o “recomandare” a Ministerului Educaţiei, care doreşte ca toate clasele să aibă numărulmaxim de elevi.

Sindicatele din învăţământ susţin că aceasta este doarprima măsură impusă de ministrul educaţiei, Daniel Funeriu, urmând să fiecomasate şi unităţi şcolare întregi, în mod deosebit cele din mediul rural.Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) îl acuză pe Funeriu căîncalcă propria sa Lege a educaţiei. “Nu este nici o surpriză. Noi am anticipat acest lucru. Ministerul arebugetul pentru cheltuieli cu personalul redus şi este nevoit să facă economii.Nu se ţine cont de copii. În mod clar, calitatea actului educaţional va scădea.Aceste comasări de clase şi unităţi anunţă noi disponibilizări în învăţământ.Acest Guvern taie în continuare din Educaţie, un domeniu ce ar trebui să fieprioritar. Toate deciziile Guvernului au fost luate pe ascuns. Această deciziea ministerului încalcă chiar Legea educaţiei pe care Daniel Funeriu opromovează. Atât în actuala lege, cât şi viitoarea, numărul maxim de elevi estede 30. După această mărire a numărului de elevi, vom ajunge la limita maximădin UE. În Franţa sunt sub 25 de copii într-o clasă şi oamenii au ieşit înstradă pentru că Guvernul lor a dorit să mărească numărul elevilor cu unul saudoi”, ne-a declarat preşedintele FSLI, Simion Hăncescu.

Ne întoarcem la comunism

Experţii în psihologie susţin că mărirea numărului deelevi dintr-o clasă va diminua semnificativ calitatea actului educaţional. “Calitatea actului educaţional va fi afectată în modnegativ. Este cunoscut că un număr mai mare de elevi este mai greu decontrolat. Profesorul nu poate acorda aceeaşi atenţie unui număr mare de elevi.Ne întoarcem la sistemul educaţional de dinainte de ’90, când clasele erau formate din 35-40 de elevi.Schimbarea profesorilor şi a colectivului îi va afecta pe elevi. Este adevăratcă există adaptabilitate. Totuşi, nu trebuie realizate astfel de schimbăriînaintea examenelor importante. Fiecare profesor are propriul stil de predare,iar elevii se pot adapta mai greu”, ne-a explicat psihologul Mihaela Săhlean.

Reprezentanţii părinţilor şcolarilor îl acuză pe ministrulFuneriu că se comportă ca un patron şi că nu ţine cont de copiii care învaţă însistemul care se află într-o permanentă schimbare. “Este, cu siguranţă, odecizie luată pentru îmbunătăţirea învăţământului. Cu cât sunt mai mulţi eleviîntr-o clasă, cu atât se predă mai uşor. (ironic) Nu mă miră că nu am fostanunţaţi. Domnul ministru Funeriu face exact cum a declarat. Se comportă, laconducerea Ministerului Educaţiei, ca un patron de firmă. Nu trebuie să ţinăcont de copii. Părinţii oricum nu au fost consultaţi niciodată”, ne-a declarat preşedintele Federaţiei Naţionale aAsociaţiilor de Părinţi – Învăţământ Preuniversitar, Mihaela Gună.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638951-09-28



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image