2016-12-11 15:58

SOCIAL


MECTS: Mulţi elevi nu înţeleg ce citesc

 |  21:00
MECTS: Mulţi elevi nu înţeleg ce citesc

Măsurile de “alfabetizare”a elevilor ajung la unităţile de învăţământ greşit prin metoda telefonului fără fir, de la Ministerul Educaţiei prin inspectorate, la directorii unităţilor de învăţământ şi într-un final la profesori. Cu toate acestea, conducerea ministerului susţine că tot elevii sunt vinovaţi că nu înţeleg ce citesc.

Reprezentanţii Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS) susţin că, din informaţiile lor, mulţi elevi nu înţeleg ce citesc. “Din datele noastre, din păcate, mulţi dintre elevii noştri, nu că nu ştiu să citească, dar nu înţeleg ce au citit”, ne-a declarat secretarul de stat pe învăţământ preuniversitar Oana Badea.

De aceea, la clasele I-IV va fi introdusă o oră specială pentru lectură, iar la licee, în timpul orelor de Limba şi literatura română va fi organizat un “moment ortografic”. Cel puţin, aceasta este varianta Ministerului Educaţiei, însă multe inspectorate şcolare i-au îndrumat pe directorii unităţilor de învăţământ ca momentul ortografic să fie organizat şi în timpul orelor de matematică, fizică, ştiinţe naturale, istorie, geografie. De fapt, potrivit MECTS, la materiile menţionate trebuiau introduse secvenţe care le vor permite elevilor să-şi însuşească vocabularul şi modalităţile de exprimare. “Momentul ortografic este cunoscut din metodele de predare folosite în clasele I-IV. Ministerul Educaţiei a introdus obligativitatea ca acesta să fie susţinut şi la liceu, în timpul orelor de română. Rămâne la latitudinea profesorilor cum vor organiza acest moment. Momentul ortografic înseamnă să ne asigurăm că elevul poate să scrie corect în limba română. Momentul ortografic nu are legătură cu materii precum biologia”, ne-a declarat Oana Badea.

Acesta nu este primul caz de „colaborare excelentă”între Ministerul Educaţiei şi inspectoratele şcolare. După bacalaureat, MECTS susţinea că a transmis banii pentru profesorii care au corectat sau asistat la examen, însă multe inspectorate nu ştiau nimic de bani. Tot în acest mod se pierd pe traseu şi rechizitele gratuite oferite de Guvern pentru copiii care provin din familii defavorizate.

Cum scăpăm de „analfabeţi”

O altă modalitate prin care conducerea Ministerului Educaţiei vrea să elimine analfabetismul din rândul elevilor este introducerea testelor iniţiale. Acestea vor fi susţinute de elevi în următoarele săptămâni. Testele iniţiale vor verifica dacă elevii au reţinut informaţiile care le-au fost transmise în precedentul an şcolar. Ministerul Educaţiei a publicat pe site-ul propriu variante de subiecte, însă profesorii pot compune propriile teste iniţiale. Acesta nu este singurul “sfat”pe care MECTS îl dă dascălilor, începând cu acestă toamnă. Ministerul a publicat pe site-ul edu.ro şi variante de planificări anuale pentru activitatea dascălilor. Specialiştii au redactat însă variante de planificări pentru toate nivelurile din învăţământul preuniversitar, mai puţin pentru grădiniţe.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639259-07-14



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image