2018-07-18 13:45


Ministerul TRANSPORTURILOR: “În ultimi 50 de ani, nu s-au făcut lucrări de consolidare, reabilitare și modernizare în Gara de NORD”

 |  12:43
Ministerul TRANSPORTURILOR: “În ultimi 50 de ani, nu s-au făcut lucrări de consolidare, reabilitare și modernizare în Gara de NORD”

La începutul lunii decembrie 2018, printr-o interpelare, deputatul USR pentru Diaspora, Daniel Nicolae Popescu, a cerut explicații fostului ministru al Transporturilor, Felix Stroe, despre situația deplorabilă în care se află Gara de Nord din București.

Răspunsul Ministerului Transporturilor, postat ieri pe site-ul Camerei Deputaţilor, este incredibil și arată dimensiunile degradării celei mai mari gări ferovire din România, edificiu încadrat ca monument istoric. “În ultimii 50 de ani, în Complexul CF București Nord nu au fost efectuate lucrări de consolidare, reabilitare și modernizare, executându-se de-a lungul timpului doar lucrări de întreținere și reparații curente necesare menținerii acesteia în stare de functionare”, este răspunsul Ministerului Transporturilor. În continuarea răspunsului, secretarul de stat ALDE, Maria Magdalena Grigore - mai cunoscută sub numele de “Blonda lui Tăriceanu” -, menționează o mulțime de aspecte care evidențiază foarte clar starea deplorabilă în care se află Gara de Nord, locul de unde zilnic pleacă, în medie, circa 200 de trenuri. “Instalațiile existențe în Ansamblul Gara de Nord, electrice, apă-canal, hidranți și încălzire, care au o vechime de 50 de ani, prezintă un grad ridicat de uzură, fizică și morală, în condițiile în care durata normală de funcționare a acestora este de circa 30 de ani”, iar “sistemul electric este supraîncărcat, deoarece, datorită ineficienței instalațiilor termice (vechi și colmatate), în majoritatea spațiilor încălzirea în perioada de iarnă se realizează cu aparate electrice”. De asemenea, se mai precizează că “tencuielile exterioare aferente fațadelor clădirii stației CF Bucureștii Nord se află într-o stare avansată de degradare, existând suprafețe mari de fațadă cu tencuieli desfăcute până la zidăria de cărămidă și care prezintă pericol de prăbușire cu riscul accidentării publicului călător și al pietonilor care tranzitează zonele respective”.

În plus, “tâmplăriile din lemn de la ferestre și uși sunt în mare parte degradate, putrede și deformate, ceea ce conduce la infiltraţii urmare precipitațiilor, afectând tencuielile interioare și existând pericolul de incendii deoarece apa se scurge chiar și prin traseul instalației și prin tablourile electrice”.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-02-01

TAGURI: danile nicolae popescu, maria magdalena grigore, ministerul transporturilor, gara de nord





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


VFD
01 Feb 2018

multe gari si halte lasate de izbeliste sun asa;spre exemplu halta " pavilioanele cfr brasov triaj" care nu are macar un refugiu sau gara "brasov darste" unde micile peroane secundare nus luminate sau intunecimea din jur acolo unde oamenii cand trec calea ferata nus vazuti de mecanicii de locomotiva care pot sai calce fiindca nui vad!
Random image



Ultimele stiri









Apa Nova

Besliu Servicii Funerare Brasov este o afacere de familie. Promisiunea noastra este aceea de a fi alaturi de fiecare familie si de fiecare persoana pentru a trece peste momentele grele, pentru ca timpul si atentia dumneavoastra sa fie acordate celor dragi.