2018-06-25 18:44


Nereguli la Metrorex. Curtea de Conturi sesizează DNA

 |  17:49
Nereguli la Metrorex. Curtea de Conturi sesizează DNA
P24

Raportul de audit al Curţii de Conturi la Metrorex, care vizează activitatea instituţiei pe ultimii cinci ani, arată o situaţie îngrijorătoare: lispa asigurării de răspundere civilă pentru călători. În cazul unor accidente feroviare, compania va plăti daune sau compensaţii civile persoanelor afectate din surse proprii. Inspectorii acuză conducerea Metrorex de lipsă de implicare.

Potrivit raportului Curţii de Conturi, abia în 2013 Metrorex a făcut demersuri concrete pentru achiziționarea, de la o firmă de asigurări, a serviciilor de asigurare pentru călătorii transportați. Un an mai târziu, în 2014, procedura de achiziție directă derulată la care s-au prezentat patru companii de asigurare a conturat, în urma negocierii, următoarele condiții: limita răspunderii în agregat — 30 de milioane de euro, limita răspunderii/eveniment — 500.000 de euro, limite eveniment vătămări corporale/călător, din accidente: deces — 10.000 euro/persoană, invaliditate permanentă totală — 10.000 euro/persoană, invaliditate temporală/zi/persoană — 25 euro, maximum 100 de zile consecutive, spitalizare/zi/persoană — 25 de euro, maximum 100 de zile consecutive, prima de asigurare anuală — 26.500 de euro.

Consiliul de Administraţie al Metrorex a respins condiţiile ofertate în noiembrie 2014. Câteva luni mai târziu, aprilie 2015, a fost demarată procedura de achiziție a “Serviciilor de expertizare și asistență de specialitate în domeniul asigurărilor”, prin publicarea anunțurilor în SEAP — la care nu s-a primit nicio ofertă astfel încât, nici în prezent, obiectivul nu a fost realizat. Aşa s-a ajuns în situaţia în care circa 600 de mii de oameni care circulă zilnic cu metroul, în caz de accidentare vor fi despăgubiţi din fondurile proprii ale companiei.

Raportul mai arată că a fost respinsă ideea motării de aparate de aer condiţionat pe trenurile aflate în folosinţă din motive financiare. Conducerea Metrorex invocă o investiţie între 25.000 şi 40.000 de euro pentru fiecare vagon în parte, în condiţiile în care ar fi utilă doar două luni pe an. “Lipsa unor proceduri specifice detaliate și suficient testate a făcut ca și în cazurile de reorganizare a circulației trenurilor să intervină momente contradictorii și de confuzie pentru călători ca urmare a neconcordanței dintre anunțurile făcute în stații și în trenuri și realitatea imediat următoare a transferului de pe un sens pe celălalt, a succesiunii și a direcției efective de plecare a trenurile staționate la peronul comun etc”, se menționează în raportul Curții. S-au mai găsit probleme şi în ceea ce priveşte eliminarea abonamentului cu 62 de călătorii pe lună, “acţiune care nu a fost precedată de o analiză de impact”. Inspectorii Curţii de Conturi recomandă sesizarea DNA în privinţa contractelor de publicitate ale Metrorex.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-11-12

TAGURI: metrorex, dna, curtea de conturi, raport, audit





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


NEREGULI SI LA CFR CALATORI ??
12 Noi 2015

DNA , sa controleze toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” cel putin din perioada 2013-2014-2015 de la CFR Calatori? Oare s-a auzit de Secara Vasile(inculpat), Dorobantu Valentin(dirijorul trenurilor pe la REGIOTRANS Bv.), Carmen Maria Popescu(“regina achizitiilor” de la CFR Calatori), Miu Ileana(director economic),Liliana Constantinescu(sef oficiu juridic),Claudiu Dumitrescu(fost membru CA,inculpat), Alexandrina Gatej(fosta presedinte CA),Dana Galben Rachila(membru CA pe viata?),Gavris Teodor(inculpat), Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu(inculpat),Berindean Nicolae(inculpat),Szentes Iosif(manager privat CFR Calatori) Mantoiu Cornel ,Zaharia Adrian, etc? Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie? Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes. Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat. Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt preocupaţi să falimenteze compania de stat. Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor transportati. În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţ
NEREGULI???
12 Noi 2015

... a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”? Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, omul ministrului transporturilor, Ioan Rus, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi. Directori de la stat, garantaţi de privaţi. Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători” Ori poate se verifica in sfarsit si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri din anturajul lui Ioan Rus prin girul lui Secara Vasile, etc.?
Random image



Ultimele stiri









Apa Nova

Besliu Servicii Funerare Brasov este o afacere de familie. Promisiunea noastra este aceea de a fi alaturi de fiecare familie si de fiecare persoana pentru a trece peste momentele grele, pentru ca timpul si atentia dumneavoastra sa fie acordate celor dragi.