2018-11-21 10:14


Guvernul SUSPENDĂ angajările în administrația publică

 |  18:00
Guvernul SUSPENDĂ angajările în administrația publică

Până la sfârșitul anului nu se vor mai face angajări în administrația publică centrală, potrivit unei ordonanțe de urgență puse în dezbatere de ministerul condus de Sevil Shhaideh.

„De la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe până la data de 31 decembrie 2017 se suspendă ocuparea prin concurs a posturilor vacante din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice, indiferent de modul de finanțare a acestora”, se arată în proiectul de ordonanță inițiat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.

Proiectul de ordonanță prevede și câteva excepții, domenii în care ar urma să se poată face angajări până la sfârșitul anului: sistemul judiciar, diplomație și atragerea de fonduri europene. Posturile de înalți funcționari publici nu sunt nici ele vizate de interdicție. De asemenea, pentru posturile pentru care s-au demarat deja procedurile vor fi continuate demersurile de angajare.

Proiectul de ordonanță va fi în dezbatere publică 10 zile.

Informații despre intențiile Guvernului Tudose de a îngheța numărul posturilor din administrația publică centrală au apărut încă de săptămâna trecută, imediat după învestirea Guvernului Tudose și aprobarea în Parlament a noului program de guvernare PSD-ALDE.

În perioada următoare va fi realizată o analiză, de către un comitet interministerial, în urma căreia să rezulte un inventar al instituțiilor și administrațiilor publice și necesarul de personal.

Comitetul, coordonat de prim-ministrul Tudose, va face și propuneri de măsuri pentru eficientizarea managementului resurselor umane din cadrul instituțiilor și administrațiilor publice.

Din Comitet vor face parte reprezentanți ai Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Finanțelor Publice, Ministerului Muncii, Ministerului Dezvoltării Regionale și Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.

Potrivit datelor Ministerului Finanțelor Publice, erau angajate la stat, în luna mai, aproape 1,2 milioane de persoane. Dintre acestea, 504.000 persoane lucrau în administrația publică centrală, iar 595.000 de persoane în administrația publică locală.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2017-07-06

TAGURI: guvern, angajari, administratia publica, sevil shhaideh
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


ANONIM
07 Iul 2017

Managementul public neperformant, “exercitat pe bijbite” sau "in interes personal ori de grup" trebuie inlocuit cu cel eficient si progresist. Este vremea când trebuie să ieşim urgent pe cale pasnica din această rutină politica, securistica, santajista, mocirloasa si paguboasa pentru destinul Romaniei. Deoarece s-a dovedit ca in Romania TRANZITIA si HOTIA sunt fara de SFARSIT si ca DEPOLITIZAREA functiei publice este un obiectiv fundamental vital, pentru a face loc performantei politicilor publice si reformei in administratia statului in vederea gestionarii riguroase a banului public si utilizarii cat mai eficiente a resurselor bugetare, este necesar ca, la nivel REPUBLICAN, sa se infiinteze un colectiv de lucru format din experti,INDEPENDENTI denumit “BIROUL NATIONAL pentru STUDIU BUGETAR” asemanator cu cel ce activeaza, de cand a inceput criza, in Marea Britanie, care sa optimizeze IN MOD EXIGENT EXISTENTA STRUCTURILOR STATULUI, organigramele, statele se functii, precum si repartizarea judicioasa a fondurilor publice disponibile in functie de prioritati obiective. Acest colectiv de lucru trebuie sa aiba doar scopuri de dezvoltare social-economica si sa cuprinda specialisti (auditori) din toate domeniile de functionare a statului si din sectorul privat (fara pretentii de plata) cu experienta dovedita, buna credinta, onoare, demnitate, putere de creatie si care sa manifeste multa stiinta si omenie in actiunile lor.
Random image



Ultimele stiri






loading...