2016-12-09 10:01

SOCIAL


Oprescu vrea trasee unice pentru RATB şi taxă de acces în centrul Capitalei

 |  19:14
Oprescu vrea trasee unice pentru RATB şi taxă de acces în centrul Capitalei

Taxe pentru accesul maşinilor în centrul Capitalei şi benzi unice pentruautobuzele Regiei Autonome de Transport Bucureşti, în cele mai aglomerate zone,sunt proiectele pe care municipalitatea ţine cu îndârjire să le ducă la capătîn următorii 3-5 ani. În Bucureşti există deja două piste pentru RATB uitateînsă de mai toţi conducătorii auto. Poliţia Rutieră a Capitalei nu a aplicatnici o amendă şoferilor care ocupă traseele destinate autobuzelor, deoarececonsideră benzile pentru RATB “un proiect al Primăriei Municipiului Bucureşti ce a eşuat. Potrivit legii, conducătorii auto care circulă pe traseele specialepentru transportul în comun pot fi amendaţi cu până la 180 de lei.

Una dintre principalele probleme pe care administraţiabucureşteană “visează” de ani buni să le rezolve este traficul extrem de aglomerat din Capitală. DirecţiaTransporturi din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB) vrea, ca înmaximum trei ani, întreaga zonă centrală a Capitalei să fie prevăzută cu benziunice pentru autobuzele Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB). Pe BulevardeleI.C. Brătianu şi Regina Elisabeta există dejabenzi unice pentru RATB, dar foarte puţini conducători auto ţin cont de acestlucru. “Acele benzi unice pentruautobuze există din 2005. Sunt aprobate, iar conducătorii auto trebuie să ţinăcont şi să nu ocupe acele benzi. Poliţia Rutieră trebuie să aplice amenzi. Noivrem să inaugurăm noi trasee unice pentru RATB, sperăm în trei ani. Există unproiect de Reorganizare a Circulaţiei din Capitală. Zonele prioritare pentru introducereatraseelor unice pentru autobuze sunt: Izvor - Piaţa Unirii; Bdul Carol; PiaţaRosetti - Calea Moşilor; Dorobanţi; Barbu Văcărescu; Aviatorilor; Ştefan celMare şi Bdul Dacia, unde există deja o bandă unică pentru autobuze, până în str.Icoanei. Noi sperăm ca în maximum trei ani să inaugurăm trasee unice pentruautobuze în toată zona centrală. Unde străzile vor permite acest lucru, peanumite porţiuni, autobuzele vor circula şi pe liniile de tramvai”, ne-a declarat directorul Direcţiei Transporturi dincadrul PMB, Ion Dedu. Oficialul Primăriei Capitalei susţine că municipalitateaare în vedere şi instaurarea unei taxe pentru toate automobilele ce traverseazăzona centrală a Bucureştiului. “Avem în vedere şi aplicarea taxelor pentru accesul în centrul Capitalei.Acest lucru nu poate fi însă realizat fără a oferi alternative oamenilor.Există două etape ce trebuie parcurse: reorganizarea traficului şi oferirea alternativelor. Există deja unproiect de reorganizare a traficului pe principalul inel de circulaţie, prinimplementarea de sensuri unice. Va trebui modificat şi traficul de pe străzilece vin în tangenţă cu acest inel. În etapa a doua, vom oferi variantealternative oamenilor, prin îmbunătăţirea transportului în comun. Dacă tot nuse va constata o îmbunătăţire a condiţiilor de trafic, ca o ultimă etapă, sepoate ajunge la aplicarea unei taxe pentru accesul în zona centrală aCapitalei. Probabil că această măsură va fi luată în aproximativ cinci ani. Vatrebui asigurat un sistem electronic care să decteze automobilele ce parcurgaceastă zonă a Capitalei. Ar fi un sistem asemănător cu cel existent, dedetectare a autovehicolelor de mare tonaj”, ne-a mai explicat directorul Direcţiei Transporturi.

Proiect sortit eşecului

Reprezentanţii Brigăzii de Poliţie Rutieră (BPR) aMunicipiului Bucureşti susţin că nu se poate preciza exact câte amenzi au fostaplicate pentru ocuparea pistelor unice destinate autobuzelor RATB. “Nu se poate spune câte amenzi au fost acordate şoferilorcare circulă pe traseele destinate transportului în comun. Aceste sancţiunisunt trecute ca şi rulare pe acces interzis. Ocuparea pistelor unice pentruRATB se penalizează cu 2-3 puncte amendă. Cum valoarea unui punct este de 60 delei, se poate ajunge la o amendă de 180 de lei”, ne-au declarat reprezentanţii BPR. Totuşi, surse din cadrul Brigăzii dePoliţie Rutieră a Capitalei susţin că nu a fost aplicată nici o amendăşoferilor care circulau pe benzile unice ale RATB, deoarece “a fost doar un proiect al primăriei, ce a eşuat”.

Pistele unice pentru RATB, dorite de Primăria Capitalei:

Izvor - Piaţa Unirii; Bdul Carol; Piaţa Rosetti - Calea Moşilor; Dorobanţi; Barbu Văcărescu; Aviatorilor; Ştefan cel Mare; Bdul Dacia.

Aparut in:

Ultima modificare in data de :638952-02-25



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

TEODOR
16 Dec 2010

De ce a esuat acest proiect?Pentru ca Oprescu si Primaria nu au avut sprijinul total al BPR!Ce conteaza ca intr-un oras mare,transportul in comun trebuie sa aiba prioritate?

Adauga un comentariu

Random image