2016-12-10 05:22

SOCIAL


Nu se mai cumpără deodorant si săpun

 |  18:21
Nu se mai cumpără deodorant si săpun
Consumulcasnic de bunuri de larg consum a scăzut în primul semestru cu 4%, în monedănaţională, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009, fiind primul declinînregistrat în ultimii zece ani, potrivit unui studiu recent, realizat de GfkRomânia. Din analiza principalelorcategorii de bunuri de larg consum, s-a observat că produsele de îngrijirepersonală şi cele pentru curăţenia locuinţei sunt cele mai afectate, valoareacheltuită fiind cu 7%, respectiv 4% mai mică. Printre categoriile cu cele maimari scăderi în volum se remarcă deodorantele (-21%), produsele de curăţatuniversale (-19%), tabletele de ciocolată (-18%) – în special datorită faptuluică au fost achiziţionate de mai puţini consumatori.

În primeleşase luni ale anului, comerţul modern a atras 45% din cheltuielilegospodăriilor pentru bunuri de larg consum, faţă de 43% în perioada similarădin 2009. Cele mai dinamice formate rămân în continuare magazinele de tipdiscount cu o rată de creştere de 11%, în timp ce supermarket-urile se află peun trend descendent (-9% în valoare faţă de prima jumătate a anului 2009).

Cotele depiaţă la nivel total în România ale diverselor forme de comerţ au rămas relativconstante în primul semestru din 2010 faţă de aceeaşi perioadă din 2009.Astfel, hipermarketurile deţin potrivit GfK o cotă de piaţă de 21% faţă de 20%,supermarketurile - 12% faţă de 13%, magazinele de tip discount - 10% faţă de8%, în timp ce magazinele cash-carry au rămas la sfârşitul lunii iunie cuaceeaşi cotă de 2%.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638942-03-15



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image