2017-11-25 00:11


Lovitură pentru audiovizual. Parlamentul a interzis publicitatea pentru medicamente şi farmacii

 |  21:01
Lovitură pentru audiovizual. Parlamentul a interzis publicitatea pentru medicamente şi farmacii

O iniţiativă legislativă de toată jena a trecut de votul senatorilor. Proiectul aparţine senatorului UDMR Alexandru Vegh şi a fost depus în primăvara acestui an. Astfel, publicitatea explicită la televizor şi la radio pentru medicamente va fi interzisă, fiind permisă în alte medii la medicamente eliberate fără prescripţie medicală, cu aprobarea Agenţiei Naţionale a Medicamentului.

Propunerea legislativă, adoptată în plen cu 100 de voturi “pentru” şi şapte voturi “împotrivă”, a primit raport comun de respingere de la Comisia pentru cultură şi Comisa pentru sănătate publică pentru că iniţiativa “impune restricţii excesive şi nejustificate care încalcă dispoziţiile constituţionale şi, pe de altă parte, contravine unor directive europene”. Proiectul senatorului UDMR, Alexandru Vegh, stipulează că “pot face obiectul publicităţii destinate publicului larg, pe altă cale decât prin programe de televiziune/radiodifuziune, acele medicamente care prin compoziţia şi obiectivul lor sunt destinate şi concepute pentru a fi utilizate fără intervenţia unui medic în ceea ce priveşte diagnosticul, prescrierea sau urmărirea tratamentului, la nevoie cu recomandarea farmacistului”. Iniţiativa mai prevede interzicerea publicităţii pentru farmacii la televizor sau radio de natură a “induce ideea că farmacia respectivă reprezintă un model sau etalon pentru celelalte farmacii, precum şi publicitatea mascată la farmacii care reprezintă publicitate mascată la medicamente”. Potrivit proiectului de lege, sunt interzise comunicările comerciale pentru produsele şi tratamentele medicale.

Iniţiativa legislativă a fost adoptată tacit de Camera Deputaţilor, iar Senatul va transmite legea spre promulgare preşedintelui Klaus Iohannis.

În expunerea de motive depusă la Camera Deputaţilor, senatorul vorbeşte despre „influenţa negativă şi înşelătoare” pe care o au OTC-urile asupra populaţiei şi că pacienţii ar trebui să se adreseze medicului specialist atunci când prezintă simptomele unei boli.

„Dacă se doreşte o societate cu oameni sănătoşi, propun acestor entităţi să se reorienteze spre alte tipuri de reclame (efectele pozitive ale sportului, mişcarea, alimentaţia sănătoasă etc.) mai ales în condiţiile în care foarte mulţi, începând de la copii, zilnic petrec multe ore în faţa calculatorului. De unde credeţi că au apărut mulţi bolnavi de diabet şi cu preponderenţă în rândul copiilor? Credeţi că interzicerea reclamei îi va responsabiliza pe români să meargă mai des la medic în scopuri preventive, sau, dimpotrivă, lipsa mesajelor comerciale adresate îngrijirii sănătăţii îi va ţine şi mai departe de cabinetul medical?”, se întreabă senatorul UDMR la solicitarea PUTEREA.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-12-14

TAGURI: lovitura, audiovizual, udmr, alexandru vegh, publicitate, medicamente, farmacii



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






Apa Nova