2016-12-05 14:35

SOCIAL


Liniile de noapte ar putea fi desfiinţate

 |  21:00
Liniile de noapte ar putea fi desfiinţate

Legea la Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) se aplică doar pentru angajaţii “de rând”. Măsura de eliminare a maşinilor de serviciu RATB, anunţată de directorul general, Adrian Criţ, nu îi afectează pe mai marii Regiei. În timp ce unii şoferi, care locuiesc în afara Bucureştiului, sunt nevoiţi să ajungă la serviciu “cum pot”, şefii RATB continuă să beneficieze de maşini de serviciu. Cel mai mare salariu plătit la finele anului trecut unui şofer RATB este de aproape 2.100 de lei pe lună, în timp ceun director de exploatare are un venit lunar net de 6.480 de lei.

“Şefii au maşini de serviciu. Nu îi acuz, din această cauză. Înţeleg că au de făcut deplasări urgente şi au nevoie de maşini. Noi întrebăm doar de ce nu avem şi noi aceleaşi drepturi. În urma negocierilor pe care le-am avut s-au modificat unele trasee de noapte, ca şi şoferii să poată ajungă acasă cu aceste autobuze. Sunt însă şoferii care vin din alte localităţi”, ne-a declarat preşedintele sindicatului STB Transloc RATB, Mircea Ionescu.

Sindicaliştii susţin că liniile de noapte RATB nu vor mai avea viaţă lungă. “Noi încercăm să introducem acest drept (n.r., de a avea maşină de serviciu) în contractul colectiv de muncă. Asta ar însemna în ianuarie. Dar, din informaţiile pe care le avem, aceste linii de noapte nu vor mai circula până în ianuarie. Nu prea au cerere. Au puţini călători”, ne-a mai explicat Ionescu.

Conducerea RATB susţine că liniile de noapte nu trebuie să fie rentabile. „Din punctul de vedere al imaginii municipalităţii şi al interesului bucureştenilor, aceste linii de noapte se justifică. Transportul public trebuie să se dezvolte. El are un caracter social fiind destinat cetăţenilor. Nu se pune problema rentabilităţii, pentru că orice om vrea să ajungă noaptea acasă”, ne-a declarat directorul RATB, Adrian Criţ. 

Decizia de introducere a curselor de noapte, venită la pachet cu desfiinţarea curselor care îi duceau şi îi aduceau pe şoferi, a stârnit protestele angajaţilor RATB. Pe 15 iulie, mai mulţi şoferi ai Regiei au declanşat grevă spontană, blocând linia tramvaiului 41 şi pe cea a autobuzului 102. Sute de bucureşteni au aşteptat sosirea mijloacelor de transport în comun. “În contractul de muncă nu există această prevedere (n.r., existenţa autobuzelor care să transporte şoferii la propriile locuinţe). A fost o înţelegere încetăţenită. Aveam trasee pe care mergea un singur şofer. Era o cheltuială mare şi inutilă. Şoferii pot să meargă cu ceilalţi călători, cu noile linii de noapte”, explica pentru ziarul “Puterea”, la acea dată, şeful RATB, Adrian Criţ.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639255-12-02



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

DANGALANGA
02 Aug 2011

Cursele de noapte vor fi scoase din cauza duplicitatii unor angajati ai Ratb,atat din conducerea regiei cat si simpli soferi.Astfel,soferii in loc sa se bucure de sporul de noapte,lucreaza ca taximetristi la negru,iar altii au chiar masini inchiriate catre aceste firme de taxiuri.Introducerea curselor de noapte le-a diminuat serioas incasarile extrasalariale,astfel cum sa fi suparat cand primesti de lucru,in timp ce altii se arunca de pe cladiri fiindca nu primesc de lucru?

Adauga un comentariu

Random image