2017-01-18 12:31

SOCIAL


Modernizarea Gării de Nord va dura 9 ani

 |  21:00

Ministerul Transporturilor are nevoie de cel puţin cinci ani pentru a transforma Gara de Nord într-o gară europeană. Megaproiectul de modernizare şi extindere a infrastructurii feroviare din Gara de Nord, cel mai important nod feroviar al României, stă pe loc de mai bine de patru ani. Modernizarea celor 14 linii de cale ferată, aflate în cea mai importantă staţie de cale ferată din cadrul Coridoarelor paneuropene de transport feroviar IV-IX, plus construirea unui tunel care va subtraversa Capitala de la Gara de Nord până la staţia CF Bucureşti Progresu va costa cel puţin 1,3 miliarde de euro.

Conducerea Ministerului român al Transporturilor a angajat specialiştii  Ministerului Transporturilor din Belgia pentru modernizarea, reabilitarea şi extinderea infrastructurii de transport în zona Capitalei. Proiectul include cea mai importantă staţie de cale ferată din cadrul sectoarelor româneşti ale Coridoarelor paneuropene de transport feroviar IV şi IX.

Astfel, Gara de Nord, cel mai important nod feroviar al României, care arată absolut deplorabil, ar putea fi transformată într-o eurogară. Parteneriatul dintre specialiştii români şi cei belgieni se constituie în vederea finanţării, proiectării, construcţiei, reabilitării, modernizării şi exploatării infrastructurii de transport în zona Bucureşti, incluzând Gara de Nord. Odată cu modernizarea infrastructurii feroviare şi a Gării de Nord, Ministerul Transporturilorvrea să construiască un tunel subteran care să facă legătura între cea mai importantă gară din România şi staţia CF Bucureşti Progresu.

După modelul Gării din Bruxelles

Fostul subsecretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, directorul Regionalei CFR Călători Iaşi, Constantin Axinia, ne-a explicat căGara de Nord va fi  tranformată într-un centru comercial. „În 2007 au început negocierile cu oficialităţile din Belgia pentru modernizarea Gării de Nord din Bucureşti. În cadrul proiectului de modernizarea a Gării de Nord sunt incluse lucrări de îngropare a celor 14 linii de cale ferată. Astfel, din zona Basarab şi până în Gara de Nord pot fi lucrări de modificare ale celor 14 linii CF. În 2007, numai lucrările de modificare a celor 14 linii CF erau evaluate la aproximativ 20 milioane de euro“, ne-a declarat Axinia.

Lucrările se intend pe cel puţin trei ani

Construirea tunelului care subtraversează Capitala de la Gara de Nord până la staţia CF Bucureşti Progresu va costa, la prima strigare, cel puţin un miliard de euro, a adăugatpreşedintele Clubului Feroviar Român, Ştefan Roşeanu. „Tunelul trebuie să fie proiectat pentru trenurile de mare viteză. La intrarea în gările din  Berlin, Zurichsau Bruxelles există tuneluri prin care trenurile pot circula cu 200 km/oră. Modernizarea Gării de Nord şi a infrastructurii feroviare va dura între trei şi cinci ani. Tunelul care va subtraversa Capitala între Gara de Nord şi staţia CF Bucureşti Progresu are o lungime de circa 20 km. Abia în 2020 putem vorbi despre finalizarea acestui proiect“, ne-a mai explicat Roşeanu.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639265-09-04

TAGURI: gara de nord, modernizare



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

OF
09 Noi 2011

Lasati Gara. Reparati dru mul de fier, podurile, tu nelurile. Pentru gara sun t smecheri gata sa se bag e in afaceri, pentru drum uri si poduri trebuie spe cialisti adevarati si cun ostinte de specialitate, e mai greu, deci si nu ie se banu' .
AVEO
10 Noi 2011

Mai oameni buni, voi sunt eti nebuni??? Pentru ce t rebuie un tunel intre Gar a de Nord si Progresu (ai a de la capatul soselei G iurgiului)??? Cati kilome tri sunt intre cele 2 gar i? Gara Progresu este mo arta dupa intreruperea ca ii ferate spre Giurgiu (a propo, ar trebui sa refac eti podul de la Gradistea , daca sunt de acord si f irmele private de transpo rt auto a persoanelor int re Bucuresti si Giurgiu). La ce va folosi tunelul asta? Mai acum cativa ani era vorba ca se demoleaz a Gara de Nord, ca este p rea in oras ( lucru perfe ct adevarat). Dupa mine e a ar trebui mutata in tri ajul de formare a trenuri lor de persoane, iar tere nul astfel eliberat trans format in spatiu verde.

Adauga un comentariu

Random image