2018-11-15 04:37


GABRIELA FIREA vrea să mute autobuzele și bicicliștii pe linia de tramvai. Experții spun că există soluții mai bune pentru trafic

 |  09:43
GABRIELA FIREA vrea să mute autobuzele și bicicliștii pe linia de tramvai. Experții spun că există soluții mai bune pentru trafic

Edilul-șef al Capitalei a anunțat că va lua câteva măsuri, cu scopul de a fluidiza traficul. Primarul Gabriela Firea vrea ca pe linia de tramvai să se mute autobuzele, bicicliștii și salvările. Potrivit codului rutier, șoferii pot circula și ei pe linia de tramvai, dacă strada are doar două benzi. Primărița promite şi o serie de străpungeri, pasarele sau parcări în Bucureşti, fără să menţioneze şi când vor fi date în exploatare. Din păcate, aceste promisiuni au răsunat încă de la începutul mandatului şi puţine lucrări de infrastructură au fost finalizate.

Mulţi şoferi şi biciclişti nu văd însă cu ochi buni propunerea primăriței de a circula bicicliștii și autobuzele pe linia de tramvai. “Este o idee extrem de proastă. Nu mai pot circula nici tramvaiele, nici cicliştii cum trebuie”, a explicat un șofer. Primăria vrea să instaleze garduri inclusiv pe linia de tramvai 16, care circulă pe strada Lizeanu. Doar că şoferii vor avea o mică problemă. Strada este foarte îngustă, ei sunt nevoiţi să circule inclusiv pe linia de tramvai, astfel că, efectiv, nu vor mai avea acces pe acolo.

Şi pe liniile tramvaiului 1 din sectorul 1 şi 32 din sectorul 5 vor fi instalate garduri, care au împărţit şoferii în două. “E bine, cum e la Londra cu culoarul, unde nu intră nici pisica". “Sunt foarte frumoase, cu toată ironia de care pot da dovadă, şi în al doilea rând, nu ştiu cu ce eficientizează traficul.” Şeful Brigăzii Rutiere Bucureşti susţine că poliţia a avizat gardurile instalate deja. Nu ştie însă dacă instituţia va fi de acord cu benzile unice pe care vor circula autobuzele, ambulanțele sau bicicletele.

Ce măsuri ar trebui să ia Firea, potrivit experțiilor consultați de ziarul Puterea

Interzicerea virajului la stânga pe marile artere. Este o idee de proveninenţă americană, mai exact din New York, care la noi a fost propusă acum câţiva ani de Silviu Prigoană. Nimeni nu l-a ascultat, lucru explicabil, în contextul în care până atunci venise cu aberaţii ca transport public gratuit, idee preluată apoi de Gabriela Firea, care şi ea a abandonat-o.

Sistem feroviar de transport urban. Funcţionează foarte bine la Londra şi la Paris. Bucureştiul are o reţea de căi ferate abandonată, care ar putea fi utilizată pentru preluarea fluxurilor de călători. Sunt necesare investiţii minime, pentru că municipalitatea bucureşteană nu are fondurile de la Paris, pentru a duce şinele în subteran (RER). Un prim-pas fusese făcut la finele anului trecut, când Ministerul Transporturilor a anunţat introducerea de trenuri de călători pe partea de nord-vest a centurii feroviare. Cu toate că proiectul costa doar 200.000 de euro, el a fost însă sabotat de CNAIR, aşa cum a dezvăluit „România liberă“.

Taxă de acces în centrul oraşului. „Congestion tax“ funcţionează la Londra, unde şoferii care vor să intre în centrul oraşului trebuie să achite o taxă de 10 lire pe zi. Ideea (BU-vinieta) a fost avansată de fostul primar Adriean Videanu, care a abandonat-o însă după ce a fost pur şi simplu linşat de „presa independentă“.

Ridicarea autovehiculelor staţionate neregulamentar. Nu există zi în care RATB să nu anunţe că sunt tramvaie sau troleibuze blocate din cauza maşinilor parcate aiu-rea. Pe de altă parte, investiţii de zeci de milioane de euro, cum este Străpungerea Doamna Ghica – Chişinău, au devenit inutile, pentru că prima bandă, din cele două pe sens, este transformată în parcare.

Interzicerea parcării camioanelor, microbuzelor şi autocarelor pe domeniul public. Parcările publice, amenajate de primăriile de sector pe marginea marilor bulevarde, sunt blocate de vehicule de mare tonaj care, în mod normal, ar trebui parcate la autobază. Cadru legal există, însă niciun primar nu a făcut nimic până acum.

Montarea de garduri pe mijlocul principalelor artere. Măsura, aplicată în anumite zone din Londra, i-ar descuraja pe cei care blochea-ză traficul întorcând maşinile pe mijlocul bulevardelor, peste liniile de tramvai.

Aplicarea principiului „parcarea nu e gratis“. În nicio capitală europeană, parcarea nu este gratis. În Bucureşti, fiecare îşi lasă maşina pe unde-i tună, chiar şi în zone ca Piaţa Universităţii, unde sunt două parcări subterane cu plată.

În afară de aceste măsuri care pot fi implementate într-un timp extrem de scurt şi care nu presupun investiţii serioase, Primăria Capitalei şi Ministerul Transporturilor trebuie să mai acţioneze şi în alte direcţii. Este vorba de reînnoirea flotei RATB (ultimele tramvaie au fost cumpărate în anii ´80), extinderea reţelei de metrou, lărgirea Şoselei de Centură măcar la două benzi pe sens (London Orbital are porţiuni şi cu şase benzi pe sens) şi lista ar putea continua.  


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-01-05

TAGURI: gabriela firea, trafic, tramvai, autobuze, blocaj, biciclisti
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






loading...