2016-12-05 23:02

SOCIAL


Fără mânării cu medicamente

 |  21:00
Fără mânării cu medicamente

Asociaţia Română a Producătorilor Internaţionali de Medicamente (ARPIM) a elaborat un nou Cod de Etică în promovarea medicamentelor eliberate pe bază de reţetă. Acesta este unul aspru şi nu mai permite favorurile pe care companiile producătoare de medicamente şi medicii obişnuiau să şi le ofere reciproc.

Noile regelementări au intrat în vigoare de aproximativ o săptămână, iar prin implementarea lor, producătorii de medicamente vor avea intezis la „combinaţiile” pe care obişnuiau să le efectueze cu personalul medical. Mai precis, alegerea medicamentelor pentru prescrierea reţetelor se va face exclusiv pe baza nevoilor individuale de asistenţă medicală ale pacienţilor, a eficienţei şi siguranţei dovedite de fiecare produs.

Reglementări concrete

Medicii vor primi numai patru mostre de produs la cea mai redusă concentraţie, şi numai mostre din produse lansate pe piaţă în ultimii doi ani. Cadourile în valoare de 150 de lei, pe care producătorii de medicamente aveau voie să le ofere personalului medical cu ocazia sărbătorilor, sunt interzise în totalitate de acum. Totodată, a fost interzisă organizarea sau sponsorizarea de evenimente în afara ţării, cu excepţia vizitelor la laboratoare sau alte facilităţi ştiinţifice, sau dacă majoritatea participanţilor sunt străini. Un alt punct foarte important îl reprezintă interzicerea totală a organizării sau sponsorizării de evenimente la hoteluri de 5 stele, precum şi în locaţii renumite pentru facilităţile lor de divertisment, sportive sau pentru „extravaganţa” lor.

„Prin modificările aduse Codului de Etică, ARPIM doreşte să consolideze procesul de transformare a pieţei farmaceutice din România într-un mediu etic şi concurenţial, în care pacienţilor li se garantează accesul la cele mai bune terapii pentru afecţiunile de care suferă, fară suspiciunea corupţiei şi numai pe baza dovezilor ştiinţifice aduse de studiile clinice realizate pentru fiecare produs”, a declarat Cristian Luţan, director executiv adjunct al ARPIM.

28 de companii

Codul se aplică celor 28 de companii membre ale ARPIM care reprezintă aproximativ 70% din piaţa farmaceutică românească. Scopul acestuia este de a lămuri cadrul legislativ naţional, deficitar în această privinţă. Promovarea medicamentelor trebuie să se bazeze pe o atentă documentaţie ştiinţifică, să încurajeze utilizarea raţională a medicamentelor, precum şi să elimine orice stimulare incorectă a prescrierii de medicamente. Sancţiunile prevăzute de Codul Etic pot fi de la avertisment, amenzi până la excluderea din asociaţie.

Caz concret

Compania farmaceutică Johnson & Johnson a trebuit să plătească, la jumătatea acestui an, o amendă de 70 milioane de dolari pentru plăţile „improprii” făcute doctorilor din Grecia, Polonia şi România. Angajaţi ai unei subsidiare româneşti au mituit medicii salariaţi în sistemul de stat şi farmacişti pentru a prescrie produsele farmaceutice promovate activ de către companie. Profitul obţinut de J&J a fost de 3,5 milioane de dolari în perioada 2000-2007. Vânzările din România din 2010 au fost de 46 milioane de euro.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639269-01-14

TAGURI: cod- etic, producatori, medicamente, retete, medici, amenzi, cadouri, sponsorizare



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Îți place șprotul, dar nu știi să-l gătești? Iată 3 rețete ușoare! Șprotul este un pește de talie mică, din familie cu heringul, care trăieşte în apele... 20 Noi 2016 | (1)
Trei secrete pentru a fi în formă de sărbători Pe lângă cadouri, cu toții ne pregătim deja să punem pe listele de cumpărături alimentele pe... 02 Dec 2016 | (0)