2016-12-05 12:51

SOCIAL


Ipocrizia edililor de sector. În prag de referendum, ridicările de maşini s-au redus cu 50% în Capitală

 |  18:32
Ipocrizia edililor de sector. În prag de referendum, ridicările de maşini s-au redus cu 50% în Capitală

Aparent, apropierea datei referendumuluicu privire la administrarea Bucureştiului pare să-i fi determinat pe primariide sector să fie mai indulgenţi cu şoferii. În fapt însă, aceştia şi-au pus în„stand by” hingherii de maşini până trece referendumul, în încercarea de a-i„prosti” pe bucureşteni astfel încât aceştia să le gireze prin vot păstrareaputerii la nivelul sectoarelor şi, implicit, bugetele aferente. Depildă, în sectorul 1, condus de primarul Andrei Chiliman, în ultimele două luniau fost ridicate de trei ori mai puţine maşini decât într-o singură lună din2010. Potrivit Brigăzii de Poliţie Rutieră a Capitalei, înultima lună, numărul ridicărilor auto de pe străzile Bucureştiului s-aînjumătăţit.

Apropierea referendumului cu privire la LegeaCapitalei, propusă de PDL, prin care Bucureştiul ar fi administrat doar deprimarul general, a făcut ca numărul ridicărilor de maşini să scadă simţitor înultima lună. “Aici se ridicau maşinile cu sutele, dar de două săptămâni nu s-a mairidicat nici una”, ne-a declarat o locatară din zona Ştefan cel Mare, dinsectorul 2 al Capitalei.

Ridicările auto s-au rărit şi în sectorul 6. Dacă acumdouă luni se ridicau zeci de maşini ce ocupau trotuarele din zona PasajuluiLujerului, autorităţile locale nu mai “deranjează” şoferii care ocupă cuautoturismele spaţiul destinat pietonilor. “Ceva s-a întâmplat. Ridicau zeci de maşini zilnic de aici (strada Lujerului, la intersecţia cuBulevardul Iuliu Maniu, n.r.), dar acumnu mai ridică nici una. Or fi contestatoamenii sau... cine ştie? Se apropie şi referendumul ăsta. Or încerca şiprimarii de sector să atragă simpatia oamenilor, de teamă să nu rămână fără buget”,ne-a declarat Adrian, un locatar din sectorul 6.

Datele oferite de Brigada de Poliţie Rutieră (BPR) aMunicipiului Bucureşti arată că numărul ridicărilor auto s-a înjumătăţit,practic, în ultima lună. “În februarie s-a dispus ridicarea a 2.105 autoturismeparcate neregulamentar. În martie au fost ridicate 2.164 de maşini, iar înaprilie, 1.251 de maşini. Această reducere, în ultima lună, se datorează şifaptului că Ordonanţa 155/2010 trimite aceste servicii la Poliţia Locală. Acumeste o perioadă de tranziţie. Ei merg cu noi peteren”, ne-au declarat reprezentanţii Brigăzii de Poliţie Rutieră. Aceasta se ocupă de automobilelecare staţionează neregulamentar pe suprafaţa carosabilă, în timp ce trotuareleşi parcările dintre blocuri intră în atribuţiile Poliţiei Locale.

În sectorul 1, „higherii” şomează de două săptămâni

Sectorul 1 era cunoscut pentru numărul mare de maşinicare erau ridicate şi pentru taxele uriaşe de recuperare a acestora, pe caretrebuiau să le achite proprietarii (circa 800 de lei, n.r.). În ultima perioadă însă numărul automobilelor ridicate a scăzutsemnificativ. În ultimele două luni au fost ridicate mai puţine automobiledecât se ridicau anul trecut într-o singură lună în sectorul condus de primarulAndrei Chiliman (PNL). “211 maşini parcate neregulamentarau fost ridicate de la 1 martie şi până pe 30 aprilie”, ne-au declaratreprezentanţii Primăriei Sectorului 1. Acestea, în condiţiile în care, în primele 10 luni ale anului trecut, însectorul 1 au fost ridicate 6.331 de maşini (o medie de 633 de maşini pe lună,de aproximativ trei ori mai multe decât au fost ridicate, cumulat, în lunilemartie şi aprilie 2011), suma încasată de primăria condusă de Andrei Chilimanfiind de 1.266.200 de lei.

Numărul maşinilor ridicate, secret în sectorul 2

În sectorul 2 al Capitalei, administrat de primarul NeculaiOnţanu (UNPR), numărul automobilelor ridicate este ţinut secret. Reprezentanţiiadministraţiei locale ne-au trimis la firma Supercom SA care se ocupă deridicarea maşinilor de pe raza sectorului 2. Conducerea firmei particularesusţine însă că aceste date nu trebuie făcute publice. “Nu vă pot da acestedate. Nu sunt date publice”, ne-a spus unul dintre directorii Supercom SA.

Bucureştenii sunt chemaţiduminică, 19 iunie, la referendum. Ei vor trebui să răspundă prin „da” sau „nu” la 7 întrebări despre caremulţi au spus că sunt „ciudate”. Răspunsurile lor vor decide dacă Bucureştiulva fi în continuare administrat de un primar general şi 6 primari de sectoaresau dacă de acum încolo întregul oraş va fi gestionat doar de primarul general.

Sectorul 5 al Capitalei, condus de Marian Vanghelie(PSD), este singurul în care nu se ridică maşini.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639246-06-12



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

TEODOR
03 Mai 2011

Nu stiu daca are vreo legatura cu referendumul,dar aceasta situatie nu mai poate continua!Ridicarea de masini trebuie sa fie gestionata de Oprescu si Primaria Generala,nu de sectoare!

Adauga un comentariu

Random image