2016-12-04 16:29

SOCIAL


Maşină unicat, vedetă la Bucureşti

 |  21:18

O maşină „star” şi primul automobil înmatriculat în Bucureşti sunt doar o parte dintre bijuteriile automatizate ce pot fi admirate la Muzeul Naţional de Istorie.

Ziarul „Puterea” vă prezintă o parte dintre „secretele” care se ascund în spatele maşinilor de legendă expuse la Muzeul Naţional de Istorie a României (MNIR).

O adevărată bijuterie pe patru roţi este automobilul EGO, produs în Germania în anul 1924, model 4/14, decapotabil, tip cabriolet, cu 4 locuri. Modelul este şi o adevărată vedetă de cinema. Automobilul a apărut în producţia românească „Restul e tăcere”  în regia lui Nae Caranfil, suma restaurării fiind suportată de firma care a produs filmul.Maşina a fost restaurată de inginerul . Din acest model au fost produse doar şapte exemplare. Se pare că în lume mai există doar un singur astfel de automobil, în afara celui expus la Muzeul Naţional de Istorie.

În România au fost două maşini EGO, una aparţinând colonelului Gheorghe Petraşcu, cel care a donat-o Muzeului din Tecuci.

Modelul expus la MNIR are o capacitate cilindrică de 1014 cmc/14 CP. Automobilul are o masă proprie de 720 de kilograme şi o masă totală de 1.015 kg. Cu lungime de 363 cm, lăţime 140 cm şi înălţime de 175 cm, modelul EGO este prevăzut cu două faruri, oglindă exterioară, claxon trompetă, extinctor.

Prima maşină înmatriculată în Bucureşti

Cel mai încărcat de istorie este modelul FN Herstal, produs de fabrica de armament cu acelaşi nume din Liege (Belgia), primul automobil înmatriculat în Bucureşti. Au fost produse 47 astfel de maşini, în anul 1900, din care cea cu nr. 40 a ajuns în Capitală. Proprietarul automobilului, aflat astăzi în colecţia MNIR, a fost George Bazil Assan, inginer şi explorator, primul român care a ajuns în regiunile arctice şi primul român care a făcut o călătorie în jurul lumii. În legătură cu înmatricularea automobilului său există o poveste cu iz de anecdotă: prinţul George Valentin Bibescu ar fi dorit ca el să primească nr. 1, însă acesta fiind deja „adjudecat”, Prefectura Poliţiei Capitalei a găsit o soluţie de compromis, astfel că automobilul lui Bibescu a primit numărul 0.

Automobilul - trăsură

Cel mai „bătrân” dintre automobilele expuse este un De Dion Bouton, datând din anul 1898, din colecţia Muzeului de Istorie din Galaţi. Automobilul este derivat din triciclul apărut în anul 1894, având o caroserie neacoperită, din lemn de frasin. „Deşi seamănă mai mult cu o trăsură, are trei viteze pentru mersul înainte şi una pentru mersul înapoi”, explică reprezentanţii MNIR.Sistemul de lumini este compus din două faruri cu flacără, alimentate cu acetilenă de la un generator.

Un alt exponat deosebit este automobilul Oldsmobile Curved Dash din 1901 (colecţia Muzeului Naţional Tehnic), care atingea 30 km/h. 


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639263-02-22



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image